printlogo


کد خبر: 209873تاریخ: 1398/3/4 00:00
اخبار

دستور صالحی به معاونت‌های وزارت ارشاد برای پاسداشت زبان فارسی
وزیر ارشاد به معاونت‌های این وزارتخانه دستور داد ضوابط و دستور‌العمل پاسداشت زبان فارسی را منتشر و اجرایی کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، پس از تذکر اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با شعرا در رمضان امسال نسبت به پاسداشت زبان فارسی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتر خود نوشت: «معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شدند از شوراهای نظارت کتاب، موسیقی، فیلم، مطبوعات، چاپ، تبلیغات و نمایش درباره پاسداشت زبان فارسی دستورالعمل اجرایی دریافت کنند. تا یک ماه آینده این ضوابط منتشر خواهد شد».


کدام فیلم‌ها پروانه نمایش گرفتند؟
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی برای ۳ فیلم مجوز نمایش صادر کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مجوز نمایش 3 فیلم: «بی‌حسی موضعی» به تهیه‌کنندگی حبیب رضایی و کارگردانی و نویسندگی حسین مهکام، «جان‌دار» به تهیه‌کنندگی ابراهیم طالش مجیدی، کارگردانی مشترک حسین امیری‌دوماری، پدرام پورامیری و نویسندگی مشترک حسین امیری‌دوماری، پدرام پورامیری، محمد داوودی و« آشفتگی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی فریدون جیرانی را صادر کرد.


«لشکر صلح» به کتابفروشی‌ها رسید
«لشکر صلح» روایتی داستانی از زندگی امام حسن مجتبی(ع) به قلم جعفر توزنده‌جانی است که ماه مبارک امسال برای نوجوانان منتشر شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «لشکر صلح» از مجموعه قصه نیکان است که در 2 بخش کوفه و مدینه نوشته شده است. کتاب با شهادت حضرت علی(ع) و آغاز امامت امام حسن(ع) شروع و در ادامه، به دیگر وقایع تاریخی پس از آن ختم می‌شود. در قسمتی از کتاب اینگونه آمده است: «سفیان، سوار بر اسب، آهسته به سمت او می‌آمد. ابتدا تصور کرد که حتماً با او کاری دارد اما هنگامی که متوجه شد سفیان غرق خودش است، دانست به اختیار خود به این سمت نیامده است. ابامحمد، از خشم و ناراحتی سفیان از خودش آگاه بود. سفیان، دو بار در مقابل مسجد کوفه در جلو جمع بدو پرخاش کرده و او را دشمن مؤمنان دانسته بود». کتاب «لشکرصلح» که با نشان مهرک(آثار کودک و نوجوان سوره مهر) منتشر شده با بهای 20هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان کتاب قرار گرفته است.


«ترور» در تماشاخانه «سرو»
«ترور» اثر حمیدرضا نعیمی به کارگردانی میلاد جباری‌مولانا در تماشاخانه سرو نمایشنامه‌خوانی خواهد شد. به گزارش تسنیم، نمایشنامه ترور به قلم حمیدرضا نعیمی که به وقایع شهادت امیرالمومنین علی (ع) توسط ابن ملجم مرادی در سال چهلم هجری می‌پردازد در ایام سوگواری و شهادت آن حضرت در تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع‌مقدس توسط هنرمندان برجسته تئاترکشور نمایشنامه‌خوانی خواهد شد. در این نمایشنامه‌خوانی که قرار است عواید آن صرف امور خیریه و کمک به آسیب‌دیدگان سیل‌های اخیر شود بهزاد فراهانی، امیدزندگانی، منوچهر والی‌زاده، روشنک رضایی‌مهر، عاطفه جلالی، هانیه رحیمی، محمد جباری‌مولانا، آریاز ذوالفقاری، محسن محمودیان، مهران نیکزادطالمی، الهه نورانی، عاطفه توکلی، علی فرجی، سیمین رضازاده، محمد نوروزی، فاطمه نعیمی مهدیه‌توجه، آذین عباسپور و میلاد جباری‌مولانا به ایفای نقش و خوانش متن می‌پردازند. این نمایشنامه‌خوانی قرار است روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (پنجم، هفتم و هشتم خردادماه 98) از ساعت 19 در تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس برگزار شود. تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس واقع درخیابان آیت‌الله طالقانی نرسیده به تقاطع خیابان شهید مفتح جنب ایستگاه متروی طالقانی واقع شده است.


Page Generated in 0/0162 sec