printlogo


کد خبر: 210018تاریخ: 1398/3/9 00:00
نخستین نشست خبری ویلموتس به عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران برگزار شد
مأموریت حمله به جام‌جهانی

پیش از ظهر دیروز مراسم معارفه سرمربی جدید تیم‌ملی ایران برگزار شد و ویلموتس در کنار رئیس فدراسیون فوتبال به امضای قرارداد فی‌مابین مبادرت ورزیدند. سرانجام از سرمربی جدید تیم‌ملی رونمایی شد و دقیقا 4 ماه پس از آنکه با سرمربی قدیمی ایران خداحافظی شد، مارک ویلموتس رسما سکان رهبری تیم‌ملی ایران را در دست گرفت. در حالی که قرار بود نشست مطبوعاتی سرمربی جدید تیم‌ملی از ساعت 11 دیروز آغاز شود، این اتفاق نیفتاد تا مانند همیشه تاخیر و انتظار چاشنی کار باشد. ویلموتس سرانجام ساعت 11:15 دقیقه پا به سالن اجتماعات هتل المپیک گذاشت. مربی بلژیکی که به همراه رئیس فدراسیون فوتبال بود، پس از باز شدن در ورودی ناگهان تعداد زیادی از عکاسان و فیلمبرداران را روبه‌روی خود دید. صداهای پر از حجم و ادامه‌دار مربوط به شاتر دوربین‌های روبه‌روی ویلموتس، نخستین استقبال از وی در سالن اجتماعات بود. سر و صدای ایجاد شده و سرعت عکاسان در عکسبرداری را فعلا نمی‌توان با هیچ برنامه دیگری مقایسه کرد. خبرنگاران حاضر در مراسم نیز با حضور در سالن متوجه این موضوع شدند که در این نشست اثری از مترجم در کنار ویلموتس نیست و آنها باید با استفاده از دستگاه، صدای همزمان مترجم را می‌شنیدند؛ اتفاقی که تقریبا برای بسیاری از خبرنگاران نامأنوس بود و همین موضوع غرولندهایی را به همراه داشت. تعداد زیاد عکاسان و تصویربرداران بی‌نظمی عجیبی را قبل از حضور ویلموتس ایجاد کرده بود. بسیاری از آنها که به بالای صندلی‌ها رفته بودند، مانع دیده شدن سرمربی تیم‌ملی می‌شدند و اگر کسی می‌خواست مرد بلژیکی را ببیند باید کنار تصویربرداران سر پا می‌ایستاد یا درکمترین فاصله از سن می‌نشست.
 ویلموتس: هدف‌مان صعود به جام‌جهانی قطر است
 سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گوید تا جایی که بتواند برای تماشای لیگ به ورزشگاه‌ها می‌رود و البته برای تماشای هر مسابقه افرادی را مامور می‌کند. مارک ویلموتس در ابتدای صحبت‌هایش گفت: ایران را کشوری صاحب فرهنگ دیدم. همان‌طور که رئیس فدراسیون گفت خوشحالم از اینکه در ایران هستم. شرایط خوبی در ایران بود. من 3 فرزند دارم و خانواده‌ام خیلی موافق نبودند که اسباب‌کشی کنم اما به هر حال فوتبال است و این نیز بخشی از آن است. ویلموتس درباره اهداف خود برای قبول سرمربیگری تیم‌ملی ایران تصریح کرد: اهداف مشترک و بزرگی داریم تا برنامه‌های خود را پیش ببریم. می‌خواهیم با تیم‌های باشگاهی رابطه خوبی داشته باشیم. دستیاران خود را برای حضور در ایران انتخاب کرده‌ام. قبلاً با تیم‌ملی بلژیک کار کرده‌ام و باید بگویم افتخار است مربیگری تیم‌ملی ایران را دارم. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در ادامه پیرامون انتخاب آنالیزور برای این تیم خاطرنشان کرد: برای آنالیز بازی‌ها فعلاً مسؤولی انتخاب نشده است. باید این موضوع سریع‌تر اتفاق بیفتد. همکارم از تیم استاندارد لیژ بلژیک می‌آید تا کار را پیش ببریم. