printlogo


کد خبر: 209970تاریخ: 1398/3/8 00:00
چهارگوشه

نچیروان بارزانی  رئیس موقت اقلیم شد
پارلمان اقلیم نیمه‌خودمختار کردستان عراق، «نچیروان بارزانی» را به عنوان رئیس این منطقه و جانشین عموی مشهورش  انتخاب کرد. به گزارش کردستان ۲۴، ظهر دیروز نمایندگان کرد در یک رأی‌گیری، برادرزاده مسعود بارزانی را به عنوان جانشین او و دومین رئیس کردستان عراق برگزیدند. همچنین نخستین‌بار است که انتخاب رئیس منطقه نه در قالب انتخابات مستقیم بلکه به دست نمایندگان پارلمان صورت می‌گیرد که صاحب‌نظران این تحول را به معنای پایان بن‌بست سیاسی در اقلیم ناشی از تغییر قوانین می‌دانند. رقبای  نچیروان، «امید عبدالسلام قادر»، «محمد حمه صالح عمر»، «ریبوار عزیز مصطفی» و «هیوا عبدالله خدر» بودند. اما از زمان استعفای «مسعود بارزانی» در اکتبر ۲۰۱۷ این پست خالی مانده و وظایف او برعهده نخست‌وزیر، رئیس پارلمان و نهاد قضایی گذاشته شده بود. حالا جانشین او باید فردی را برای تشکیل کابینه به پارلمان معرفی کند که به احتمال زیاد پسرعمویش «مسرور بارزانی» خواهد بود. نخست‌وزیر باید از بین فراکسیون اکثریت باشد.

5 زخمی در تیراندازی واشنگتن
در جریان تیراندازی در پایتخت آمریکا، 5 نفر که یکی از آنها نوجوان است، زخمی شدند. به گزارش اسپوتنیک، «آندری رایت» فرمانده ناحیه هفتم پلیس واشنگتن در این‌باره گفت این واقعه در منطقه جنوب‌شرقی پایتخت رخ داده و افراد زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند. او به سبک رئیس‌جمهور ایالات متحده در توئیتی نوشت: «5 نفر هدف گلوله قرار گرفتند که یکی از آنها نوجوان است. این افراد به یکی از بیمارستان‌های محلی منتقل شده‌اند و تحت درمان قرار دارند». به گفته رایت، این حادثه ساعت 14:30 بعدازظهر روز دوشنبه به پلیس گزارش شده و تحقیقات درباره یک دستگاه خودروی خاکستری یا نقره‌ای که احتمالا عوامل این حمله برای فرار از صحنه جرم از آن استفاده کرده‌اند، ادامه دارد. هفته پیش هم تیراندازی در جریان یک جشن در ایالت «ویرجینیا» دست‌کم یک کشته و ۹ زخمی بر جای گذاشت. آزادی حمل سلاح در آمریکا موجب شده در سال ۲۰۱۷ حدود 40 هزار نفر در حوادث مرتبط با سلاح جان خود را در این کشور از دست بدهند.

حمله خونین کاوازاکی  پاقدم ترامپ به ژاپن
سفر رئیس‌جمهور آمریکا به خاک ژاپن با یک حمله خونین کم‌سابقه در شهر «کاوازاکی» همراه بود که چشم‌بادامی‌ها را شوکه کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی «ان‌اچ‌کی» ژاپن، دیروز یک فرد مسلح به چاقو به یک ایستگاه اتوبوس در شهر کاوازاکی حمله برد که در نتیجه این جنایت یک دختر محصل 12 ساله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و یک مرد 39 ساله به همراه عامل حمله جان باخته و یک زن و 15 محصل دیگر نیز زخمی شدند. راننده اتوبوس دبستان «کاریتاس» به مأموران پلیس گفته مردی حدودا 50 ساله را دیده که به سمت اتوبوس آمده و چاقویی را با 2 دست گرفته بود و به سمت افراد حمله‌ور شد. فرد مظنون بعد از حمله به دانش‌آموزان با چاقو، ضرباتی را به گردن خود وارد آورد و بلافاصله در صحنه ارتکاب جرم دستگیر شد اما بر اثر وخامت جراحات، جان خود را از دست داد. دختر محصل 12 ساله، دانش‌آموز مدرسه خصوصی کاتولیک شهر کاوازاکی واقع در جنوب توکیو بود که در حال سوار شدن به اتوبوس مدرسه چاقو خورد. تصاویر تلویزیونی قربانیان و زخمیان حمله را در حالی نشان می‌داد که روی زمین غرق در خون افتاده بودند. پلیس توکیو ضارب را یکی از شهروندان کاوازاکی معرفی کرده اما هنوز انگیزه او مشخص نشده است. این جنایت در روز پایانی سفر «دونالد ترامپ» به ژاپن اتفاق افتاد و ترامپ نیز آن را تسلیت گفت. ژاپن از 3 سال پیش تاکنون شاهد چنین جنایتی نبوده است.
 


Page Generated in 0/0175 sec