printlogo


کد خبر: 209981تاریخ: 1398/3/8 00:00
اخبار

۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان کهگیلویه‌وبویراحمد
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی در روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه‌وبویراحمد ایجاد کرده و به بهره‌برداری می‌رساند. به گزارش فارس، بنیاد برکت به منظور محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌برخوردار، در سال جاری اقدام به راه‌اندازی ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی با قابلیت ایجاد بیش از ۲۲۴۰ فرصت شغلی در شهرستان‌های چاروسا، کهگیلویه، باشت، بویراحمد و دیشموک استان کهگیلویه‌وبویراحمد می‌کند. این طرح‌های کارآفرینی در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و در رشته‌هایی همچون پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالیبافی ایجاد خواهد شد. براساس این گزارش، برای ایجاد و راه‌اندازی ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی یادشده بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است. همچنین برای ایجاد و بهره‌برداری از این تعداد طرح، ۹ تسهیل‌گر و مجری به عنوان مجریان نظام طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در مناطق محروم استان کهگیلویه‌وبویراحمد فعالیت خواهند کرد. بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سال گذشته نیز  ۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی با قابلیت ایجاد ۴۵۰ فرصت شغلی را در ۲۳ روستای شهرستان چاروسا با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسانده بود که امسال 4 شهر باشت، دیشموک، کهگیلویه‌ و بویراحمد به شهرهای هدف این بنیاد برای اشتغال‌زایی افزوده شده است. این تعداد طرح اشتغال‌زایی از میان ۹۵۰ طرح پیشنهادی و پس از بازدید تسهیل‌گران و طی مراحل اهلیت‌سنجی فنی و اعتباری انتخاب شده و به بهره‌برداری رسیده‌ است. اهلیت متقاضیان با معیارهایی همچون فقدان شغل، برخورداری از مهارت‌های حداقلی، دارا بودن امکانات اولیه مانند محل نگهداری دام، قادر بودن به اخذ تسهیلات در سیستم بانکی کشور و... سنجیده شده و به تأیید می‌رسد.


توزیع ۷۰ هزار بسته میان سیل‌زدگان
جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده از توزیع ۷۰ هزار بسته لوازم ضروری منزل میان هموطنان آسیب‌دیده خبر داد. اسماعیل نجار ضمن ابراز امیدواری درباره تسریع حرکت دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع مشکلات مردم خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار بسته لوازم ضروری منزل توسط ستاد اجرایی فرمان امام و ۴۰ هزار بسته از این دسته لوازم توسط هلال‌احمر از محل کمک‌های مردمی در بین مردم مناطق آسیب‌دیده توزیع شده است. رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تصریح کرد: حدود ۱۷۰ هزار واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی آسیب‌دیده در سیل شناسایی شده است که نیاز به نوسازی و تعمیر دارند؛ همچنین مبلغ ۶ میلیون برای روستاییان و ۱۲ میلیون تومان برای افراد شهرنشین به منظور کمک هزینه اسکان موقت به خانواده‌ها پرداخت خواهد شد.


سرویس‌دهی رایگان متروی تهران در روز قدس
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره سرویس‌دهی مترو در روز قدس گفت: برای سهولت تردد شهروندان و راهپیمایان این روز بزرگ، خدمات‌رسانی از ابتدای صبح روز جمعه ۱۰ خردادماه ۹۸ تا پایان مراسم در خطوط یک، 2، 3، 4، 5، 6 و 7 متروی تهران و حومه به صورت رایگان خواهد بود. فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشور‌های اسلامی است، گفت: همزمان با روز قدس، میزان سرویس‌دهی در خط ۴ متروی تهران که در مسیر راهپیمایی قرار دارد، افزایش خواهد یافت. وی افزود: فاصله حرکت قطار‌ها در این خط از ساعت ۹ صبح تا پایان مراسم از ۸ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش می‌یابد، همچنین تمام ایستگاه‌های خط ۴ متروی تهران بویژه ایستگاه‌های میدان انقلاب اسلامی، تئاترشهر، شادمان، توحید، دکتر حبیب‌الله و استاد معین آماده ارائه خدمات مناسب به شهروندان خواهند بود.


Page Generated in 0/0471 sec