printlogo


کد خبر: 209934تاریخ: 1398/3/7 00:00
اخبار

خروج ۵۲۰۰ واحد مرغداری گوشتی از چرخه تولید
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش نقدینگی و افزایش هزینه‌های تولید،  ۵ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی از چرخه تولید خارج شد. برومند چهارآیین در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: اکنون نیز بین 3 تا 4 هزار واحد تولیدی مرغ گوشتی دیگر به دلیل اقتصادی نبودن تولیدات‌شان، در حال خروج از این صنعت هستند. وی اظهار داشت: پیش از این طبق آمارها تعداد واحدهای تولیدی مرغ گوشتی ۲۰ هزار و ۵۰۰ واحد بود ولی اکنون تنها ۱۰ هزار  واحد تولیدی فعال در این زمینه داریم که ادامه این روند برای صنعت خطرناک است. وی تصریح کرد: اکنون سالانه نزدیک به 5/2 میلیون تن تولید گوشت مرغ را داریم، درحالی که ظرفیت تولید این صنعت نزدیک به ۴ میلیون تن است که با دستیابی به این میزان تولید می‌توانیم علاوه بر تامین نیاز داخلی، سالانه یک میلیون تن از این محصول را به کشورهای هدف صادر کنیم. مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درباره میزان سود برای تولید مرغ گوشتی گفت: اکنون سود تولید برای هر کیلوگرم مرغ گوشتی بین ۱۰ تا ۱۲ درصد است که برای استمرار تولید باید اعمال شود زیرا با ادامه ضرر تولید‌کنندگان ممکن است با مشکل مواجه شویم.

ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت برداشته شد
عضو ستاد تنظیم بازار گفت: ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت شالیزارها بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار برداشته شد. به گزارش تسنیم، حسین ابراهیمی افزود: سال‌های گذشته در فصل برداشت برنج از سوی وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی به‌مدت 2 تا 3 ماه واردات برنج ممنوع می‌شد. وی اظهار داشت: امسال این شرایط به نفع مصرف‌کنندگان حذف شد ضمن اینکه به تولیدکنندگان هم ضربه‌ای وارد نخواهد کرد. عضو ستاد تنظیم بازار و رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: هم‌اکنون به اندازه کافی برنج در کشور وجود دارد و مشکلی در این زمینه احساس نمی‌شود. وی گفت: این مصوبه بحث حمایت از واردکنندگان کالاهای اساسی و ضروری را مطرح می‌کند ولی هدف نهایی رسیدن کالاها با قیمت و کیفیت مناسب به دست مصرف‌کنندگان است، البته در مواردی که در داخل ظرفیت یا مزیت تولید وجود نداشته باشد باید واردات کالا برای واردکنندگان توجیه داشته باشد تا به سرعت بتوانند اقلام مورد نیاز را به دست مردم برسانند.

ورود مجلس به تعیین  اجاره‌بهای مسکن
رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه باید هر چه سریع‌تر برنامه اقدام ملی برای تولید مسکن عملیاتی شود، گفت: تسهیلات بانکی در حوزه مسکن باید باز هم افزایش یافته و متناسب با قیمت مسکن شود. به گزارش تسنیم، محمدرضا رضایی با اشاره به اینکه وزارت راه‌وشهرسازی وزارتخانه مهم و تاثیرگذاری در ساماندهی بازار مسکن است، اظهار کرد: طبیعی است اولویت اول کشور از منظر اشتغال، مسائل اجتماعی و روانی، مسکن باشد؛ از این رو می‌خواهیم موضوع مسکن در شلوغی کار وزارتخانه در اولویت دوم یا سوم قرار نگیرد. وی با اعلام اینکه تسهیلات بانکی در حوزه مسکن باید باز هم افزایش یافته و متناسب با قیمت مسکن شود، گفت: این اقدام باعث افزایش نقدینگی در کشور نمی‌شود؛ بانک‌ها به صورت طبیعی 1000 میلیارد تومان نقدینگی در حوزه‌های مختلف وارد کشور می‌کنند. چه بهتر که این تسهیلات در حوزه مسکن باشد که باعث خانه‌دار شدن مردم و افزایش اشتغال نیز شود. رضایی با اشاره به اینکه هفته اول پس از تعطیلات، مجلس وضعیت مسکن را در نشستی با حضور رئیس مجلس، وزیر راه‌وشهرسازی و وزیر کشور بررسی خواهد کرد، افزود: تولید مسکن نمی‌تواند تنها بر عهده وزارت راه‌وشهرسازی باشد و باید از همه دستگاه‌ها برای تولید مسکن استفاده شود. بدنه دولت و بانک‌ها نیز باید همکاری کنند تا مسکن از این وضعیت خارج شود. وی ادامه داد: باید برای 2 تا 3 ماه دیگر که اوج نقل و انتقالات مسکن از راه می‌رسد، برنامه‌ریزی شود. قیمت مسکن باید پایه و مبنا منطقی داشته باشد. ما آمادگی داریم حداکثر هر 2 هفته یک‌بار با یکدیگر نشست داشته باشیم و در حوزه قانون‌گذاری با وزارت راه‌وشهرسازی همراهی کنیم.
 


Page Generated in 0/0058 sec