printlogo


کد خبر: 210040تاریخ: 1398/3/9 00:00
مادر میترا استاد:
از خون دخترم نمی‌گذرم
شهردار اسبق تهران جزئیات قتل همسر دوم خود را تشریح کرد

گروه اجتماعی: مادر «میترا استاد» خواهان قصاص محمدعلی نجفی شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، روز سه‌شنبه گزارش قتل میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی در آپارتمان شماره 2701 برج آرمیتا در سعادت‌آباد تهران رسانه‌ای شد و چند ساعت بعد مسؤولان قضایی و انتظامی اعلام کردند مظنون شماره یک قتل، محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران و چهره شاخص کابینه روحانی بوده است. در میان شگفتی جامعه از ارتکاب قتل توسط یک سیاستمدار، نجفی در خیابان وحدت اسلامی در نزدیکی آگاهی تهران دیده و به سرعت بازداشت شد.  یک روز پس از قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران، مادر مقتول به رسانه‌ها گفت: میترا لیسانس حسابداری داشت و قبل از ازدواج با نجفی به عنوان بازیگر فعالیت می‌کرد. حتی در فیلمی به نام «واران» هم بازی کرده بود و جایزه هم گرفته بود. ۶ یا ۷ ماه قبل بود که به عقد نجفی درآمد. او ادامه داد: پسرش همیشه به ما می‌گفت میترا و نجفی اختلاف دارند. دخترم حتی ساعت ۴ و نیم بامداد سه‌شنبه ۷ خرداد و درست ساعاتی قبل از اینکه به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الان با نجفی درگیر بوده است. مادر میترا استاد افزود: او را دلداری دادیم و گفتیم به‌خاطر مهیار
- پسرش- حرفی نزند. مهیار امتحان ریاضی داشت و این درگیری‌ها در روحیه او تأثیر می‌گذاشت. همسر سابق میترا مهندس است و او به‌خاطر مشکلات شخصی که با همسر سابقش داشت از او جدا شد. دیروز صبح مهیار هراسان تماس گرفت و خبر مرگ میترا را داد. من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم.
نجفی مجوز حمل سلاح نداشت
سردار حسین رحیمی بعدازظهر دیروز در نشست خبری درباره دستگیری محمدعلی نجفی گفت: به محض مطلع شدن از وقوع قتل، مانند سایر قتل‌ها با جدیت تلاش بی‌وقفه برای شناسایی قاتل و دستگیری وی شروع شد. وی افزود: در دقایق نخست متوجه شدیم قتل توسط آقای نجفی صورت گرفته است. قرائن و شواهد، تماس‌ها، اطلاعات به دست آمده از فرزند‌خوانده و راننده وی را به دست آوردیم و نگران بودیم وی به خود لطمه بزند؛ 6 نقطه حضور وی شناسایی شد، یک نقطه قم و یک نقطه ویلای وی بود. رحیمی ادامه داد: در نهایت یکی از تیم‌ها وی را در خیابان وحدت اسلامی مشاهده کرد، آقای نجفی مردد بود که در نهایت به داخل آگاهی منتقل شد.
