printlogo


کد خبر: 209917تاریخ: 1398/3/5 00:00
اخبار

نمایش فیلم‌های عمار با موضوع افغانستان در پویش «برادری»
اکران‌کنندگان مردمی عمار در سراسر کشور، پویش «برادری» را به همراه اکران فیلم‌های جشنواره عمار با موضوع افغانستان و با هدف حمایت از خواهران و برادران افغانستانی کلید زدند که این پویش تا روز پنجشنبه، ۹ خردادماه ادامه خواهد داشت. به گزارش «وطن‌امروز»، تا امروز و در قالب پویش «برادری»، آثار جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوع افغانستان، در شهرهای چناران، میناب، نهاوند، فراشبند، باغملک و نیک‌شهر اکران شده است. در این میان، شهرهای فراشبند و نهاوند نسبت به سایر شهرهای کشور فعال‌تر ظاهر شدند و فیلم‌های جشنواره عمار را در مصلای نمازجمعه، مدارس و بقاع متبرکه نمایش دادند. در این پویش، مستندهای «فرمانده»، «مادرانه»، «پسرم» و «ماموریت خدا» در کنار فیلم داستانی «جمعه‌گل» و نماهنگ «وارثین»، برای مخاطبان و علاقه‌مندان اکران می‌شود و همچنین کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» که درباره شهدای افغانستانی دفاع‌مقدس و نوشته «محمدسرور رجایی» است، به مخاطبان معرفی و توزیع می‌شود. علاقه‌مندان برای دریافت این فیلم‌ها و پیوستن به پویش برادری می‌توانند به سایت Ekran.AmmarFilm.Ir مراجعه کنند.

۱۳ فیلمنامه غیرسینمایی پروانه ساخت گرفتند
شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت ۱۳ عنوان فیلمنامه موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، برخی از مهم‌ترین فیلمنامه‌هایی که مجوز گرفتند عبارتند از: فیلمنامه‌های بلند داستانی «مرز سرخ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهران مهدویان، مستند «مسابقه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی منیژه حکمت، فیلم کوتاه «تاول» به تهیه‌کنندگی اصغر نصیری و کارگردانی حمید سلیمانی، مستند «مسجد جامع شهر رم» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر فاتحی‌پیکانی و کارگردانی جهانگیر الماسی، مستند «قصری با دیوارهای قرمز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس رزیجی، مستند «گل کوچک» به تهیه‌کنندگی بهتاش صناعی‌ها و کارگردانی امیر زوینی.


«نیاز» به جای «از یادها رفته»
همزمان با شب‌های قدر، پخش مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» متوقف شد و مینی‌سریال «نیاز» از شبکه یک سیما پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، «نیاز» به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی حسین سهیلی‌زاده، درباره زوج جوانی به نام‌ پیمان و کمند است که خارج از کشور با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کرده‌اند. در بازگشت به وطن، «سیما» مادر پیمان برای نخستین‌بار عروس خود را می‌بیند. این آشنایی واکنش‌هایی را در خانواده برمی‌انگیزد و داستان‌‌های مختلفی را شکل می‌دهد. نیاز سریالی 3 قسمتی است که پخش آن از جمعه آغاز شده و امشب قسمت آخر آن پخش می‌شود. بهاره افشار، شهرزاد کمال‌زاده، حدیث میرامینی، پوراندخت مهیمن، پندار اکبری، عمار تفتی، رز رضوی، سیروس میمنت، آرش تاج‌تهرانی و کیمیا ملاحی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی مناسبتی هستند.

حاج احمد متوسلیان در تلویزیون
سریال «ایستاده در غبار» با محوریت زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان و به کارگردانی محمدحسین مهدویان همزمان با ایام آزادسازی خرمشهر روی آنتن شبکه 3 سیما می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، پخش مینی سریال «ایستاده در غبار» که در ۴ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید شده است از شب گذشته قبل از افطار ساعت ۱۹:۱۵ از تلویزیون آغاز شد. مینی سریال «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد روایت سینمایی مستندگونه از کودکی احمد متوسلیان و زندگی‌‌‌‌اش در سال‌های انقلاب اسلامی و پس از آن حضورش در دفاع‌مقدس و ربایش وی در بیروت است. فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» محصول مرکز فیلم و سریال اوج، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بصری و بهترین طراحی صحنه و لباس از جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر بوده است.


Page Generated in 0/0065 sec