printlogo


کد خبر: 209897تاریخ: 1398/3/5 00:00
اخبار

تولید سانتریفیوژ بانک خون برای نخستین‌بار در کشور
طی انعقاد تفاهمنامه‌ای میان سازمان انتقال خون و سازمان انرژی اتمی، سانتریفیوژهای مورد نیاز بانک خون کشور با فناوری و دانش فنی دانشمندان کشورمان تولید می‌شود. به گزارش تسنیم، طی تفاهمنامه‌ای که بین سازمان انتقال خون و سازمان انرژی اتمی در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولیدات ملی منعقد شد، برخی تجهیزات استراتژیک سازمان انتقال خون جهت رفع همیشگی وابستگی کشور به شرکت‌های خارجی، توسط سازمان انرژی اتمی تامین خواهد شد. این سازمان بر مبنای تجربیات موفق خود در این زمینه تجهیزات یادشده را طی یک سال پس از امضای این یادداشت‌تفاهم با فناوری روزآمد و بومی و طبق بالاترین استانداردهای فنی تولید و تامین خواهد کرد.

شهریه‌های جدید مهدهای کودک بیش از نرخ تورم است
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بر اساس فرمول تعیین شده از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده، میزان افزایش شهریه مهدهای کودک بیش از نرخ تورم خواهد بود، گفت: شهریه‌های جدید تا پایان هفته اعلام و ابلاغ خواهد شد. حبیب‌الله مسعودی‌فرید در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: هر ساله شهریه مهدهای کودک با برگزاری جلسه‌ای بین نماینده وزارت صمت، سازمان بهزیستی و مهدهای کودک هر استان برگزار و درباره میزان افزایش شهریه‌ها تصمیم‌‌‌گیری می‌شد که این رویه امسال تغییر پیدا کرد و همین امر باعث شده میزان افزایش شهریه‌ها تا امروز مشخص نباشد. وی تصریح کرد: بر اساس تصمیمی که از سوی سازمان حمایت مصرف‌کننده گرفته شده، قرار است میزان افزایش شهریه‌های مهدهای کودک بر اساس هزینه تمام‌شده در مهدهای کودک اعلام شود که قطعا این رویه باعث خواهد شد میزان افزایش شهریه‌های مهدهای کودک بیش از نرخ تورم اعلام‌شده از سوی دولت باشد.

داروخانه‌ها، بدون مجوز حق توزیع متادون را ندارند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران با اشاره به انتخاب چند داروخانه برای توزیع داروی متادون گفت: داروخانه‌ها بدون مجوز حق توزیع این دارو را ندارند. محمدعلی اسدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با آزادسازی متادون در داروخانه‌ها اظهار کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر با اجرای طرحی به صورت پایلوت داروی متادون را مانند سایر دارو‌ها در داروخانه‌ها توزیع می‌کند. وی افزود: فرد معتاد زمانی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کند با تشخیص پزشک معالج برای ادامه درمان باید متادون مصرف کند، به همین منظور باید به داروخانه‌های منتخب مراجعه و دارو را خریداری کند. اسدی گفت: ستاد مبارزه با موادمخدر با همکاری وزارت بهداشت چند داروخانه را برای توزیع داروی متادون انتخاب کرده است و سایر داروخانه‌ها حق توزیع این دارو را بدون مجوز ندارند.

کمک 250 میلیارد تومانی مردم به سیل‌زدگان
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: تاکنون بیش از 250 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از سوی مردم برای کمک به مناطق سیل‌زده جمع‌آوری شده است. علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت کمک‌های مردمی به استان‌های سیل‌زده از سوی کمیته امداد، گفت: تاکنون بیش از 250 میلیارد تومان منابع از سوی مردم جذب شده است که 70 میلیارد تومان آن نقد است. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه روند بازسازی و ساخت خانه‌های مددجویان و نیازمندان در مناطق سیل‌زده به چه نحوی پیش می‌رود، گفت: خانه‌های مددجویان در مناطق سیل‌زده در حال ساخت است و علاوه بر این موارد امسال 2 میلیون افطاری برای فقرا و محرومان در نظر گرفته‌ایم و همه استان‌ها نیز موظفند در این ماه کمک‌های ویژه خود را به فقرا داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0060 sec