printlogo


کد خبر: 210025تاریخ: 1398/3/9 00:00
چهارگوشه

مسکو خواهان خروج آمریکایی‌ها از سوریه شد
روسیه و سوریه خواستار اتخاذ یک موضع اصولی از سوی جامعه جهانی در قبال ادامه حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه شدند. مرکز هماهنگی روسیه و سوریه در امور پناهجویان و آوارگان چهارشنبه با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کرد: مسکو و دمشق از جامعه جهانی و سازمان ملل می‌خواهند یک موضع اصولی اتخاذ کرده و همچنین از ایالات متحده نیز می‌خواهند نیروهای نظامی خود را هرچه سریع‌تر از خاک سوریه خارج کند. این بیانیه در ادامه افزود: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا بر اساس ساختارهای سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه، یک موضع اصولی اتخاذ کرده و از نفوذ و فشار خود بر آمریکا استفاده کنند تا ایالات متحده نیروهای خود را از مناطقی که به‌صورت غیرقانونی در سوریه اشغال شده است، خارج کند. این نیروهای نظامی آمریکایی از گروه‌های مسلح غیرقانونی در سوریه حمایت کرده و مانع از بازگشت زندگی عادی به سوریه شده‌اند.

هند خواهان عضویت در شورای امنیت است
«شری‌‌ام. ونکایاه نایدو» معاون رئیس‌جمهور هند با بیان اینکه «جهان به هند نیاز دارد» از تلاش دهلی برای اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد. وی در این رابطه گفت: ما باید تلاش‌های خود را برای عضویت دائم در شورای امنیت بازسازی کرده و در این راه حمایت سایر کشورهای جهان را که خواستار اصلاح ساختار شورای امنیت هستند به‌دست بیاوریم. هند، برزیل، آلمان و ژاپن از جمله کشورهایی هستند که به طور جدی به‌دنبال اصلاح ساختار شورای امنیت هستند. معاون رئیس‌جمهور هند در ادامه گفت: جهان به هند نیاز دارد زیرا حل مشکلات و چالش‌های پیش روی جهان نیاز به یک نگاه انسانی و جامع دارد. جهان به هند نیاز دارد، زیرا نیاز به صدایی است که از صلح، عدم خشونت و همزیستی مسالمت‌آمیز صحبت کند.

188 کودک داعشی تحویل ترکیه شد
شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد دادگاه مرکزی تحقیقات، ۱۸۸ کودک ترکیه‌ای را که داعش آنها را در عراق جا گذاشته بود، به ترکیه تحویل داد. سایت شبکه تلویزیونی سومریه‌نیوز عراق گزارش داد، قاضی عبدالستار بیرقدار، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای اظهار کرد: دادگاه مرکزی تحقیقات که مسؤول رسیدگی به پرونده تروریسم و متهمان خارجی است، ۱۸۸ کودک را که گروه تروریستی داعش در عراق جا گذاشته بود، به مسؤولان ترکیه‌ای تحویل داد. سخنگوی شورای عالی قضایی عراق افزود: انتقال این کودکان با حضور نماینده‌ای از وزارت خارجه عراق و نیز نماینده دیگری از سفارت ترکیه در بغداد و نهادهای بین‌المللی مانند یونیسف انجام شد.

قطع برق 5 میلیون نفر در اوهایو
توفان دوشنبه‌شب در بخش‌هایی از ایالت «اوهایو» به قطع برق خانه‌های بیش از ۵ میلیون نفر منجر شده است. اداره هواشناسی آمریکا اعلام کرد توفان مزبور در بخش‌هایی از ایالت اوهایو واقع در شرق ایالات متحده، باعث قطع اتصال بیش از 70 هزار پست برق ساختمان‌های منطقه شده است. این اداره هشدار داده بود که یک «گردباد بزرگ و خطرناک» در حال نزدیک شدن به منطقه «تروتوود» در اوهایو است. به نوشته روزنامه «نیویورک‌پست»، حالا بیش از ۵ میلیون نفر از ساکنان این ایالت در خاموشی به‌سر می‌برند. تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد گردباد تعداد زیادی از تیرهای برق را از جا درآورده و ظاهرا همین امر به قطع شبکه برق‌رسانی در بخش‌هایی از اوهایو منجر شده است.

حمله پلیس فرانسه به یک خبرنگار
شبکه تلویزیونی آرتی تصاویری پخش کرد که نشان‌‌‌‌ می‌داد خبرنگار این شبکه مورد اصابت باتوم یک پلیس فرانسوی قرار گرفته است. خبرنگار مزبور در جریان فیلمبرداری از تظاهرات روز شنبه در شهر «تولوز» بود که در چارچوب بیست‌وهشتمین هفته راهپیمایی‌‌های جلیقه زردها در اعتراض به سیاست‌های دولت «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برگزار‌‌‌‌ می‌شد. تصاویر نشان‌‌‌‌ می‌دهد خبرنگار شبکه روسی  که لباس خبرنگاری بر تن داشت در حال فیلمبرداری از معترضان مورد حمله یک نفر از نیروهای پلیس فرانسه قرار‌‌‌‌ می‌گیرد که ابزارهای ضد شورش و باتوم در اختیار داشت، البته این خبرنگار آسیب جدی ندید و به فیلمبرداری از تظاهرات ادامه داد.
 


Page Generated in 0/0057 sec