printlogo


کد خبر: 210001تاریخ: 1398/3/9 00:00
پنجمین جلسه محاکمه احسان دلاویز و تعدادی دیگر از متهمان بانک سرمایه روز گذشته برگزار شد
نام دلاویز آویزان محموله‌های نفتی است!

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات احسان دلاویز و تعدادی دیگر از متهمان بانک سرمایه، صبح دیروز در شعبه سوم دادگاه ویژه به ریاست قاضی اسدالله مسعودی‌مقام به صورت علنی برگزار شد.
به گزارش «وطن‌‌امروز»، در ادامه رسیدگی به متهمان پرونده بانک سرمایه، روز گذشته به اتهامات هادی رضوی و احسان دلاویز رسیدگی شد. طبق این گزارش در مرحله اول رسیدگی به این پرونده، به اتهامات کاظمی، بخشایش و سایر مدیران بانک سرمایه رسیدگی شد و در مرحله دوم رسیدگی‌ها نیز طی چندین جلسه اتهامات حسین هدایتی و چند متهم دیگر به عنوان بدهکاران کلان این بانک مورد بررسی قرار گرفت.
دیروز در جریان ادامه سومین مرحله رسیدگی دستگاه قضایی به پرونده بانک سرمایه، به اتهامات احسان دلاویز رسیدگی شد. در همین راستا و پس از پایان دفاعیات جعفرزاده، وکیل مدافع متهم دلاویز، قاضی مسعودی‌مقام خطاب به نماینده دادستان گفت: متهم منکر سمت در بانک سرمایه است و درباره رفت و آمدهایش به این بانک عنوان نمی‌کند از سوی آقای بخشایش منصوب شده‌؛ در این رابطه توضیح بدهید.
قهرمانی، نماینده دادستان گفت: وکیل مدافع متهم اظهار داشت مطالب خارج از کیفرخواست بوده است که در اینجا باید گفت نمای کلی از نقش آقای دلاویز باید برای دادگاه تشریح می‌شد.
وی ادامه داد: اگرچه نام دلاویز آویزان بر محموله‌های نفتی در خارج از کشور شده است، لیکن وی در جلسه گذشته اعلام کرد هیچ سمتی در بانک سرمایه نداشته و نزد آقای بخشایش برای نوشتن خاطرات می‌رفته که آن خاطرات را کتاب کند. آقای دلاویز! بروید پالم امارات وی را منتشر کنید که رسانه‌ها و مردم مطالعه کنند.
قهرمانی به حکم آقای بخشایش برای دلاویز اشاره کرد و گفت: آقای بخشایش شما را در تاریخ ۱۳/۳/۹۱ به عنوان مشاور و مدیر روابط بین‌الملل بانک سرمایه منصوب کرد. نماینده دادستان از متهم دلاویز خواست که سند حکم را رؤیت کند. قاضی مسعودی‌مقام خطاب به متهم گفت: شما اظهار بی‌اطلاعی می‌کنید در حالی که بحث‌های کارت ویزیت و عبور و مرور شما به بانک مطرح شده است، درباره این موارد باید توضیح بدهید.
شروع همکاری دلاویز با بانک سرمایه
نماینده دادستان ادامه داد: بخشایش خردادماه سال ۹۱ دلاویز را به بانک سرمایه می‌آورد و از مهرماه تسهیلات رضوی شروع می‌شود. یک ماه بعد از حضور دلاویز در بانک یک تیم به بانک می‌آید و اعضای این تیم احمد شاهرودی، محمد امامی، آرمان اولیایی، آقای اکبری، میثم دهقان (همکار آقای امامی) و مجتبی زهرابی بودند؛ زهرابی کسی است که در تیم امامی اسناد را امحا کرده و در حال حاضر متواری است. اسنادی از خروج پول به خارج وجود دارد که در جای خود توضیح می‌دهم. قهرمانی افزود: امامی و دلاویز به اتفاق احمد شاهرودی و چند نفر دیگر در جهت توسعه بانک، کمیته بازاریابی ایجاد کردند، بخشایش اظهار داشته با دلاویز از سال‌های قبل آشنا شده است. وی افزود: در بانک سرمایه در چندین مرحله اسناد امحا شده است که یک بخش آن در دوره خانی به صورت سیستمی امحا شده اما هنوز اسنادی وجود دارد که امحا نشده است. در ادامه نماینده دادستان گفت: ارتباطات اینها گسترده بوده و مواردی است که قابل انکار نیست. آقای