printlogo


کد خبر: 209978تاریخ: 1398/3/8 00:00
اخبار

دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) قدسی شد
دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) تهران در آستانه روز جهانی قدس سحرگاه روز گذشته رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در آستانه روز جهانی قدس، دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) با عنوان «فَأَغرَقناهُم أَجمَعینَ» سحرگاه دیروز در این میدان رونمایی شد. نام این دیوارنگاره از آیه 55 سوره مبارکه زخرف با این مضمون برگرفته شده است: «فلَمّا آسَفونَا نتَقَمنا مِنهُم فَأَغرَقناهُم أَجمَعینَ». در ترجمه این آیه شریفه آمده است: «وقتی ما را به خشم آوردند، از آنها انتقام گرفتیم و همه‌شان را غرق کردیم».

برگزاری نمایشگاه کارتون و کاریکاتور به مناسبت روز جهانی قدس
انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس به مناسبت روز قدس نمایشگاه کارتون و کاریکاتور با ۷۱ اثر از ۲۵ کشور جهان در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، به مناسبت روز جهانی قدس و هفتاد و یکمین سالگرد اشغال فلسطین توسط رژیم منحوس صهیونیستی، این انجمن با مشارکت موسسه فرهنگی- هنری صبا نمایشگاه کارتون و کاریکاتور با ۷۱ اثر از هنرمندان کاریکاتوریست و کارتونیست مطرح ۲۵ کشور جهان مانند برزیل، ایتالیا، مراکش، روسیه و... برگزار می‌کند. این نمایشگاه با حضور محمد حبیبی مدیر انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی کاریکاتوریست و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و چندین هنرمند جوان جبهه فرهنگی هنر انقلاب امروز ۸ خرداد ساعت ۱۶ در موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح می‌شود. همچنین این نمایشگاه از تاریخ ۸ لغایت ۱۳ خردادماه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۶ در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین واقع در خیابان بزرگمهر، تقاطع خیابان برادران مظفر آماده بازدید است.


انتشار متن درس خارج فقه رهبر انقلاب در موضوع «غناء»
حاصل 75جلسه درس خارج فقه امام خامنه‌ای در موضوع غناء و موسیقی منتشر شد. به گزارش تسنیم، این کتاب دربردارنده‌ 75 جلسه‌ درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در موضوع غناء و موسیقی است که در سال تحصیلی 88-87 حوزه برگزار شده است. به‌گونه‌ای می‌توان این کتاب را جامع‌ترین کتاب در این موضوع و با این سطح علمی دانست. از اختصاصات این کتاب، بررسی تمام روایات مربوط به بحث غناء و موسیقی و رقص است. طلاب و دانشجویان و عموم علاقه‌مندان به فقه اسلامی می‌توانند از مباحث علمی این اثر بهره‌مند شوند.


معرفی اعضای جدید شورای اکران آثار سینمایی
با حکم حسین انتظامی، اعضای شورای اکران آثار سینمایی در سال ۹۸ معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی‌بصری، حسب ماده ۹ نظامنامه اکران با حکم رئیس سازمان سینمایی، منوچهر شاهسواری، محسن امیریوسفی، مصطفی کیایی، رضا سعیدی‌پور، سیدمسعود اطیابی و علی سرتیپی به عنوان اعضای شورای اکران آثار سینمایی انتخاب شدند. ابراهیم داروغه‌زاده ریاست این شورا را عهده‌دار است و محمدرضا فرجی نیز به عنوان دبیر مسؤولیت دارد. در ماده ۹ نظامنامه اکران آمده است: به منظور بررسی و ایجاد راهکارهای موثر در تامین نیازهای نظام نمایشی و پیشنهاد شیوه‌های حمایتی در مرحله نمایش و رسیدگی به عملکرد شورای صنفی نمایش و همچنین تدوین یا اصلاح آیین‌نامه اجرایی شورای صنفی نمایش، شورای اکران آثار سینمایی با ترکیب معاون ارزشیابی و نظارت سازمان امور سینمایی (رئیس شورا)، مدیرعامل خانه سینما (نایب رئیس)، دبیر شورای صنفی نمایش، 4 کارشناس خبره صنوف ذی‌ربط با پیشنهاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان و مدیرکل سینمای حرفه‌ای (بدون حق رای) به عنوان دبیر با حکم رئیس سازمان امور سینمایی تشکیل می‌شود.
 


Page Generated in 0/0067 sec