printlogo


کد خبر: 209993تاریخ: 1398/3/8 00:00
فرانسه زیر فشار رسوایی افشاگری دیسکلوز:
سعودی و امارات به «جنگ کثیف» در یمن پایان دهند

رژیم فرانسه که پس از رسوایی بزرگ رسانه‌ای همدستی‌‌‌‌اش با همتایان سعودی و اماراتی برای تامین تسلیحاتی ائتلاف متجاوز به یمن بشدت زیر فشار افکار عمومی قرار گرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، در صدد است با تحرکات دیپلماتیک خود را مبرا از این جنایت آشکار عربی- غربی علیه بشریت معرفی کند. پس از واکنش شدیداللحن صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) که رژیم سعودی را به اقدام برای کشتار کودکان یمنی متهم کرد، دستگاه دیپلماسی فرانسه موقعیت را مناسب تشخیص داده تا با پیوستن به یک موج رسانه‌ای ضد جنگ، همدستی‌‌‌‌اش در یک جنگ کثیف را لاپوشانی کند.
یونیسف در بیانیه روز دوشنبه خود از کشته و زخمی شدن 27 کودک یمنی در حملات 10 روز اخیر ائتلاف متجاوز سعودی به مناطق مسکونی تعز و صنعا خبر داد و خواهان توقف حملات ائتلاف متجاوز به ساختارهای زیربنایی و غیرنظامیان یمنی شد. یونیسف آورده بود: «جای امنی برای کودکان در یمن نیست، زیرا نبردها آنها را در خانه‌ها، مدارس و زمین‌‌های بازی تعقیب می‌کند».
اما در حالی که پرونده موسوم به جنگ یمن مربوط به شکایت اداره کل امنیت ملی فرانسه از تارنمای دیسکلوز و 3 خبرنگارش به‌خاطر افشای گزارش محرمانه ۱۵ صفحه‌ای از اداره اطلاعات نظامی فرانسه درباره فروش تسلیحات جنگی به سعودی و امارات همچنان در رسانه‌ها مفتوح است، دولت مکرون قصد دارد آبروی رفته را به جوی بازگرداند.
وزیر خارجه فرانسه حملات ائتلاف تحت سعودی به یمن را «جنگ کثیف» توصیف کرده و از رژیم‌‌های ریاض و ابوظبی خواسته تا به آن پایان دهند.  ژان‌ایو لودریان در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «فرانس انتر» اعلام کرد: «این جنگی کثیف است که باید متوقف شود. بله! سعودی‌ها و اماراتی‌ها باید این جنگ را متوقف کنند. باید بشدت درباره فروش سلاح به این کشورها محتاط بود و این همان کاری است که ما انجام می‌دهیم».
عملیات موفق نیروهای یمنی در استان‌های حجه و تعز
به دنبال ضربات قاطع موشکی و پهپادی انصارالله یمن به متجاوزان سعودی، شبکه المسیره از حملات موشکی جدید نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع مزدوران ائتلاف خبر داد. بر اساس این گزارش، دوشنبه مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در غرب منطقه «حیران» واقع در استان حجه یمن با چندین فروند موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت. یک منبع نظامی گفت این حملات موشکی دقیقا به اهداف مورد نظر اصابت کرد و بعد از آن آمبولانس‌های ائتلاف متجاوز سعودی در اطراف محل اصابت موشک‌ها رؤیت شدند. همچنین  نیروهای یمنی حملات گسترده‌ نیروهای ائتلاف به سمت تپه پدافند هوایی در منطقه بیرباشا در استان تعز را دفع کردند.


Page Generated in 0/0061 sec