printlogo


کد خبر: 210056تاریخ: 1398/3/11 00:00
اخبار

برجام بدون هیچ تضمینی تصویب شد
خطیب نماز جمعه تهران گفت: روز قدس، یک روز نیست، یک جریان و یک جبهه است، روز قدس عامل فراموش نشدن مسأله فلسطین و بازخوانی پرونده اسرائیل و حامیان کودک‌کشی صهیونیست‌هاست. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: طرح معامله قرن یا هر اقدام دیگری که تأمین‌کننده خواسته‌های مشروع فلسطینی‌ها بویژه بازگشت آنها و برگزاری انتخابات آزاد نباشد، نمی‌تواند این مسأله بزرگ جهان را حل کند. صدیقی همچنین درباره مذاکره با آمریکا گفت: سال ۹۲ زمزمه مذاکره شروع شد و عده‌ای رفت و آمد و مذاکره کردند. به‌رغم هشدارهای صریح و شفاف مقام معظم رهبری که به دشمن اعتماد نکنید و از دشمن تضمین بگیرید و فریب لبخندهای آنها را نخورید، برجام بدون هیچ تضمینی تصویب شد.

پیام روحانی به سران کشورهای اسلامی
رئیس‌جمهور در پیامی به سران کشورهای اسلامی در مکه نوشت: «معامله قرن» توطئه‌ای برای نابودی آرمان فلسطین، توسعه اشغالگری و تجاوز به همه کشورهای اسلامی است. به گزارش ایرنا، روحانی در این پیام با ابراز تاسف از بی‌تفاوتی کشورهای اسلامی به معامله قرن ادامه داد: این اقدامات با واکنش مناسب از سوی دولت‌‌های اسلامی مواجه نشد که اگر شده بود، آمریکا نمی‌توانست براحتی طرح نابودی فلسطین را با عنوان ظاهرفریب «معامله قرن» مطرح کرده یا به جریان اندازد. در بخش دیگری از این پیام آمده است: تلاش کنیم که «القبله الاولی هی الاولویه الاولی» باقی بماند. به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کامل کشورم را برای همراهی و همکاری با مجموعه خانواده جهان اسلام در مسیر این هدف مقدس اعلام می‌دارم.

اروپایی‌ها می‌گویند اگر برجام میوه نداشت، از سایه آن استفاده کنید!
نماینده رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی رفتار اروپایی‌ها را ادامه رفتار آمریکایی‌ها دانست و گفت: اروپایی‌ها نیز تا همین امروز که بیش از یک‌سال از خروج آمریکا از برجام گذشته است، حتی یک بار این اقدام را محکوم نکردند و می‌گویند البته ایران باید به تمام تعهدات خود پایبند باشد! یک مقام رسمی اروپایی اخیرا با وقاحت تمام عنوان کرد شما باید تعهدات برجامی خود را انجام دهید و با گستاخی اعلام می‌کند اگر درخت برجام برای ایران میوه‌ای ندارد، می‌تواند  از سایه آن استفاده کند. اگر به آنها بها بدهیم چندی دیگر نیز بیان می‌کنند این درخت برگ و سایه هم ندارد. سعید جلیلی دیروز در اجتماع پرشور مردم مشهد مقدس در راهپیمایی روز قدس گفت: اروپایی‌ها عنوان می‌کنند همه پیشرفت و تکنولوژی و قدرت‌ها از آن ما باشد و در عوض گفت‌وگوی تمدن‌ها برای شما! این مدلی است که آنها
دنبال می‌کنند.

مقاومت صهیونیست‌ها در مقابل مقاومت کاهش یافته است
مسؤول حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: پروژه معامله قرن تلاشی مذبوحانه است تا از روند فروپاشی رژیم صهیونیستی جلوگیری شود. حجت‌الاسلام حسین طائب در حاشیه راهپیمایی روز قدس در ارتباط با طرح معامله قرن و اهداف طراحان این موضوع با اشاره به تضعیف روز به روز رژیم صهیونیستی در برابر جریان مقاومت، اظهار کرد: مقاومت رژیم صهیونیستی در برابر جریان مقاومت و مبارزات مردم فلسطین روز به روز در حال کاهش است و ما این را در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه مشاهده کرده‌ایم. وی به فارس گفت: اکنون می‌بینیم هر روز مقاومت و تحمل آنها کمتر و کمتر می‌شود، چنانکه به 2 روز نیز رسیده است.

ترامپ: می‌خواهم  با ایران کنار بیایم
رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این ادعا که ایران به دنبال توافق با واشنگتن است، گفت اگر ایران خواهان گفت‌وگو باشد، او نیز برای این کار آماده است. به گزارش فارس، دونالد ترامپ روز پنجشنبه بار دیگر ادعا کرد ایران به «کشوری ضعیف» بدل شده و خواهان توافق با آمریکاست. رئیس‌جمهور آمریکا که در محوطه کاخ سفید در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «من می‌خواهم با همه کنار بیایم، حتی می‌خواهم با ایران هم کنار بیایم، ایران می‌خواهد صحبت کند و اگر ایران می‌خواهد گفت‌وگو کند، من حاضرم».
 


Page Generated in 0/0054 sec