printlogo


کد خبر: 210044تاریخ: 1398/3/9 00:00
راهپیمایی روز قدس امسال در اعتراض به کنفرانس آمریکایی-صهیونیستی بحرین و با هدف محکومیت معامله قرن برگزار می‌شود
پیش به سوی قدس

گروه سیاسی: در آستانه فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مسؤولان، احزاب، نهادها و همچنین گروه‌های مبارز فلسطینی از عموم مسلمانان خواستند با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس امسال، ضمن حمایت از آرمان قدس شریف، طرح آمریکایی «معامله قرن» را محکوم کنند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، ارتش و سپاه، تشکل‌های دانشجویی و بسیاری از احزاب و سایر مسؤولان، طی بیانیه‌هایی جداگانه خواستار حضور گسترده و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی شدند.
به گزارش «وطن‌‌امروز»، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال با توجه به افزایش تلاش‌های محور آمریکایی - عربی- صهیونیستی برای به پایان رساندن پروژه «معامله قرن» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این موضوع با توجه به برگزاری نشست اقتصادی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در بحرین به‌عنوان نخستین گام در راستای اجرای طرح «معامله قرن» بیش از پیش اهمیت می‌یابد؛ کنفرانسی که به تعبیر مقامات حماس، «خنجری از پشت بر پیکر فلسطین است». در همین راستا عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، با محکومیت میزبانی بحرین از کنفرانس آمریکایی ـ صهیونیستی گفت: کنفرانس بحرین خنجری از پشت بر پیکر فلسطین است. خلیل الحیه روز سه‌شنبه با محکوم کردن طرح موسوم به معامله قرن افزود: این طرح کل منطقه را هدف قرار داده و همه باید این خطر را درک کنند. وی در گفت‌وگو با «المیادین» خاطرنشان کرد: کنفرانس بحرین ابزاری برای پیشبرد معامله قرن است و تشکیلات خودگردان باید از کشورهای شرکت‌کننده بخواهد از تصمیم خود در این زمینه صرف‌نظر کنند. الحیه اظهار داشت: نسبت به میزبانی یک دولت عربی مانند بحرین از کنفرانس اقتصادی منامه برای نابودی آرمان فلسطین ابراز تأسف می‌کنیم. این مقام فلسطینی همچنین با اشاره به روابط حماس با سوریه گفت: ما هیچ خجالتی از این نداریم که اعلام کنیم روابط حماس با سوریه ضروری است. وی افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند منکر نقش و جایگاه عمیق سوریه شود. نقش سوریه نزد ملت فلسطین همواره ارزشمند بوده و هست. عضو دفتر سیاسی حماس گفت: امیدواریم ثبات و آرامش به سوریه بازگردد و این کشور نقش پیشتاز خود را دوباره از سر گیرد. وی همچنین روابط این جنبش با ایران را ممتاز دانست و اظهار داشت این روابط هم‌اکنون در عالی‌ترین سطح جریان دارد. عضو دفتر سیاسی حماس گفت: «ایران به خاطر این هدف قرار گرفته شده است که به عنوان بخشی از عناصر تشکیل‌دهنده منطقه مقاومت به شمار می‌رود و در برابر
سیاست‌های آمریکا و اسرائیل ایستاده است». بر همین اساس مقابله با طرح آمریکایی «معامله قرن» به عنوان محور اقدامات ضدصهیونیستی در روز جهانی قدس امسال اعلام شده است، چنانکه رئیس ستاد انتفاضه و قدس در نشستی خبری در این باره اظهار داشت: روز قدس روز ابلاغ هشدار امت اسلامی به برخی کشورهای عربی بویژه عربستان و امارات نسبت به برگزاری کنفرانس موهوم موسوم به «صلح به خاطر شکوفایی اقتصادی» در بحرین است که با بازی کردن در زمین آمریکا و رژیم صهیونیستی، آرمان قدس و ملت فلسطین را پایمال نکنند.
سردار رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، طرح معامله قرن را که با برخی اقدامات دولت ترامپ از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس و شناسایی این شهر به‌عنوان پایتخت اسرائیل غاصب، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی و سخن گفتن از ایجاد وطن جایگزین در اردن و صحرای سینا عملیاتی و رونمایی شده است، تنها با هدف نابودی فلسطین دانست و اظهار کرد: موضع واحد و یکپارچه فلسطینی‌ها در مخالفت با طرح معامله قرن در میان زد و بند لابی صهیونیستی - سعودی شکست این طرح را از هم‌اکنون رقم‌زده است و قرائن نیز حکایت از شعله‌ور شدن انتفاضه در کرانه باختری دارد و این موضوع بشدت باعث نگرانی صهیونیست‌ها و حامیان طرح معامله قرن شده است. سردار شریف در ادامه با هشدار به دولت متوهم آمریکا و خائنان منطقه‌ای آرمان قدس و فلسطین یادآور شد: طرح معامله قرن و هر اقدام دیگری که تأمین‌کننده خواسته‌های مشروع