printlogo


کد خبر: 210061تاریخ: 1398/3/11 00:00
اخبار

تشریح آخرین جزئیات پرونده مهناز افشار و نجفی شهردار اسبق تهران
سخنگوی قوه‌قضائیه آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده شهردار اسبق تهران و مهناز افشار را تشریح کرد. غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی، شهردار اسبق پایتخت، اظهار کرد: پرونده آقای نجفی در بازپرسی قرار دارد و در حال تکمیل تحقیقات است و بازپرس پرونده با تمام توان در حال بررسی زوایای مختلف موضوع است. وی افزود: تاکیدات بسیاری شده است که در این پرونده دقت لازم انجام شود و در اسرع وقت نتایج آن به سمع عموم اطلاع‌رسانی شود. اسماعیلی درباره پرونده مهناز افشار نیز گفت: خانم افشار تاکنون به کشور بازنگشته است. سخنگوی دستگاه قضا در واکنش به اینکه آیا این عدم بازگشت، فرار از کشور تلقی می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: این نیامدن به کشور را مبنی بر فرار وی از ایران تلقی نمی‌کنیم، چرا که وکیل خانم افشار اعلام ‌کرده وی قصد بازگشت به کشور را دارد.


٢٨ کشته و زخمی  در ۳ حادثه تصادف اتوبوس
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا جزئیات 3 حادثه اتوبوس را تشریح کرد. به گزارش مهر، سرهنگ نادر رحمانی گفت: حوالی ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شامگاه چهارشنبه در شهر کرج یک دستگاه اتوبوس به دلیل نقص فنی با شیء ثابت برخورد کرد که در این حادثه یک نفر مجروح شد. وی افزود: در حادثه دیگری حوالی ساعت 1:58 دقیقه بامداد پنجشنبه در کیلومتر ۱۸ محور طبس- دیهوک استان خراسان جنوبی یک دستگاه اتوبوس به دلیل انحراف به چپ با تریلی برخورد کرد که در این حادثه ۴ تن کشته و ۲۴ نفر مجروح شدند. به گفته رحمانی، این اتوبوس از مبدأ اصفهان به مقصد مشهد با ۴۵ مسافر در حال حرکت بود که دچار این حادثه شد. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: همچنین حوالی ساعت ۶:۴۵ بامداد پنجشنبه در کیلومتر ۲۵ محور محمودآباد یک دستگاه اتوبوس مان با کامیون برخورد کرد که در این حادثه 3 تن شامل 2 مسافر اتوبوس و راننده کامیون مجروح شدند. وی با اشاره به اینکه اتوبوس یادشده از مبدا اردبیل به مقصد ساری با ۳۰ مسافر در حال حرکت بود، افزود: برابر نظر کارشناسان پلیس راه، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی علت این حادثه بود. رحمانی همچنین از برخورد یک دستگاه پژو ۴٠۵ تاکسی با تریلی ولوو در کیلومتر ۱۲ محور میامی به سبزوار در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: در این حادثه که به دلیل عدم توجه به جلو راننده پژو رخ داد ۲ تن کشته و ۳ تن مجروح شدند.


25 هزار ایرانی در انتظار پیوند عضو
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 25 هزار بیمار در کشور در انتظار پیوند کلیه، کبد، قلب و مغز استخوان هستند. به گزارش ایسنا، حریرچی در آیین افتتاح بخش پیوند کلیه در بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: از 25 هزار بیمار در انتظار پیوند، 8600 نفر در کشور در انتظار پیوند کلیه هستند که به دلیل بالا بودن هزینه دیالیز سعی ما بر این است تا در همه استان‌ها بخش پیوند کلیه راه‌اندازی شود. وی هزینه هر بار دیالیز را 500 هزار تومان برای بیماران اعلام و خاطرنشان کرد: در کنار هزینه بالای دیالیز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بیمار ساعت‌ها درد ناشی از این بیماری و دیالیز را تحمل می‌کند، بنابراین ضرورت دارد در قدم اول اجازه ندهیم افراد گرفتار بیماری کلیوی شوند.

سالانه 3 هزار نفر به بیماران دیالیزی کشور افزوده می‌شود
رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: سالانه حدود 3 هزار نفر به تعداد بیماران دیالیزی کشور افزوده می‌شود. «مهدی شادنوش» با اشاره به افزایش تعداد بیماران دیالیزی در جامعه به علت رعایت نکردن سبک زندگی گفت: هم‌اکنون ۳۲ هزار بیمار کلیوی در کشور دیالیز می‌شوند. وی رشد ابتلای به دیابت و فشار خون را از عوامل اصلی افزایش تعداد بیماران دیالیزی عنوان کرد و افزود: روزانه ۱۶ هزار مورد دیالیز در کشور انجام می‌شود. رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اظهار کرد: روزانه 7 تا ۱۰ نفر از لیست انتظار بیماران کلیوی به‌خاطر نبود عضو اهدایی، جان خود را از دست می‌دهند.


Page Generated in 0/0068 sec