printlogo


کد خبر: 209910تاریخ: 1398/3/5 00:00
چهارگوشه

کشته‌های توفان میزوری  به 9 نفر رسید
در پی وقوع توفان در آمریکا که از 2 روز پیش آغاز شد بسیاری از منازل و زیرساخت‌های ایالات مرکزی این کشور ویران شد. این توفان که بیش از 112 کیلومتر در ساعت سرعت داشت از مرکز شهر جفرسون در ایالت میزوری آغاز شد. به گفته پلیس جفرسون، در این توفان 20 نفر زخمی شده و 9 تن هم جان خود را از دست داده‌اند. فرماندار ایالت میزوری هم از تخریب تعداد زیادی ساختمان و قطعی برق برخی مناطق خبر داد. سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کرد از دوشنبه تاکنون نزدیک به 100 توفان در ایالت‌های مرکزی آمریکا گزارش شده است.

طالبان شاهد زمین خوردن  بالگرد آمریکایی
یک بالگرد متعلق به نیروهای تروریست آمریکایی در افغانستان به زمین خورد. طبق اعلام ناتو، این بالگرد آمریکایی ائتلاف اشغالگران بیگانه افغانستان (ایساف) جمعه‌شب هنگام فرود در پایگاه نظامی هلمند، برخورد سختی با زمین داشت که در نتیجه آن بشدت آسیب دید و از کار افتاد. ژنرال باتلر، سخنگوی نیروهای تروریستی آمریکا در افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، دلیل فرود مشکل‌زای این بالگرد مدل CH-47 را نقص فنی اعلام کرد و گفت در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است و تنها پرسنل این بالگرد زخمی شده‌اند. جالب اینکه طالبان با انتشار بیانیه‌ و فیلمی در تایید سقوط این بالگرد نشان داد تحرک‌‌های نظامیان تروریست پنتاگون در افغانستان را کاملا تحت نظر دارد. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه مدعی شد بالگرد مزبور در منطقه تحت کنترل طالبان سقوط کرد و آتش گرفت.

10 مجروح در تیراندازی‌‌های نیوجرسی
تیراندازی‌‌های نیمه‌شب جمعه در ایالت نیوجرسی 10 زخمی برجا گذاشت. بنا به گزارش‌‌های اولیه، این حادثه ساعت ۱۲:۲۵ بامداد شنبه به وقت محلی بیرون یک بار در شهر «ترنتون» مرکز ایالت نیوجرسی رخ داده است. طبق اعلام «استفان وارن» سخنگوی پلیس فدرال ترنتون، دست‌کم 5 مرد و 5 زن که مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌‌اند به بیمارستانی محلی منتقل شده‌اند. یکی از زخمی‌ها بشدت آسیب ‌دیده و نیازمند مراقبت‌های ویژه است. مقامات فدرال اعلام اطلاعات بیشتری درباره ضارب و انگیزه‌های احتمالی در پس این اقدام ندادند. این حادثه یک ‌سال پس از تیراندازی در همین ایالت رخ داد که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۲۲ نفر منتهی شد.

13 زخمی در انفجار مرکز لیون
انفجاری که جمعه‌شب مرکز شهر لیون را لرزاند  13 زخمی بر جا گذاشت اما هنوز هیچ گروهی مسؤولیت آن را نپذیرفته است. انفجار در نزدیکی میدان «بلکور» که یکی از جاذبه‌های گردشگری لیون است رخ داد. فیلم‌های دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد مردی
۳۰ تا ۳۵ ساله دوچرخه‌ای را به سمت یک نانوایی می‌راند و بسته‌ای را در آنجا قرار می‌دهد و این بسته مدتی بعد منفجر می‌شود. «رمی هایتس» دادستان مبارزه با تروریسم فرانسه دیروز اعلام کرد فردی که گمان می‌رود یک وسیله انفجاری کار گذاشته باشد و در تصاویر دوربین‌های مداربسته دیده شده، فراری است. بازرسان پلیس فرانسه هم اعلام کردند شخص متواری که عینک و کلاه داشته، هنوز شناسایی نشده است. با این حال وزیر دادگستری فرانسه از تایید تروریستی بودن این رخداد طفره می‌رود.

ادامه ضربات یمنی‌ها به نجران عربستان
منطقه نجران عربستان در آن سوی مرزهای شمالی یمن همچنان آماج حملات انتقامجویانه جنبش انصارالله قرار دارد. بامداد دیروز اهداف نظامی رژیم سعودی در این منطقه برای پنجمین بار طی 10 روز اخیر هدف حملات  ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت. به گزارش المسیره، در این حمله که توسط یگان موشکی ارتش انجام شد، یک فروند موشک زلزال یک به طور دقیق مرکز تجمع مزدوران ارتش سعودی در اطراف منطقه السدیس در نجران را هدف گرفت که بر اثر آن شماری از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند. نیروهای یمنی همچنین روز شنبه 2 خودروی نظامی حامل مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی را در استان الجوف این کشور منهدم کردند. این در حالی است که جنگنده‌های متجاوز سعودی در ادامه نقض توافق استکهلم، جایگاه فرآورده‌های نفتی در بخش ماوریه استان تعز را بمباران کردند که بر اثر آن 9 نفر از جمله چند کودک به شهادت رسیدند.


Page Generated in 0/0069 sec