printlogo


کد خبر: 210053تاریخ: 1398/3/11 00:00
اخبار

رشد امسال بورس  به ۴۶ هزار واحد رسید
شاخص کل بورس از ابتدای امسال تاکنون با ۴۵ هزار و ۸۱۸ واحد افزایش، معادل 6/25 درصد رشد را به ثبت رسانده است. به گزارش مهر به نقل از بازار سرمایه، از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۹۳ میلیارد و ۵۵۲ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵۱۴ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال در ۱۲ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۴۰۱ دفعه در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفته است. شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحد آغاز کرد، تاکنون با ۴۵ هزار و ۸۱۸ واحد افزایش، معادل 6/25 درصد رشد را به ثبت رسانده و به ارتفاع ۲۲۴ هزار و ۴۷۷ واحد رسیده است. شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۳۳ هزار و ۸۱۹ واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۹۰ هزار و ۹۰۲ واحد افزایش مواجه شده‌اند.

الگوی مصرف آب شرب خانگی مشخص شد
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو گفت: اگر هر مشترک به ازای هر نفر بیش از ۱۵۰ لیتر آب شرب خانگی در روز مصرف کند، پرمصرف محسوب می‌شود. بنفشه زهرایی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در بخش آب شرب خانگی، سرانه‌های مصرف ما به صورت متوسط در کشور چیزی حدود 150 لیتر برای هر نفر در روز است. وی با بیان اینکه ما شهرهایی در کشور داریم که همین الان هم سرانه مصرف‌شان پایین‌‌‌‌‌‌تر از 150 لیتر است، گفت: متوسط آب شرب خانگی در اکثر شهرهای بزرگ بیش از 150 لیتر به ازای هر نفر است که باید این رویه مصرف اصلاح شود.

گله‌های جدید ملخ‌ از عربستان می‌آید
مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه ملخ‌ها امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کنند، گفت: طبق پیش‌بینی فائو حمله جدید ملخ‌ها به ایران در راه است و وزیر جهاد کشاورزی درخواست 20 میلیارد تومان اعتبار کرده که هنوز دریافت نکرده‌ایم. به گزارش فارس، سعید معین گفت: این ملخ‌ها به هیچ عنوان ملخ صحرایی نیستند؛ اینها ملخ‌های عمومی هستند، اگرچه مبارزه با آن لازم است اما نگرانی خاصی همانند ملخ‌هایی که به استان‌های جنوبی حمله کرده‌اند وجود ندارد. وی گفت: فائو (سازمان خواربار کشاورزی) پیش‌بینی کرده موج جدیدی از ملخ‌ها از منطقه عربستان ۲۰ تا ۳۰ خرداد به سمت ایران خواهد آمد. بنابراین ما باید آمادگی کامل برای مبارزه با این ملخ‌ها را داشته باشیم. معین توضیح داد: ملخ‌ها که پیش از این به استان‌های کشور آمده‌‌اند، ریزش داشته‌اند و اکنون در مرحله پوره و بالدار هستند و تا یک ماه دیگر تبدیل به ملخ بالغ و مهاجر خواهند شد.

وزارت جهاد کشاورزی 1500 تومان به قیمت مرغ اضافه کرد
پیرو مصوبه کارگروه تنظیم بازار مبنی بر اعمال تاثیر هزینه‌های نقل و انتقال ارز در قیمت تمام شده و فروش کالا، وزارت جهاد کشاورزی نیز با ارسال نامه‌ای به سازمان حمایت قیمت پیشنهادی مرغ را با حدود هزار و ۵۰۰ تومان افزایش ۱۲۹۶۱ تومان اعلام کرد. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر مهرفرد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با موضوع قیمت تمام شده جوجه یک روزه و گوشت مرغ این تصمیم را اعلام کرد.


Page Generated in 0/0050 sec