printlogo


کد خبر: 209941تاریخ: 1398/3/7 00:00
اخبار

کشف ۱۳۰ تن برنج تقلبی  در «فروشگاه زنجیره‌ای معروف»
رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف ۱۳۰ تن برنج نامرغوب از انبار مرکزی فروشگاه زنجیره‌ای معروف در شهر آفتاب خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار علی ذوالقدری اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده توسط مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت، مشخص شد یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در محدوده غرب تهران، اقدام به فروش برنج نامرغوب و تقلبی به شهروندان می‌کند. وی تصریح کرد: با هماهنگی توسط مرجع قضایی تیمی از مأموران این یگان به همراه مسؤولان سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه بنکداران تهران به محل اعزام و در بررسی‌های انجام شده، اجناس مذکور کشف و تقلبی بودن آن توسط کارشناسان سازمان تعزیرات حکومتی محرز شد. وی افزود: در ادامه مالکان برنج‌های نامرغوب بازداشت شدند و در تحقیقات انجام شده مشخص شد در انبار مرکزی همین فروشگاه زنجیره‌ای در محدوده شهر آفتاب تهران مقادیر بیشتری از برنج‌های تقلبی وجود دارد که بلافاصله با هماهنگی‌های انجام شده ماموران به محل اعزام شدند و مشخص شد دست‌اندرکاران این فروشگاه حدود 130 تن برنج را که روی کیسه آن عنوان برنج ایرانی درج شده انبار کرده‌اند و این در حالی است که محتویات برنج‌های مذکور 20 درصد ایرانی و 80 درصد پاکستانی است. ذوالقدری خاطرنشان کرد: این برنج‌های تقلبی با قیمت 28 هزار و 500 در اختیار شهروندان قرار می‌گرفت که در حال حاضر تا تعیین‌تکلیف توسط مرجع قضایی محل مذکور پلمب شده است.


شناسایی 39هزار و 549 مبتلا به ایدز در کشور
رئیس اداره پیشگیری از ایدز و کنترل بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت آخرین وضعیت ابتلا به HIV/AIDS در کشور را اعلام کرد و گفت: همچنان در موارد جدید، ابتلا به این بیماری از طریق انتقال جنسی رو به افزایش است. دکتر پروین افسرکازرونی در گفت‌وگو با ایسنا، به آخرین وضعیت آماری ابتلا و درمان این بیماری در کشور اشاره کرد و افزود: کل موارد ثبت شده این بیماری از ابتدا تاکنون ۳۹هزار و ۵۴۹ نفر بوده‌اند که مرگ ۱۸هزار و ۱۱۹ نفر آنها ثبت شده است. ۵۰ درصد کل موارد شناخته شده در زمان تشخیص نیز در گروه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال بوده‌اند. وی تصریح کرد: تنها یک‌سوم مبتلایان طبق تخمین از وضعیت ابتلای خود آگاه شده‌اند و دوسوم دیگر از ابتلای خود آگاه نبوده و متاسفانه تحت مراقبت و درمان قرار ندارند. کازرونی تاکید کرد: وقتی فرد تحت مراقبت و درمان قرار گیرد از یک طرف عوارض بیماری به حداقل رسیده و می‌تواند زندگی عادی با طول عمر تقریبا طبیعی داشته باشد و از طرف دیگر با درمان موثر، تعداد ویروس در خون وی به اندازه‌ای پایین خواهد آمد که قابلیت انتقال به دیگران را نخواهد داشت.

نسخه الکترونیک بدون امضای الکترونیک اصالت ندارد
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه نسخه الکترونیک بدون امضای الکترونیک اصالت ندارد، گفت: امضای الکترونیک از سوء‌استفاده‌های احتمالی از دست‌خط، مهر و امضای پزشکان جلوگیری می‌کند. به گزارش میزان، محمد جهانگیری درباره الکترونیکی شدن امضای پزشکان و کارت هوشمند نظام پزشکی، اظهار کرد: برای اینکه یک سند الکترونیک بتواند از لحاظ مالی و حقوقی مورد استناد قرار بگیرد و در امور مالی مؤسسات و سازمان‌های بیمه‌گر یا مراجع قضایی استفاده شود، نیاز است استنادپذیر شود. وی افزود: استنادپذیر شدن سند‌های الکترونیک با امضای دیجیتال امکان‌پذیر است. جهانگیری خاطرنشان کرد: زمانی که بحث کارت هوشمند و امضای الکترونیک در سازمان نظام پزشکی به تصویب شورای عالی نظام پزشکی رسید، مقرر شد سازمان نظام پزشکی کشور از سال ۹۸ فقط کارت عضویت هوشمند نظام پزشکی که قابلیت امضای الکترونیک برای پزشکان را دارد، صادر کند. معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: هر پزشکی که در بستر الکترونیک خدمت ارائه می‌دهد باید کارت عضویت هوشمند را دریافت کند تا سند یا نسخه الکترونیک که تجویز می‌کند، مورد قبول واقع شود. وی افزود: امکان ایجاد امضای الکترونیک برای تمام پزشکان ظرف یک سال آینده مهیا می‌شود.
 


Page Generated in 0/0050 sec