printlogo


کد خبر: 210003تاریخ: 1398/3/9 00:00
اخبار

لاریجانی با سفیر چین در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر دیروز با سفیر چین در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش مهر، علی لاریجانی با «پانگ سن» سفیر جمهوری خلق چین در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. لاریجانی در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات سفیر چین در ایران طی دوره مأموریتش گفت: تلاش شما برای گسترش روابط 2 کشور مؤثر بود و امیدواریم در جریان رفت‌‎وآمد هیأت‌ها میان 2 کشور چارچوب روشنی در نوع روابط به دست آید و دورنمای عملیاتی حاصل شود. سفیر جمهوری خلق چین در تهران نیز در این دیدار گفت: بر این باوریم کاهش قدرت آمریکا در آینده مشهود بوده و پیروزی برای طرف‌های چینی و ایرانی است. پانگ سن همچنین خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه آمریکایی‌ها در فرآیند توسعه روابط ایران و چین ممانعت‌هایی ایجاد می‌کنند اما نسبت به آینده روابط 2 کشور خوشبین هستم.

زنگنه برای حفظ بازارهای نفتی تلاشی نکرده است
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: وزیر نفت برای حفظ بازارهای نفتی و گازی کشور تلاشی نکرده است. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با فارس گفت: متأسفانه اطرافیان آقای زنگنه درباره استیضاح وی در مجلس موضوعات خلاف می‌گویند. وی در توضیح بیشتر افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: اینکه استیضاح وی در مجلس رای بیاورد یا نیاورد به حق نمایندگان بازمی‌گردد و نمایندگان مردم باید ابعاد مختلف مطرح‌شده درباره استیضاح آقای زنگنه را بررسی کنند. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ استیضاح‌کنندگان نکات متعدد و مختلفی درباره استیضاح آقای زنگنه در مجلس دارند که هنگام استیضاح وی این موضوع بررسی شده و نمایندگان در این‌باره اظهارنظر خواهند کرد. حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: اینکه استیضاح آقای زنگنه در مجلس رای می‌آورد یا نمی‌آورد و این استیضاح را به یک فرد دیگری خارج از مجلس مرتبط بدانند امری خلاف است. وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: وجود آقای زنگنه در شرایط فعلی دربردارنده نکات مثبت برای کشور نیست و اینکه باید رویکرد جدیدی در وزارت نفت اتخاذ شود، حرفی کاملاً درست است. حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: استیضاح آقای زنگنه به عدم موفقیت‌های وی در راس وزارت نفت بازمی‌گردد، ضمن اینکه وی در حفظ بازارهای نفتی و گازی جمهوری اسلامی ایران تلاشی نکرده است.

روحانی با درخواست اختیارات بیشتر فرار به جلو می‌کند
نماینده مردم ورامین گفت: اظهارنظر رئیس‌جمهور درباره افزایش اختیاراتش فرار به جلو است. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به درخواست رئیس‌جمهور مبنی بر داشتن اختیارات ویژه اظهار کرد: این ادعا و صحبت آقای روحانی بسیار عجیب است، چرا که طبق قانون اساسی رئیس‌جمهور بالاترین اختیارات را بعد از مقام معظم رهبری دارد. وی افزود: آقای روحانی چقدر از اختیارات خود طی ۶ سال گذشته استفاده کرد؟ ۱۴ میلیارد دلار از ذخایر کشور بر باد رفت، در حالی که می‌توانست با استفاده از اختیاراتش مانع این امر شود. نقوی‌حسینی تصریح کرد: اکنون وضعیت برجام بسیار آشفته است و همچنین ارزش پول ملی بسیار کاهش یافته؛ روحانی نمی‌توانست با اختیاراتی که دارد مانع این مساله شود؟ لذا این اظهارنظر رئیس‌جمهور فرار به جلو است.

ایران برای هرگونه اقدام آمریکا آماده است
معاون وزیر امور خارجه در مصاحبه با یک رسانه روسی گفت ایران برای هرگونه اقدام نظامی آمریکا آماده است. به گزارش فارس، عباس عراقچی دیروز در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی از آمادگی ایران برای مقابله با هرگونه اقدام نظامی خبر داد. وی گفت: «ما امیدواریم بتوانیم مذاکره کنیم اما در عین حال برای جنگ آماده هستیم». وی افزود: «افراد خاصی هستند که تلاش می‌کنند آمریکا را به سمت جنگ با ایران سوق دهند. اگر چنین چیزی رخ دهد برای کل غرب آسیا خطرناک خواهد بود. ایران برای مقابله با هرگونه اقدام نظامی آماده است و معتقدیم آنها از توانایی‌های ما در این زمینه آگاه هستند اما این چیزی نیست که ما می‌خواهیم؛ ما طرفدار صلح هستیم». عراقچی همچنین روز گذشته با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.


Page Generated in 0/0056 sec