printlogo


کد خبر: 209893تاریخ: 1398/3/5 00:00
اخبار

 عرضه لاستیک و روغن  از هفته آینده در پایانه‌های بار
رئیس سازمان راهداری گفت: درصددیم از هفته آینده در پایانه‌ها و شهرک‌های حمل‌ونقل بار به کامیون‌هایی که در طرح بزرگ جابه‌جایی کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی مشارکت می‌کنند، لاستیک، روغن و قطعات پرمصرف ارائه کنیم. به گزارش میزان، عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار کرد: بیش از ۳۴۰ هزار کامیون در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای فعال هستند که به دلیل عمر بالا چالش‌های جدی‌ای را در حوزه جابه‌جایی بار و بهره‌وری حمل‌ونقل ایجاد کرده که چنانچه در قالب شرکت‌های توانمند ساماندهی شوند بخش قابل توجهی از مشکلات موجود برطرف خواهد شد. معاون وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور همچنین به برنامه جدی این سازمان برای به حداقل رساندن مشکلات رانندگان اشاره کرد و افزود: با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت درصددیم از هفته آینده در پایانه‌ها و شهرک‌های حمل‌ونقل بار به کامیون‌هایی که در طرح بزرگ جابه‌جایی کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی مشارکت می‌کنند لاستیک، روغن و قطعات پرمصرف ارائه کنیم.

افزایش ۷۰ درصدی قیمت  روغن موتور پذیرفتنی نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مواد اصلی مورد نیاز تولید روغن موتور از داخل تامین می‌شود، در نتیجه افزایش  ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور پذیرفتنی نیست و باید با متخلفان برخورد شود. محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور، گفت: اگر چه طی یک سال گذشته افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت روغن موتورهای وارداتی شد اما گرانی 70 درصدی قیمت روغن موتور داخلی محلی از اعراب ندارد، چرا که مواد اولیه موردنیاز تولید، از داخل تامین و تنها کاتالیزورها از سایر کشورها وارد می‌شود، بنابراین باید متناسب با ارزبری، قیمت این محصول افزایش پیدا کند. وی با بیان اینکه مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور داخلی است، افزود: برخی تولیدکنندگان تمایل دارند با توجه به شرایط بازار، محصولات خود را گران‌تر از قیمت واقعی به فروش رسانند. وی اظهار کرد: صادرات روغن موتور یکی از دلایل افزایش قیمت این محصول است، چرا که با صادرات، تولیدکنندگان 3 برابر قیمت داخلی سود به دست می‌آورند، بنابراین تمایل دارند به جای عرضه در بازار داخلی آن را صادر کنند.


مصرف لبنیات در کشور کاهش یافت
عضو هیأت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون از فرآورده‌های لبنی طی سال به صورت متوالی توسط وزارت بهداشت و معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام و در صورت وجود روغن گیاهی در فرآورده‌های لبنی اعمال قانون می‌شود، گفت: برای گسترش استفاده از شیر و لبنیات باید فرهنگ‌سازی شده و دانش تغذیه‌ای مردم را افزایش داد. دکتر سهیل اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه متأسفانه شیر در سبد غذایی خیلی از ایرانی‌ها جایی ندارد، اظهار کرد: آمارها از کاهش محسوس مصرف لبنیات حکایت دارد و اگر فکری برای آن نشود ۱۰ تا ۲۰ سال دیگر شاهد بیماری‌هایی نظیر پوکی استخوان، راشیتیسم و کوتاهی قد فرزندان‌مان خواهیم بود. وی با بیان اینکه کشور ژاپن با بهبود تغذیه موفق شده است در طول ۲۰ سال میانگین قد را ۱۰ سانتیمتر افزایش دهد، اظهار کرد: این در حالی است که کشور ما با کوتاهی قد در طول ۲۵ سال گذشته روبه‌رو است. اسکندری درباره میزان مصرف شیر گفت: بر اساس سبد غذایی پیشنهادی برای افراد ۱۸ تا ۵۰ سال از سوی وزارت بهداشت کشور، هر فرد باید ماهانه ۸ لیتر شیر، ۳ کیلوگرم ماست و حدود ۵۰۰ گرم پنیر مصرف کند. این مقدار مطلوبی است اما در طول چند سال گذشته مصرف شیر و لبنیات به شکل محسوسی تا ۲۵ درصد کاهش یافته و با توجه به نقش بی‌بدیل و بدون جانشینی که شیر در تغذیه انسان دارد، از این نظر کمبود فاحشی در وضعیت غذایی ما ایجاد شده است.
 


Page Generated in 0/0062 sec