printlogo


کد خبر: 209863تاریخ: 1398/3/4 00:00
ضربات مسلسل‌وار یمنی‌ها، دولت‌های متجاوز عضو ائتلاف عربی- غربی را مستأصل کرده است
سعودی فلج، امارات لال

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای سومین روز پیاپی فرودگاه نجران را هدف قرار داد تا نه‌تنها نزدیک‌‌‌‌‌ترین پایگاه پشتیبان تجاوزهای جنگنده‌‌های سعودی به خاک یمن تعطیل شود، بلکه نخستین لایه سامانه پدافندی آمریکایی سعودی‌ها در نزدیکی مرز یمن نیز از کار بیفتد. بدین ترتیب کارشناسان متفق‌القولند جنبش انصارالله، ورق را در مقابله با تجاوز ائتلاف عربی- غربی برگردانده و رژیم متجاوز سعودی را در وضعیتی کاملا بی‌دفاع در مقابل حملات هوایی و موشکی به حیاتی‌‌‌‌‌ترین اهداف نفتی و نظامی خود قرار داده است. شبکه المسیره، ارگان انصار‌الله به نقل یک منبع ارتش یمن اعلام کرد در یک عملیات نظامی منحصربه‌فرد در پاسخ به ادامه تجاوزات رژیم سعودی و متحدانش و محاصره ملت یمن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، روز پنجشنبه برای سومین‌بار طی 72 ساعت، پهپادهای هجومی آنها فرودگاه نجران، نزدیک‌‌‌‌‌ترین شهر عربستان در فاصله 10 کیلومتری مرز یمن را هدف قرار داده‌‌‌اند. به گفته این منبع پس از آنکه در حملات اول و دوم در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به این فرودگاه راهبردی، انبار تسلیحاتی و  آشیانه‌های جنگنده‌ها منهدم شد، در سومین حمله به همین موضع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، پهپاد «قاصف کی 2‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌» سامانه آمریکایی چندصد میلیون دلاری پاتریوت سعودی‌ها را که نزدیک‌‌‌‌‌ترین واحد پدافندی از این دست به مرز یمن محسوب می‌شد، هدف قرار داده است. این ضربات قاطع یک هفته پس از آن بر پیکره نظامی رژیم ریاض وارد شده‌‌ که پرنده‌‌های تهاجمی و دقیق یگان پهپادی ارتش یمن، پمپ‌‌های اصلی شرکت آرامکو در نزدیکی ریاض برای انتقال نفت از شرق به غرب عربستان را در قلب این کشور هدف قرار دادند و با مختل کردن جریان نفت صادراتی از بندر ینبع، سعودی را مجبور به پذیرش توافق کاهش تولید در اوپک کردند. با وجود اعتراف وزیر انرژی عربستان به مختل شدن شبکه نفتی‌‌‌‌اش بر اثر حملات یمنی‌ها اما این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر شکست مفتضحانه خود همچنان از اعتراف به هدف قرار گرفتن اهداف نظامی‌‌‌‌اش طفره می‌رود. ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی پس از آنکه مهم‌ترین پایگاه هوایی‌‌‌‌اش در نزدیکی یمن با خاک یکسان شد، تازه اعلام کرد یک پهپاد یمنی پر از مواد منفجره را سرنگون کرده است. متعاقب حملات سه‌گانه به نجران، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد عملیات بعدی علیه مواضع سعودی باز هم دردناک‌‌‌‌‌‌تر خواهد بود. «یحیی سریع» گفت: «اکثر عملیات‌هایی که در عمق خاک دشمن انجام می‌شود موثق است. هر گونه حمله‌ای با عملیات‌های منحصربه‌فرد پاسخ داده می‌شود و ما قادر هستیم اهدافی جدید در عمق خاک دشمن را هدف قرار دهیم. دشمن باید بداند عملیات بعدی ما دردناک‌‌‌‌‌‌تر خواهد بود».
تصاویر حمله پارسال به فرودگاه ابوظبی
اما برای آنکه استیصال دولت‌‌های عضو ائتلاف متجاوز کامل شود، یحیی سریع و همکارانش تصاویر حمله موفقیت‌آمیز پهپادهای یمنی به فرودگاه ابوظبی در سال 2018 میلادی را در اختیار شبکه المسیره قرار دادند. به گفته او، ارتش سایبری یمن این تصاویر را از منابعی در داخل فرودگاه ابوظبی هک کرده‌‌‌ است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین وعده داد تصاویری از عملیات‌های دیگر در زمان مناسب منتشر خواهد شد. شبکه المسیره همان روز تصاویر ضبط‌شده از حمله بی‌سابقه سال گذشته به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی با استفاده از پهپاد «صماد 3» پخش کرد. این تصاویر شامل لحظه پرواز پهپاد، هدف‌‌‌گیری و حمله به فرودگاه ابوظبی بوده و خسارات وارده به پایانه و فرودگاه ابوظبی در آن آشکار است. این تصاویر نه‌تنها قدرت امنیتی و موفقیت نظامی انصارالله را به رخ دشمنانش کشید، بلکه رژیم امارات را با رسوایی به‌خاطر پنهان کردن چنین واقعه‌ای از رسانه‌ها مواجه کرد.
مقامات اماراتی زمانی که ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن خبر هدف قرار دادن فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را اعلام کردند، مدعی شده بودند این خبر نادرست است و علت بروز تاخیر در برخی پروازها وقوع یک سانحه در یکی از ترمینال‌های فرودگاه بوده است! «عزیز راشد» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی یمنی در این رابطه به شبکه العالم گفت: «نیروی پهپادی یمن این توانایی را دارد که همه سیستم‌‌های ردیابی و پدافندهای هوایی عربستان سعودی را هدف قرار دهد و مناطق نجران تا ریاض را درنوردد. تکنولوژی نظامی که در اختیار داریم می‌تواند 300 هدفی را که اعلام کردیم، نشانه بگیرد».


Page Generated in 0/0065 sec