وی خاطرنشان کرد: فیلم و تصاویری از وی منتشر شد که در آن لحظه در حال بررسی‌ اولیه و بازجویی اولیه از وی بودیم، بازجویی تا لحظه افطار ادامه پیدا کرد. فیلمی که منتشر شد مربوط به پیش از افطار نبود، خود گزارشگر ساعت 9 شب رسید، لحظات صرف چای وی و پلیس مربوط به بعد از افطار بود، افسر بازجوی ما با زبان روزه کار را ادامه داد. برای ما فرد فرقی نمی‌کند و در جایگاه قاتل است. رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر مجوز حمل سلاح توسط آقای نجفی گفت: آقای نجفی از سال 94 مجوز سلاح نداشت. وی درباره رفتار پلیس با آقای نجفی و تصاویر پخش شده، یادآور شد: زمانی که متهم دستگیر شد، وی به جرم خود اعتراف کرد و طبیعتاً همواره در برخوردها اعلام می‌کنیم که رفتارمان همواره با رافت، رحمت و اقتدار است، برای سایر متهمان نیز رفتارمان همین است و فرقی نمی‌کند. رفتار پلیس بر مبنای قانون و شرع است، لحظه‌ای که وی دست داد، لحظات آخر بازجویی بود. وی در خیابان توسط همکاران دستگیر شد، کار بازجویی، اخذ اعترافات و... در کمتر از 3-2 ساعت انجام شد. وی افزود: دست نزدن به آلات قتاله مربوط به زمانی است که تحقیقات به جمع‌بندی نرسیده است، زمانی که خبرنگار آن کار را کرد مربوط به بعد از این اتفاقات و انجام تحقیقات بود. فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره نامه نوشته شده توسط آقای نجفی گفت: در همان ابتدای بررسی صحنه، نامه کوتاهی توسط وی کشف شد که اقرار به قتل نوشته شده بود، این مدارک کنار هم قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که وی مرتکب قتل شده است. رحیمی با بیان اینکه قتل ساعت 10 صبح رخ داد، تصریح کرد: آقای نجفی حدود یک ساعت و نیم داخل منزل بود، مدارک را جمع کرد و سپس از خانه خارج شد، تقریباً از ساعت 12 رسانه‌ها مطلع شدند. پلیس در اولین فرصت که منطقی بود، اطلاع‌رسانی کرد، در این زمان صحبت‌های زیادی در فضای مجازی مطرح شد. وی مجروح شدن نجفی در این حادثه را تکذیب کرد و گفت: وی بعد از قتل، به قم رفت و سپس به تهران بازگشت. فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره حمل سلاح توسط افرادی که مجوز ندارند، متذکر شد: اگر سلاح در اختیار فرد باشد و مجوز نداشته باشد، جرم است. رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وی سابقه خودکشی داشته، یادآور شد: وی سابقه خودکشی نداشته است.
پلیس در مواجهه با نجفی استثنایی قائل نشد
رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به شائبه تکریم نجفی در پلیس آگاهی، گفت: ما استثنا قائل نشدیم و طبق معمول قاتل را که خود معترف بود پذیرفتیم و وی بعد از صحبت اولیه بلافاصله به بازداشتگاه منتقل شد. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در گفت‌وگو با فارس درباره «شائبه‌های به وجود آمده مبنی بر تکریم بیش از حد نجفی توسط پلیس آگاهی»، اظهار داشت: در بحث قتل روال این است که وقتی متهم به صراحت اعتراف می‌کند و خود معرف است مصاحبه اولیه با وی انجام می‌شود. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: ما استثنا قائل نشدیم و طبق معمول، قاتل را که خود معترف بود پذیرفتیم و وی بعد از صحبت اولیه بلافاصله به بازداشتگاه منتقل شد. متهم ابتدا با لباس شخصی حضور داشت، بنابراین بعد از اعتراف، وی را  به بازداشتگاه فرستادیم و با لباس زندان دستبند به دستان وی بسته شد. این مقام ارشد پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: متهم تا وقتی داخل بازداشتگاه نرفته است، لباس زندان را نمی‌پوشد.
