printlogo


کد خبر: 209945تاریخ: 1398/3/7 00:00
علی جباری در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»:
مجیدی باید دستیار یک خارجی شود

زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال استقلال تهران فصل هجدهم لیگ برتر را با قرارگرفتن در رده سوم جدول به پایان رساند و تنها توانست سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. مدیران استقلال برای بهتر کردن شرایط استقلال قرار است امروز سرمربی جدید خود را از میان گزینه‌های مورد نظر انتخاب و به هواداران معرفی کنند. از میان چند گزینه نهایی آندره آ استراماچونی، مربی ایتالیایی و سابق اینتر شانس بیشتری برای نشستن روی نیمکت آبی‌ها دارد. برای بررسی عملکرد استقلال در فصل هجدهم و ارزیابی مربی احتمالی این تیم سراغ پیشکسوت آبی‌ها رفتیم.
***
 استقلال این فصل را با رده سومی به اتمام رساند؛ ارزیابی‌ کلی‌تان از این فصل استقلال چطور است؟
استقلال فرازوفرود زیاد داشت اما با تمام مشکلات در کورس قهرمانی باقی ماند. اگر استقلال مقابل پرسپولیس پنالتی‌اش هدر نمی‌رفت و با سایپا مساوی نمی‌کرد قطعاً قهرمان می‌شد. غیر اینها داوران هم در بسیاری از بازی‌ها به ضرر استقلال سوت می‌زدند. به هر حال حق استقلال قهرمانی بود که این اتفاق نیفتاد ولی حداقل خودش را در جمع ۳ تیم برتر نگه داشت. می‌دانیم رسیدن به این رده هواداران را راضی نمی‌کند اما به هرحال اتفاقات در فوتبال پیش می‌آید. امیدوارم در فصل جدید اتفاقات تلخ سال‌های اخیر تکرار نشود.
 پرسپولیس را شایسته قهرمانی می‌دانید؟
من به تیم رقیب کاری ندارم اما حق تیم ما را بویژه داوران ضایع و به استقلال ظلم کردند. اگر حق ما را می‌دادند، رتبه اول لیگ برای استقلال بود.
 استقلال مجیدی تفاوتی با استقلال شفر داشت؟
یک تیم در 3-2 هفته تغییری نمی‌تواند کند. زمان حضور مجیدی خیلی طولانی نبوده که بخواهد کار خاصی کند.
 سرمربی فصل بعد استقلال بهتر است ایرانی باشد یا خارجی؟
من معتقد بوده و هستم که به دلیل حواشی‌ای که همیشه در استقلال ایجاد می‌شود، این تیم نیاز به مربی خوب خارجی دارد. زمانی که شفر به ایران و استقلال آمد، اوایل فصل خیلی خوب کار کرد اما در ادامه درگیر حواشی شد. به نظر من یک مربی خوب خارجی که باشگاه بتواند هزینه‌اش را بدون دردسر پرداخت کند نیاز است.
 بسیاری از پیشکسوتان استقلال از فرهاد مجیدی برای ماندن در تیم دفاع کردند؛ شما موافق سرمربیگری او هستید؟
به نظر من باید مربی خارجی انتخاب شود و فرهاد به عنوان دستیار کنارش کار کند.
 یعنی شما موافق سرمربیگری فرهاد نیستید؟
خیلی از مسائل را باید بگویم که الان زمانش نیست. اجازه دهید چند روز دیگر کامل در این‌باره صحبت می‌کنم. به هرحال من معتقدم مربی استقلال بهتر است خارجی باشد.
 گزینه جدی استقلال برای انتخاب سرمربی، استراماچونی ایتالیایی است که کارنامه خوبی هم ندارد؛ به نظر شما این مربی می‌تواند در استقلال موفق شود؟
نتوانستن را که از الان نمی‌شود گفت اما قرار بود چند گزینه را کمیته فنی بررسی کنند. من هم از شما و رسانه‌ها شنیدم که این مربی قرار است انتخاب شود که اگر اینطور باشد پس نقش کمیته فنی چه بوده است؟
 هواداران استقلال نگران تکرار خاطرات تلخ این چند فصل تیم‌شان هستند.
هواداران حق دارند. آنها گرما و سرمای استادیوم‌ را تحمل می‌کنند. این بازمی‌گردد به چند سال گذشته و زمانی که آقای گودرزی وزیر ورزش بود و دست علیرضا منصوریان، مربی وقت استقلال را برای گرفتن بازیکن بست و کاری کرد تیم رقیب ستاره‌هایی را که قرار بود با استقلال قرارداد ببندند به خدمت بگیرد. زمان آقای سلطانی‌فر هم که هر فصل پول نمی‌دادند تا تیم نتواند خوب بسته شود. به هر حال ممکن است بلایی که سر تیم شفر آمد و اول فصل کلی ستاره از تیم رفتند، باز هم تکرار شود.
 نظرتان درباره مارک ویلموتس، سرمربی تیم‌ملی چیست؟
ویلموتس هرجا بوده نتیجه نگرفته و کارنامه خوبی ندارد. اینطور که شنیدم از نظر اخلاقی، فردی خشک است که می‌تواند یکی از دلایل نتیجه نگرفتن تیم‌هایش باشد. ما سال‌هاست نتوانسته‌ایم در آسیا قهرمان شویم. هنوز برای المپیکی شدن فوتبال‌مان کارمان گیر است. چند سال دیگر باید به موفقیت دست پیدا نکنیم؟ بازیکنان بااستعداد زیادی داریم اما کی‌روش آمد و تیم ما را نابود کرد و رفت. به دلیل زدوبندهایش بازیکنان دورگه به تیم‌ملی آورد و به کلی بازیکن بی‌نظیر داخل کشور اهمیت نداد و فوتبال‌شان را نابود کرد. ما باید مربی‌ای بیاوریم که دلسوز باشد و دنبال استعدادها برود‌.
 یعنی برخلاف گفته مدیر روابط عمومی وزارت ورزش که گفته بود بهتر از کی‌روش را به ایران می‌آوریم، ویلموتس بهتر از کی‌روش نیست؟
ایشان شعار زیاد داده است حتی علیه باشگاه استقلال. بهتر است جواب این سؤال را در آینده نزدیک بدهم.
 


Page Generated in 0/0248 sec