printlogo


کد خبر: 209980تاریخ: 1398/3/8 00:00
اخبار

سخنگوی قوه‌قضائیه:
پرونده‌های مهریه دوباره بررسی می‌شود
رئیس قوه‌قضائیه دستور داد پرونده‌های مربوط به مهریه که زوج به زندان رفته دوباره بررسی شود. به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضائیه درباره درستی خبری که درباره آزادی زندانیان مهریه در فضای مجازی منتشر شده، گفت: آنچه اتفاق افتاده و قرار است انجام شود این است که در جلسه شورای روسای دادگستری‌های کل کشور، رئیس قوه‌قضائیه با تأکید بر اجرای دقیق قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و فتاوای مراجع عظام تقلید تاکید کردند پرونده زندانیان مهریه مورد بازنگری قرار گیرد. اسماعیلی افزود: گزارش شده بود در برخی موارد تعدادی از همکاران قضایی این الزام قانونی را مراعات نمی‌کنند و عدم اجرای درست قانون و رویه و استنباط همکاران ما باعث ازدیاد زندانیان مهریه شده است. وی ادامه داد: رئیس قوه‌قضائیه با تأکید بر اجرای درست قانون و توصیه قضات به بازنگری در این پرونده‌ها مقرر کردند هر جا ثابت شد زوج توان پرداخت مهریه را ندارد و بازداشت شده، باید این قبیل افراد از زندان آزاد شوند اما مواردی که زوج دارای تمکن مالی است و می‌تواند مهریه را پرداخت کند و از پرداخت آن امتناع می‌کند، همچنان این افراد در بازداشت خواهند ماند.


رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران:
شهرداری در افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی‌ تخلف کرد
رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران با اشاره به تخلف شهرداری در زمینه افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی‌ در برخی خطوط گفت: شهردار نباید نامه شورا را به معاونتی که تخلف کرده ارجاع دهد. به گزارش فارس، محمد علیخانی در حاشیه  یکصدوچهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با نرخ کرایه‌های تاکسی اظهار داشت: شورای شهر حداکثر نرخ کرایه‌های تاکسی را 20 درصد در نظر گرفت ولی متاسفانه خلاف این موضوع برای ما گزارش شده است. وی افزود: اعضای شورا در این زمینه تذکر داده‌اند و اگر شهرداری جوابی نداشته باشد سوال از شهردار انجام می‌گیرد و اگر مجدد پاسخی نبود در چنین مواردی مساله استیضاح مطرح می‌شود. رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران گفت: البته سازمان‌های دیگری مانند سازمان بازرسی کشور هم می‌تواند به این موضوعات ورود کند و با تخلفات برخورد قانونی صورت گیرد، البته امیدواریم مساله به چنین موضوعاتی ختم نشود. علیخانی گفت: البته شهردار نباید نامه شورا را به معاونتی که تخلف کرده ارجاع دهد و آن را در یک چرخه اداری درگیر کند، چرا که اگر دریافت‌های غیرقانونی انجام شود مساله همچون دریافت غیرقانونی ورود شهروندان به محدوده زوج و فرد خواهد شد و نمی‌توانیم پول مردم را پس دهیم.


۲۰ خرداد؛ آخرین مهلت ثبت‌سفارش کتاب‌های درسی
ثبت‌سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان جز پایه‌های اول، هفتم و دهم متوسطه، تا ۲۰ خرداد به پایان می‌رسد. به گزارش مهر، ثبت‌سفارش کتاب‌های پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه و پایه‌های هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان که از ۲۰ فروردین امسال آغاز شده، ۲۰ خرداد پایان می‌یابد. ثبت‌سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از طریق سامانه  www.irtexbook.ir یا www.irtexbook.comانجام می‌شود. ثبت‌سفارش گروهی و انفرادی کتاب‌های پایه اول ابتدایی ۲۳ تیر آغاز می‌شود و تا ۵ شهریور ادامه دارد، همچنین ثبت‌نام کتاب‌های پایه دهم دوره دوم متوسطه و پایه هفتم استعدادهای درخشان ۲۳ تیر آغاز می‌شود و تا شانزدهم شهریور ادامه دارد.


Page Generated in 0/0289 sec