دلاویز می‌گوید چک‌ها را من وصول نکردم. نماینده دادستان ادامه داد: این چک‌ها توسط آقای شیرخان وصول شده که از بستگان آقای امامی است. برخی از پول‌ها به حساب حمید حاجیان رفته و بخشی وارد شرکت آقای امامی شده است و آقای امامی پذیرفته که ۵۰ درصد برای تبلیغات به آقای دلاویز داده است. وی افزود: این پرونده که برای جابه‌جایی ۱۳ دست چرخیده، قطعا پول را به حساب شما واریز نمی‌کنند. شما درباره پورشه و پول‌های نجومی توضیح بدهید؛ آیا با اداره ۴ مجله اینقدر پول به دست می‌آید؟ من می‌خواهم شما درباره این موارد به دادگاه توضیح بدهید. قاضی مسعودی‌مقام گفت: شما بفرمایید سند این ماشین به نام چه کسی است؟ ماشین قبلی شما چیست؟ این موارد بحث ردیابی است و درباره ماشین‌های قبلی و بعدی خود توضیح بدهید. متهم دلاویز گفت: این چک‌های شخصی خودم بوده؛ قرارداد دارم با فروشنده ماشین آقای محمدی و 3 فقره چک به حساب او ریخته‌ام. نماینده دادستان گفت: بله! 3 فقره صوری در مبالغ ۵۰، ۱۰۰ و ۲۶۰ میلیون به حساب آقای محمدی که چک این ماشین پورشه ۶۶۰ میلیون تومان است. نماینده دادستان در ادامه خطاب به متهم دلاویز گفت: در حساب ملی خود فراوان و نجومی از حساب آقای امامی به حساب شما واریز شده است؛ در این باره توضیح بدهید. متهم دلاویز گفت: این خودرو توسط خودم و با پول خودم خریداری شده که مستندات آن را جلسه بعد می‌آورم. من قرارداد‌های آگهی‌ها را دارم؛ آن زمان اوج فروش فیلم شاهگوش بوده که سود داشت.
تأیید حکم بخشایش برای دلاویز
در ادامه جلسه، نماینده دادستان از متهم دلاویز خواست درباره حکم بانک سرمایه توضیح دهد.
متهم دلاویز گفت: بار‌ها شده حکم‌های مختلفی صادر شده که روحم از آن خبر نداشته.
قاضی مسعودی‌مقام تذکر داد: در این باره احکامی صادر شده است و شما هم مکاتبه داشتید؛ این موضوع را افراد متعدد تأیید کرده‌اند.
متهم دلاویز گفت: درباره آقای بخشایش من گفتم او خاطراتش را برایم تعریف می‌کرد و من می‌خواستم برایش کاری انجام بدهم؛ این عین مبنای آشنایی ما است.
قاضی مسعودی‌مقام پرسید: آیا حکم صادر شده است و این مکاتبات را قبول دارید؟ جواب بدهید و حاشیه نروید.
متهم افزود: مکاتبات مال من نیست، می‌پذیرم.
قاضی گفت: پس شما مدعی جعلی بودن مکاتبات و احکام هستید و کارت ویزیتی که ارائه می‌کردید را قبول ندارید؟
به گزارش میزان، متهم بیان داشت: من در هیچ شعبه بانک سرمایه پایم را نگذاشته‌ام به غیر از آنکه در یکی از آنها حساب داشتم. من مدیر روابط عمومی هیچ جا نبودم.
قاضی مسعودی‌مقام در این هنگام خطاب به نماینده دادستان گفت: احکامی را که می‌گویید قرائت کنید.
نماینده دادستان حکم سمت مشاور مدیر عامل
در امور بین‌الملل را قرائت کرد که در تاریخ13/3/91 آقای بخشایش خطاب به متهم دلاویز صادر کرده بود. همچنین نماینده دادستان مکاتبه متهم دلاویز را خطاب به آقای بخشایش قرائت کرد.
در ادامه قاضی مسعودی‌مقام گفت: اجازه دفاعیات به شما و سیدمحمدهادی رضوی خواهیم داد. برای آخرین دفاعیات آماده شوید.
قاضی مسعودی‌مقام ادامه داد: جلسه بعدی ۱۸ خرداد سال جاری ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود که در باب اخذ آخرین دفاع از 2 متهم است. از شما می‌خواهم در جلسه بعد حاضر شوید و مستندات را تکمیل کنید. مطالب‌تان تکراری نباشد و اگر ناقص باشد قابل بررسی نیست.


Page Generated in 0/0049 sec