printlogo


کد خبر: 209935تاریخ: 1398/3/7 00:00
اخبار

 عرضه ۲ میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی
مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: بازار فیزیکی بورس انرژی ایران امروز میزبان عرضه 2 میلیون بشکه نفت خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل خواهد بود. سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با فارس افزود: سه‌شنبه 7 خردادماه 1398 بازار فیزیکی بورس انرژی ایران میزبان عرضه 2 میلیون بشکه نفت خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل خواهد بود. قیمت پایه هر بشکه نفت خام سنگین بر اساس اطلاعیه عرضه این محصول در بورس 29/64 دلار است. به گفته وی، فرآیند قیمت‌گذاری این عرضه
بر اساس شیوه‌‌نامه جدید وزارت نفت مستند به تکلیف مندرج در بند «و» تبصره ۱ قانون لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ انجام شده است به طوری که واحد پایه تخصیص و همچنین حداقل خرید جهت کشف نرخ برای عرضه روز سه‌شنبه 35000 بشکه در یک محموله خواهد بود. مدیر عامل بورس انرژی خطاب به متقاضیان خرید نفت خام گفت: به منظور شرکت در جلسه معاملاتی باید 6 درصد ارزش سفارش خود را به عنوان پیش‌‌پرداخت تا 2 ساعت قبل از زمان عرضه واریز کنند.

کاهش ۴۷ درصدی چک‌های برگشتی
جدیدترین آمار بانک مرکزی درباره گردش چک‌های بانکی نشان می‌دهد در فروردین‌ماه امسال تعداد چک‌های برگشتی نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۴۷ درصد کاهش یافته است. به گزارش مهر، گزارش تازه بانک مرکزی درباره چک‌های مبادله شده حاکی از آن است که فروردین‌ماه امسال در کل کشور 4/5 میلیون فقره چک به ارزش بیش از ۵۴۱ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل (اسفند ۹۷) از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 4/29 و 5/47 درصد کاهش یافته ‌است.

ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی هم‌اکنون ۱۰ هزار تومان است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حدود ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می‌کنند، گفت: ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است. محمود بهمنی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به پرداخت ناعادلانه یارانه در کشور گفت: یارانه‌‌‌هایی که توسط دولت پرداخت شده نصیب افرادی می‌شود که مصرف بیشتری دارند و این افراد به میزان بیشتری از دهک‌‌های پایین جامعه از یارانه‌ها استفاده می‌کنند. وی افزود: امروز زمانی که کالایی از قیمت واقعی آن پایین‌‌‌‌‌‌تر عرضه می‌شود یعنی اینکه افراد خاصی از این یارانه استفاده می‌کنند، همانند فردی که ماشین بنز سوار می‌شود و باک بنزین خود را با 60 لیتر پر کرده و 60 هزار تومان پرداخت می‌کند اما فردی حتی یک دوچرخه نداشته و نمی‌تواند بنزین یارانه‌ای مصرف کند، بنابراین یارانه بنزین به جیب ثروتمندان ریخته می‌شود. وی با بیان اینکه میزان یارانه‌‌های پنهان رقم بسیار بالایی است، ادامه داد: این حجم از یارانه می‌تواند به بودجه کشور کمک کند اما متاسفانه نصیب یک عده خاص و غیرمستحق می‌شود، بنابراین در شرایط کنونی موضوع پرداخت یارانه پنهان باید بررسی شود و  سپس دهک‌‌های مختلف جامعه مشخص و یارانه‌ها و کمک‌ها به دهک‌‌های متوسط رو به پایین جامعه ارائه شود.

خصوصی‌‌سازی در خفا پیش می‌رود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بارها تاکید کرده‌‌‌‌‌ایم خصوصی‌‌سازی را در رسانه مطرح کنید تا مردم نیز در خریدها سهیم شوند ولی برخی‌ها می‌خواهند در خفا خصوصی‌‌سازی را پیش ببرند. به گزارش تسنیم، محمدرضا منصوری اظهار کرد: «در جایی که انحصار است، شورای رقابت باید تعیین‌کننده قیمت خودرو باشد ولی وقتی تصمیم گرفته شد قیمت کارخانه 5 درصد زیر قیمت بازار باشد، موجب افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو شد». وی ادامه داد: «در جایی که رقابت وجود ندارد و فروش انحصاری است، قیمت‌ها باید توسط یک واحد تعیین شود یا با باز شدن فضای واردات خودرو، قیمت‌ها را کاهش دهیم». این نماینده مجلس ادامه داد: «مجوزهایی نظیر کد و کارت ملی برای فروش باعث می‌شود بسیاری از اجناس گران‌‌‌‌‌‌تر از حد معمول فروخته شوند».


Page Generated in 0/0055 sec