printlogo


کد خبر: 209898تاریخ: 1398/3/5 00:00
اخبار

جمع‌آوری دستفروشان برای دولت دستاوردی محسوب نمی‌شود
نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه جمع‌آوری ضرب‌الاجلی دستفروشان دستاوردی ندارد،گفت: زمانی که برخی افراد حتی نمی‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند، چگونه می‌توان انتظار داشت به سمت دستفروشی متمایل نشوند. حبیب‌الله نیکزادى‌پناه در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره وضعیت دستفروشان، گفت: نبود فرصت‌های شغلی، مردم را به سمت اشتغال ناپایدار و کاذب  سوق می‌دهد تا بتوانند هزینه‌ها و مخارج  خانواده‌شان را تامین کنند. وی اضافه کرد: اگر به طور واقع‌بینانه انتظار داریم دستفروشی در  حوزه اشتغال ریشه‌کن شود، باید  دولت با اراده جدی به حوزه اشتغال ورود کند. نیکزادی‌پناه ادامه داد: دولت به جای  جمع‌آوری ضرب‌الاجلی دستفروشان، مکانی  را  برای  این افراد در نظر بگیرد تا این افراد با امنیت شغلی، محصولات‌شان را به فروش برسانند، زیرا دستفروشان عمدتاً اجناس خود را ارزان‌تر از  دیگر  مکان‌‌های تجاری به فروش می‌رسانند. عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس  یادآور شد: بسیاری از  معضلات اجتماعی ریشه در بیکاری دارد، بنابراین دولت باید در سال 98  تدابیری بیندیشد که فرصت‌های اشتغال پایدار با توجه به  ظرفیت‌های کشور  برای بسیاری از جوانان در کشور ایجاد شود.

سردیس جدید مرحوم مشایخی رونمایی شد
سردیس جدید مرحوم جمشید مشایخی پس از رفع ایرادات قبلی دیروز در خیابان «ج» نصب شد. به گزارش فارس، فرآیند شبیه‌سازی سردیس استاد مشایخی با چهره وی در کارگاه هنری استاد حسن‌زاده روز جمعه به اتمام رسید و سردیس جدید دیروز در خیابان «ج» رونمایی شد. سردیس قبلی به دلیل نداشتن شباهت چندان با مرحوم مشایخی گلایه‌مندی مردم و اعضای شورای شهر را به همراه داشت که این‌بار به گفته مجید صالحی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک، خانواده مرحوم مشایخی جهت رفع ایرادات سردیس قبلی در جریان مراحل مختلف ساخت آن بوده و از فرآیند کار رضایت داشتند.

ساکنان بافت‌های فرسوده از پرداخت عوارض ساخت‌وساز معاف هستند
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شهرداری در بافت فرسوده عوارضی برای نوسازی ساختمان‌ها دریافت نمی‌کند و شهروندان از پرداخت آن معاف هستند. محمد سالاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از اقدامات موثر در شهر تهران این بود که توانستیم زمین‌هایی را که بنای فرسوده روی آنها واقع شده بود تملک کنیم و در این مسیر بخش خصوصی هم وارد شد تا بتوانیم در چارچوب بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده کار‌های موثری انجام دهیم. وی افزود: هماهنگی‌های لازم با نهاد‌های مربوطه انجام شده است تا انواع بسته‌های حمایتی و تشویقی را در اختیار افراد قرار دهند تا مالکان بافت‌های فرسوده با رغبت بیشتری در طرح نوسازی شرکت کنند. وی بیان کرد: بسته‌های تشویقی مانند معافیت از دریافت عوارض برای صدور پروانه در بافت‌های فرسوده از دیگر اقداماتی است که در راستای ترغیب افراد برای نوسازی بنا‌های فرسوده می‌توان انجام داد و باید گفت امروز شهرداری تهران عوارضی را برای نوسازی ساختمان‌ها در بافت فرسوده دریافت نمی‌کند و ساکنان بافت‌های فرسوده معاف از پرداخت عوارض ساخت و ساز هستند.

مترو در شب‌های قدر و روز قدس رایگان است
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از خدمت‌رسانی رایگان در مترو به شهروندان، ویژه روز قدس و شب‌های قدر خبر داد. فرنوش نوبخت در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با تمهیدات متروی تهران برای شب‌های قدر و روز قدس اظهار داشت: مسافرانی که در شب‌های قدر کارت بلیت آنها اعتبار نداشته باشد، مشکلی نخواهند داشت و در همه مسیرها تردد برای آنها رایگان در نظر گرفته می‌شود.


Page Generated in 0/0462 sec