دعوای زن و شوهری
محمدعلی نجفی روز گذشته در دادسرای جنایی تهران حاضر شد و جزئیات قتل را تشریح کرد. وی به قاضی شهریاری در دادسرای امور جنایی تهران گفت: میترا به من شک داشت و توهمی بود. پروسه طلاق توافقی همسر اولم طولانی شد و شک میترا بیشتر شد. همین باعث اختلافات‌مان شده بود و اجازه نمی‌داد بدون او جایی بروم. وی افزود: میترا توهم داشت و فکر می‌کرد نمی‌خواهم از همسر اولم طلاق بگیرم. ساعت 9 و نیم بود که به حمام رفت، موبایلم را هم با خودش برد تا من به کسی زنگ نزنم. اشتباهم این بود که اسلحه را مسلح کردم و دستم روی ماشه بود، چرا که میترا با دیدن اسلحه دستش را به حالت التماس دور گردنم و خودش را روی من انداخت و گلوله‌ها شلیک شد. نجفی در ادامه با تایید خبر خودکشی خود گفت: چند ماه پیش در هتل لاله خودکشی کردم و یکی از کارکنان هتل مرا پیدا کرد. نجفی درباره نحوه آشنایی‌اش با خانم میترا استاد، گفت: ایشان اردیبهشت ۹۶ به دفتر من آمده بودند، البته من در آن زمان هنوز شهردار تهران نشده بودم و خانم استاد قصد داشتند کاندیدای شورای شهر اسلامشهر شوند و تقاضای‌شان این بود که از آنجایی که دوستانی در اسلامشهر دارم به ایشان معرفی کنم تا به او کمک کنند و از اینجا آشنایی من با خانم استاد آغاز شد. در همان جلسه قرار بود چند نفر دیگر نیز حضور داشته باشند که خانم استاد به اشتباه روی صندلی من نشسته بودند.
نجفی به پزشکی قانونی می‌رود
قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره حضور نجفی در دادسرا و تفهیم اتهام به او، گفت: پس از دستگیری هر متهمی، فرد باید به دادسرا منتقل شده و در حضور بازپرس پرونده به وی تفهیم اتهام شود و روند قضایی پرونده از نظر شکلی و ماهوی طی شود. شهریاری گفت: نجفی شب گذشته(سه‌شنبه شب)
در بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ نگهداری شد و چهارشنبه برای تفهیم اتهام به دادسرای امور جنایی منتقل شد. سرپرست دادسرای امور جنایی تهران افزود: صحبتی مفصل درباره علت‌های وقوع قتل با متهم داشته و در آخر دریافتیم انگیزه وی دعواهای زن و شوهری بوده است. وی درباره اینکه برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند نجفی سخنانی درباره تماس‌های همسرش با نهادهای امنیتی و بالعکس داشته است، گفت: این موضوع را من به طور واضح و دقیق نشنیده‌ام. شهریاری ادامه داد: نجفی در ابتدای سخنانش برخی موارد را مطرح کرد که برخی رسانه‌ها از لابه‌لای آن چنین اظهاراتی را استخراج کرده‌اند که به نظر بنده هم صحت ندارد. سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره تفهیم اتهام به نجفی نیز گفت: وی به شعبه دهم بازپرسی منتقل شده و قاضی پرونده در حال تفهیم اتهام به وی به جرم قتل عمد است. وی افزود: با توجه به حساسیت‌های موجود درباره پرونده محمدعلی نجفی، دستورات لازم برای انتقال متهم به پزشکی قانونی صادر شده است. قرار است پزشکی قانونی از محمدعلی نجفی تست‌های روانشناسی و مصرف مواد مخدر و الکل اخذ کند. شهریاری گفت: البته این به معنای مصرف مواد مخدر یا الکل از سوی متهم نیست اما برای اینکه مشخص شود قتل تحت تأثیر این عوامل بوده یا خیر این تست‌ها اخذ می‌شود. سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: نجفی شب قبل از حادثه در منزل همسرش بوده است و با یکدیگر مشاجره لفظی شدیدی داشته‌اند.

فشار روحانی، عامل صدور حکم شهرداری برای نجفی بود!
 ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس درباره شهردار شدن نجفی گفت: در جریان انتخاب نجفی برای شهرداری تهران، وزارت اطلاعات و وزارت کشور در استعلامات با انتصاب نجفی به شهرداری تهران مخالفت کرده بودند. پس از آن روحانی 2 وزیر اطلاعات و کشور را به دفتر خود فرامی‌خواند و آنها را به تعبیری تحت فشار می‌گذارد تا حکم نجفی صادر شود! این کار رئیس‌جمهور خلاف قانون و مصلحت بود.
 


Page Generated in 0/0072 sec