printlogo


کد خبر: 210063تاریخ: 1398/3/11 00:00
نامجومطلق در گفت‌وگو با «وطن‌‌امروز» از حضور استراماچونی می گوید
مجیدی خودش کنار کشید

زهره فلاح زاده: سه‌شنبه شب مدیرعامل و معاون باشگاه استقلال در استانبول ترکیه با «آندرآ استراماچونی» مذاکره‌ای ۴ ساعته داشتند و قرار شده امروز نتیجه نهایی این مذاکره اعلام شود که البته به نظر می‌آید باید این مرد ایتالیایی را سرمربی آبی‌ها در فصل پیش‌رو بدانیم. در این میان مجید نامجومطلق، عضو کمیته فنی استقلال طی مصاحبه‌ای گفته دیگر در جلسات کمیته فنی حاضر نمی‌شود و همین گفته او باعث شد سراغش برویم. در ادامه گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با نامجومطلق را می‌خوانید.
 آقای نامجومطلق چرا دیگر در جلسات کمیته فنی شرکت نمی‌کنید؟
وقتی همه تصمیمات را خود باشگاه گرفته حتماً حضور من ضرورتی نداشته است، به همین دلیل دیگر در جلسات کمیته فنی شرکت نمی‌کنم.
 یعنی انتخاب استراماچونی با نظر کمیته فنی نبوده؟
من در آخرین جلسه کمیته فنی شرکت نکردم اما پس از آن‌ هم دیگر خبری نبود.
  اگر اتفاق خاصی نیفتد استراماچونی شنبه به عنوان سرمربی استقلال معرفی می‌شود؛ فکر می‌کنید این مربی ایتالیایی‌ در ایران موفق خواهد بود؟
به هر حال ما می‌خواهیم هر کسی که به عنوان مربی در استقلال فعالیت می‌کند، موفق باشد و مهم‌تر از همه اینکه خواسته هواداران را برآورده کند و این تیم را به اوج برگرداند. هدف این است که بهترین گزینه انتخاب شود. شناخت فنی روی استراماچونی ندارم اما وقتی این مربی روی نیمکت اینتر نشسته قطعاً باید مربی صاحب سبکی باشد اما باید ببینیم با شرایط فوتبال ایران سازگاری پیدا می‌کند یا نه؟ امیدوارم موفق شود.
 خیلی‌ها می‌گویند کارنامه موفقی نداشته و هر جا بوده پس از نتایج ضعیف اخراج شده و نمی‌تواند استقلال را به موفقیتی برساند؛ نظر شما در این باره چیست؟
یک بحثی که الان مطرح می‌شود، بحث بودجه است. برای آمدن مربی بزرگ‌تر استقلال باید پول کافی داشته باشد. تیم بر اساس داشته‌هایش می‌تواند خرج کند و امیدوارم مربی‌ای باشد که بتواند شرایط استقلال را نسبت به فصول قبل بهتر کند‌ و به جایگاه واقعی‌اش برساند.
 شما ترجیح می‌دادید فرهاد مجیدی همچنان سرمربی بماند یا یک مربی خارجی انتخاب شود؟
در جلسه‌ آخری که من حضور داشتم گفته شد خود فرهاد مجیدی تمایلی برای سرمربیگری در فصل بعد ندارد.
 اما طی روزهای گذشته مجیدی بارها ابراز تمایل کرده است.
نمی‌دانم چه بگویم. به هر حال باید مربی‌ای انتخاب شود که بتواند شرایط حال حاضر استقلال را تغییر دهد. برای من ایرانی و خارجی فرقی ندارد.
 مشکلات مالی سد راه استقلال است؛ از طرفی هنوز مشخص نیست پول غرامت شفر پرداخت می‌شود یا نه و از طرف دیگر خرید بازیکن و مربی جدید هم مشکل‌ساز شده است.
وقتی مدیریت یک باشگاه خوب عمل نکند این مشکلات هم به وجود می‌آید. آقای افتخاری واقعا در حق استقلال و هواداران جفا کرد؛ به دلیل اینکه قرارداد حرفه‌ای با شفر بسته نشد. آپشن‌هایی که به نفع این مربی در قرارداد آمد خوب نبود. متأسفانه مد شده که هر خارجی‌ای به ایران می‌آید برادر، پسر و... را با خود می‌آورد. این مربیانی که با این سبک و سیاق به ایران می‌آیند قطعاً هدف‌شان چیزی غیر از مسائل فنی است. امیدوارم این مشکلات روزی حل شود. اینها برمی‌گردد به عدم اطلاعات کافی مدیری که به عنوان مسؤول با مربی قرارداد می‌بندد. حالا باید هم غرامت شفر پرداخت شود و هم برای مربی جدید هزینه شود که این مساله نیاز به بودجه زیادی دارد. با این بودجه می‌شد یک تیم خوب بست اما حالا باید کلی هزینه فقط برای دو مربی یکی رفته و دیگری آمده کرد. متأسفانه ما از گذشته درس عبرت نمی‌گیریم و مدام اشتباهات‌مان را تکرار می‌کنیم.
 هواداران نگرانند نکند باز هم اتفاقات تلخ گذشته تکرار شود.
غیر از افتخاری که به استقلال ظلم کرد، خود شفر هم فصل گذشته در زمان جام‌جهانی روسیه تیم را رها کرد و همین موجب شد تیم دیر بسته شود و دیر تمرین کند و دیدیم که استقلال امتیازات اول فصل را چطور از دست داد. تیم‌های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس اگر اوایل فصل نتوانند نتایج لازم را بگیرند، فشار زیادی را متحمل می‌شوند. نتایج بد استقلال به دلیل عدم آمادگی اول فصل بود. امیدوارم هرچه زودتر تکلیف سرمربی مشخص شود. در جلسه کمیته فنی هم گفته بودیم که باید هرچه زودتر مربی و بازیکنان انتخاب و تمرینات شروع شود. اگر تیم دوره بدن‌سازی خوبی داشته باشد می‌تواند در فصل جدید موفق شود.
 مارک ویلموتس به طور رسمی به عنوان سرمربی تیم‌ملی معرفی شد؛ به نظر شما با این مربی، تیم‌ملی ما موفق خواهد شد؟
معتقدم فدراسیون در انتخاب ویلموتس تحت فشار بوده است. امیدوارم بتواند در تیم‌ملی ما موفق شود و کارنامه خوبی از خود به جا بگذارد. بعد از کی‌روش که مربی بزرگ بوده، جایگزین کردن مربی‌ سخت است‌. حالا تا عملکرد این مربی را نبینیم نمی‌توانیم قضاوت درستی داشته باشیم.
 به حضور این مربی در تیم‌ملی خوشبین هستید؟
تیم‌ملی خوبی در حال حاضر داریم. ساختار و نظامی که کی‌روش در تیم‌ ما ایجاد کرد، به فوتبال ما از نظر فنی کمک کرد، هر چند از نظر اخلاقی مورد پسند من نبود. به همین دلیل تیم‌ملی خوبی در اختیار ویلموتس است و فکر می‌کنم این مربی بتواند موفق شود.
 


Page Generated in 0/0164 sec