printlogo


کد خبر: 209989تاریخ: 1398/3/8 00:00
اخبار

آخرین وضعیت اسدالله اسدی
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: مذاکره‌ای با دولت آمریکا نداریم و فعلا هم چشم‌اندازی برای مذاکره نمی‌بینیم. به گزارش فارس، سیدعباس موسوی در نخستین نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید چه شرایطی باید پیش بیاید که ایران پای میز مذاکره برود؟ تصریح کرد: فعلا مذاکره‌ای با دولت ایالات متحده آمریکا نداریم. نظر ما هم این بوده که احترام به توافقات بین‌المللی می‌تواند مبنایی باشد که آنها به آن برگردند. ما در مذاکره بودیم، آمریکا در مذاکره بود، در چارچوب‌ها و مکانیسم‌هایی که برجام تعریف کرده بود، آنها حضور داشتند ولی با خروج غیرقانونی و براساس برخی توهمات آنها این موضوع شکسته شد. وی عنوان کرد: بنابراین ما فعلا چشم‌اندازی برای مذاکره نمی‌بینیم و منتظر تحولات می‌مانیم. موسوی همچنین تصریح کرد: الان در مرحله میانجیگری نیستیم.  سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره اسدالله اسدی نیز گفت: گشایش‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است. وکیل آقای اسدی در حال اثبات بیگناهی ایشان است و رایزنی‌های ما در کشورهای اروپایی ادامه دارد و اقدامات حقوقی و دیپلماتیک نیز در جریان است تا ان‌شاءالله بزودی شاهد شنیدن خبر خوش در این زمینه‌ها باشیم.

ریابکوف راهی ایران می‌شود
معاون وزیر خارجه روسیه از سفر قریب‌الوقوع خود به تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف برای مذاکره درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به ایران خواهد آمد. وی در این باره به اسپوتنیک گفت: برنامه دارم که امروز در ایران باشم و درباره سوال‌هایی که پیرامون برجام وجود دارد بحث و گفت‌وگو خواهد شد. به گزارش ایسنا، ریابکوف در تازه‌ترین موضع‌گیری خود درباره وضعیت برجام گفته بود مسکو بر این عقیده است که نشست کمیسیون مشترک برجام درباره توافق هسته‌ای ایران باید هر چه سریع‌تر تشکیل شود.

برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست لاریجانی
جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر دیروز به ریاست علی لاریجانی در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد. به گزارش فارس، جلسات شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی به طور مداوم هر دو هفته یکبار برگزار می‌شد اما بیش از ۴ ماه از برگزاری آخرین جلسه آن می‌گذشت. بسیاری دلیل عدم برگزاری این جلسات را اعتراض 2 تن از اعضا به سخنان رئیس‌جمهور عنوان می‌کردند. در همین رابطه برخی گفته بودند: شنیده بودیم آقای رئیس‌جمهور گفته‌اند «در صورت شرکت آقایان ضرغامی و رحیم‌پورازغدی، من در جلسات شورا حضور نخواهم یافت». همین مساله نیز باعث شد طبق آیین‌نامه برگزاری جلسات شورا، ابتدا اعلام شود نشست این هفته با حضور اعضا در مجلس شورای اسلامی و به ریاست علی لاریجانی، رئیس مجلس برگزار می‌شود اما در آخرین ساعات، مکان جلسه به نهاد ریاست جمهوری تغییر پیدا کرد. طبق این گزارش جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سه‌شنبه هفتم خردادماه به ریاست علی لاریجانی در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

استانی شدن انتخابات مجلس از دستور کار پارلمان حذف شد
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از حذف مصوبه پارلمان درباره استانی شدن انتخابات قوه مقننه خبر داد. قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در این کمیسیون گفت: شورای نگهبان ایرادات بیست‌ودوگانه‌ای درباره این طرح وارد دانسته بود که پس از تعطیلات مجلس این موضوعات را در کمیسیون بررسی می‌کنیم. وی با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به استانی شدن انتخابات مجلس که در این طرح عنوان شده بود، ادامه داد: با توجه به اینکه شورای نگهبان به این مصوبه مجلس ایراد خلاف شرع وارد کرده، نمی‌توان این مصوبه را اصلاح کرد و به همین دلیل باید این موضوع را از دستور کار خود خارج کنیم. عضو کمیسیون شوراها اضافه کرد: با مشورتی که با برخی نمایندگان داشته‌ایم آنها نیز این عقیده را داشتند که استانی شدن انتخابات پارلمان از طریق لایحه دولت پیگیری شود.


Page Generated in 0/0078 sec