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران افزود: بازی‌های تدارکاتی پیش رو قرار است به ما برای شناخت بیشتر و بهتر کمک کند. باید بازی‌های اینچنینی را پیش ببریم تا به بلوغ برسیم. لژیونرها را مورد رصد قرار می‌دهیم. من سابقه کار در تیم‌های مختلف باشگاهی و ملی را دارم. باید کار را به‌صورت واضح و اساسی پیش ببریم. ویلموتس درباره فعالیت در تهران تصریح کرد: ایران حالا کشور من هم شده است و همه باید با هم تلاش کنیم به موفقیت برسیم. با توجه به حضور چند روزه‌ام در تهران و بازدیدهایی که داشتم، ایران را کشوری پیشرفته دیدم. وی درباره هدفش در تیم‌ملی ایران نیز گفت: هدف اصلی ما حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است و باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم. ضمن اینکه به جام ملت‌های دوره بعدی هم نیم‌نگاهی خواهیم داشت. وی در ادامه پیرامون انتخاب بازیکنان برای حضور در اردوی جدید تیم‌ملی نیز گفت: نباید اینطور باشد که بازیکنان فکر کنند فقط لژیونرها به تیم‌ملی دعوت می‌شوند. ما برای هر هفته لیگ یک مسؤول خواهیم داشت که بازیکنان را زیر نظر خواهد گرفت تا بتوانیم بهترین‌ها را به اردوی تیم‌ملی دعوت کنیم. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در پایان گفت: در 2 بازی تدارکاتی پیش رو با تیم‌های سوریه و کره‌جنوبی بررسی و آنالیز دقیق‌تری از شرایط تیم‌ملی خواهیم داشت و قطعاً پس از این 2 بازی بهتر می‌توانم درباره شرایط بازیکنان و تیم‌ملی ایران صحبت کنم.
هاشمیان دستیار ویلموتس؛ کادرفنی بوندس‌لیگایی شد
وحید هاشمیان، ملی‌پوش سابق فوتبال کشورمان که سابقه حضور در بوندس‌لیگای آلمان و تیم‌های مطرحی مانند بایرن‌مونیخ، بوخوم و هامبورگ را در کارنامه دارد، به عنوان دستیار ویلموتس معرفی شد. سرمربی بلژیکی تیم‌ملی فوتبال ایران که سابقه حضور در بوندس لیگا را دارد و سال‌ها در شالکه فعالیت کرده، در جریان نشست خبری خود وحید هاشمیان را که نقطه اشتراکی در فوتبال آلمان دارد، به عنوان دستیارش معرفی کرد. سرمربی جدید تیم‌ملی ایران در معرفی وحید هاشمیان به عنوان دستیار گفت: من هاشمیان را به عنوان دستیار انتخاب کردم. ما هر دو آلمانی صحبت می‌کنیم. او به فرهنگ و فوتبال این کشور آشناست. امیدواریم به جام‌جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ صعود کنیم.
اعتماد به چهره‌ای مانند هاشمیان که در فوتبال ایران وجهه بسیار خوبی دارد، می‌تواند یک گام رو به جلو برای سرمربی جدید تیم‌ملی ایران باشد و مطمئنا این انتخاب که با هماهنگی فدراسیون بوده، با استقبال مردم و رسانه‌ها همراه می‌شود.
آشنایی با «فریرا» دستیار ویلموتس
 فریرا که به عنوان دستیار دیگر ویلموتس معرفی شده است، سابقه زیادی در فوتبال بلژیک دارد. این مربی 60 ساله که از سال 1990 کار خود را آغاز کرده است، در تیم‌های اندرلخت، سیرینگ و شالروا به عنوان سرمربی فعالیت کرده و در آخرین تجربه خود به عنوان دستیار در تیم‌های پایه گنک فعالیت کرده و پیش از آن نیز دستیار سرمربی در تیم بزرگسالان بوده است. فریرا در بیشتر دوران مربیگری خود در کشور بلژیک حضور داشته و حضور در تیم‌ ملی ایران نخستین تجربه او در تیم‌های ملی خواهد بود.


Page Generated in 0/0343 sec