و بحق ملت فلسطین بویژه بازگشت آوارگان و برگزاری انتخابات آزاد برای تعیین حق سرنوشت نباشد، هرگز قادر نخواهد بود این مساله بزرگ جهان اسلام را حل کند. رئیس ستاد انتفاضه و قدس، برگزاری نشست بحرین را گامی مقدماتی به منظور ارزیابی شرایط برای طرح معامله قرن خواند و اظهار کرد: در صورتی که این اقدام با محکومیت و مخالفت  گسترده امت اسلامی و آزادی‌خواهان و حق‌طلبان جهان مواجه شود، فرو خواهد ریخت و به فرصتی برای تعمیق اراده فلسطینی و اسلامی به منظور سرعت بخشیدن به زوال قطعی غاصبان قدس شریف تبدیل خواهد شد. وی تصریح کرد: امت اسلامی در روز قدس نشان خواهد داد آرمان فلسطین و قدس شریف همچنان زنده و جاری است و طرح معامله قرن که هدفی جز حذف کامل فلسطین از جغرافیای اسلام و منطقه را دنبال نمی‌کند، دستاوردی جز شکست و خفت و خواری بیشتر برای طراحان و حامیان آن به دنبال نخواهد داشت. وی روز قدس سال ۹۸ را روز رویارویی با طرح آمریکایی «معامله قرن» خواند و تاکید کرد:  به فضل الهی حضور پرشور، انقلابی و باشکوه امت اسلامی بویژه آحاد و اقشار مختلف ملت قهرمان ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس، مرگ زودهنگام این طرح شیطانی و ضد فلسطینی را
رقم خواهد زد.
«معامله قرن» ورشکستگی قرن خواهد بود
روز گذشته رئیس‌جمهور کشورمان نیز با اشاره به برنامه دشمنان فلسطین برای معامله قرن، آن را توطئه‌ای علیه منطقه و نه فقط فلسطین برشمرد. حسن روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه امسال شرایط در روز جهانی قدس با همه سال‌ها متفاوت است، گفت: دشمنان فلسطین و قدس در طول یک‌سال گذشته تلاش کردند حرمت قدس را زیر پا بگذارند و شهر بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت متجاوزان اعلام کرده و سفارت خود را به آنجا منتقل کنند. وی با بیان اینکه امروز سخن از معامله قرن که واقعیت آن «ورشکستگی قرن» برای مطرح‌کنندگان آن است به میان آمده، افزود: امروز توطئه تنها علیه ملت فلسطین نیست، بلکه توطئه علیه منطقه شکل می‌گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، روحانی ادامه داد: ملت ایران همه ساله و در هر شرایطی با زبان روزه در روز قدس به خیابان‌ها آمده و ندای حمایت خود از ملت فلسطین و قدس مظلوم و شریف را اعلام کرده و راهی را که امام راحل ترسیم کرده با عظمت و با پرچم اسلام در اهتزاز نگه داشته‌اند و امسال نیز باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در این مراسم شرکت خواهند کرد.
فراخوان فلسطینی‌ها برای روز جهانی قدس
در ادامه دعوت گروه‌های فلسطینی و مقاومت برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، عضو شورای سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد همه ملت‌های مسلمان در سراسر جهان باید برای حفاظت از تاریخ قدس و هویت آن به‌پا خیزند. به گزارش تسنیم، «حمیل علیان» گفت: قدس قلب فلسطین و اسلام است و با هر آنچه داریم از آن دفاع خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم اسرائیل سردمداران محور شرارت جهانی هستند، تأکید کرد: حضور پرشور ما در قدس و مسجدالاقصی برای دفاع از آن مقاومت به‌شمار می‌رود و همه تصمیمات و وعده‌های ترامپ درباره قدس هیچ سودی نخواهد داشت و ضعف برخی سران عرب که بر عادی‌سازی روابط با دشمن همزمان با توطئه جهانی علیه قدس اصرار می‌کنند، خللی در عزم ما وارد نخواهد کرد. همچنین «عبداللطیف القانوع»، سخنگوی حماس نیز اعلام کرد روز جهانی قدس تأکیدی بر جایگاه قدس در قلب امت اسلام و ایستگاهی برای تصحیح مسیر تلاش‌های امت به سمت فلسطین برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی است. سخنگوی حماس ادامه داد: ملت فلسطین در این روز بزرگ به بسیج تمام توانایی‌های امت برای حمایت از مسجدالاقصی، یاری قدس و مقابله با یهودی‌سازی آن و نابود کردن هویتش چشم دوخته است.
 

«نحو القدس» شعار جهانی روز قدس ۲۰۱۹
شعار«پیش به‌سوی قدس» به‌عنوان شعار جهانی روز قدس امسال مشخص شده است. به گزارش تسنیم, «نحو القدس» (به‌سوی قدس) شعار جهانی روز قدس در کشورهای عربی همچون عراق، لبنان و... مشخص شده و مسلمانان این شعار را به‌عنوان شعار محوری خود در راهپیمایی عظیم روز قدس امسال فریاد خواهند زد، همچنین در فضای مجازی نیز این شعار به‌همراه تصاویر مسجدالاقصی در حال انتشار و دست‌به‌دست شدن است که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.
 


Page Generated in 0/0068 sec