printlogo


کد خبر: 210106تاریخ: 1398/3/12 00:00
خانواده میترا استاد شکایت خود از نجفی را تسلیم مراجع قضایی کردند
برادر مقتول: تقاص خون خواهرم را می‌گیرم
گاف وکیل قاتل؛ نشر اکاذیب به جای پرداختن به پرونده جنایت

به گزارش «وطن‌امروز» 5 روز بعد از جنایت نجفی، شهردار اسبق تهران، وی همچنان در بازداشتگاه به سر می‌برد و هنوز پرونده‌اش به دادسرا و دادگاه ارسال نشده است. از خانواده مقتول نیز خبر می‌رسد آنها خواهان قصاص هستند.  یک منبع آگاه به رکنا گفت: صبح روز جمعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 10 خردادماه خانواده میترا استاد با حضور در دادسرای امور جنایی تهران شکایت خود را نسبت به محمدعلی نجفی مطرح کردند. گفته می‌شود خانواده میترا استاد در این شکایتنامه از مقام قضایی برای قاتل دخترشان درخواست قصاص کردند. «مسعود استاد» برادر میترا استاد در صفحه شخصی خود نوشته انتقام خون خواهرش را خواهد گرفت. او همچنین قول داده در روزهای آینده، ناگفته‌های میترا را به گوش همگان خواهد رساند. مسعود استاد از افراد رذل و پستی گفته که برای میترا دسیسه قتل چیده‌اند. همچنین مادر میترا در روز خاکسپاری می‌گفت: «میترا آرام بخواب. قول می‌دهم تقاصت را بگیرم. قول می‌دهم انتقامت را بگیرم». پدر میترا نیز  گفت: «میترا فرزند بزرگم بود و خبر مرگش کمرم را شکست. من وقتی خبر را شنیدم شوکه شدم، چون در همه این مدت از چیزی خبر نداشتم، حتی نمی‌دانستم دخترم با شوهرش دچار مشکل و اختلاف شده است. من در شهرمان بودم که فرزندانم زنگ زدند و گفتند دخترم توسط شوهرش به قتل رسیده است. حالا هم کاری به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و چیزهایی که می‌گویند ندارم. همه چیز دست قانون است و ما هم همه چیز را به قانون می‌سپاریم».
گاف وکیل نجفی؛ نشر اکاذیب به جای دفاع از مجرم
نجفی مانند هر مجرم و متهمی می‌تواند از خود دفاع کند و وکیل داشته باشد و در دادگاه اثبات خواهد شد حق با چه کسی است. در این میان مهم‌ترین وظیفه وکیل ارائه مستندات برای رد شکایت شاکی است اما علیزاده طباطبایی یکی از وکلای نجفی که سابقه حاشیه‌سازی فراوانی دارد به جای کار وکالت و دفاع از متهم، سیاست حاشیه‌سازی در پرونده جنایت نجفی را در پیش گرفته است. طباطبایی به جای پرداختن به اصل ماجرای جنایت نجفی به فیلم‌های صداوسیما و گزارش تلویزیون اشاره کرده و آن را مونتاژ خوانده است و در این زمینه گاف بزرگی هم داده است.
نحوه برخورد و احترام پلیس به محمدعلی نجفی در اداره آگاهی تهران یکی از حواشی پرونده قتل میترا استاد بود که انتشار آن کمتر از اصل خبر قتل، اذهان را به خود مشغول نکرد. در تصاویر منتشر شده در ساعات اولیه نشانه‌هایی از برخورد احترام‌آمیز رئیس پلیس آگاهی تهران با نجفی مشهود است. انتشار این تصاویر برای نخستین‌بار واکنش‌هایی را در مخالفت با احترام پلیس به فرد متهم به قتل در پی داشت تا جایی که امروز عذرخواهی رئیس پلیس تهران را به دنبال داشت. اما سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل نجفی در اظهاراتی عجیب ادعا کرده این تصاویر مربوط به زمان پس از معرفی و بازداشت موکلش نیست، بلکه متعلق به دوره‌ای است که نجفی به عنوان شهردار تهران از اداره آگاهی بازدید کرده بود اما نگاهی به زمان انتصاب سردار لطفی در سمت ریاست پلیس آگاهی تهران و دوره کوتاه شهردار بودن نجفی این ادعای قابل تأمل را رد می‌کند. نجفی از تاریخ ۵ شهریور ۹۶ تا ۲۱ فروردین ۹۷ شهردار تهران بود، در حالی که سردار لطفی ۴ ماه بعد و در تاریخ ۱۵ مرداد ۹۷ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ شده است؛ درست در دوره‌ای که افشانی به عنوان شهردار تهران در مسند کار بود. در طول دوره‌ای که نجفی مسؤولیت شهرداری تهران را بر عهده داشت، سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی از ۲۳ مهر ۹۶ سرپرست اداره آگاهی تهران بود. همچنین گفتنی است تصاویری که به عنوان لحظه ورود نجفی به آگاهی در رسانه‌ها منتشر شده، مربوط به زمانی می‌شود که نجفی بعد از اعتراف در حضور سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران به همراه ۲ مامور آگاهی از اتاق خارج و به سمت بازداشتگاه در طبقات پایین مشایعت می‌شود. محمود علیزاده‌طباطبایی البته چند ساعت بعد از اظهارات اولیه به اشتباهش اعتراف کرد اما عذرخواهی نکرد. او در گفت‌وگویی گفت: بنده مجددا این فیلم را دیدم و متوجه شدم فیلمی که از نجفی منتشر شده صحت داشته و فیلمی که در فضای مجازی صداگذاری شده، مربوط به گذشته بوده است!
وکیل محمدعلی نجفی در ادامه توضیحاتی درباره جنایت نجفی ارائه کرد. وی درباره دلایل سفر نجفی به قم و اینکه آیا وی در جریان این سفر اسلحه خود را همراه داشته و چگونه از گیت حرم گذر کرده است، افزود: آنطور که آقای نجفی برای من تعریف کرد وی از طریق ترمینال و با اتوبوس راهی قم شده و بعد از زیارت بر سر مزار پدر و مادر خود حاضر شده است. وکیل نجفی درباره اینکه نجفی چگونه با وجود همراه داشتن سلاح از گیت حرم حضرت معصومه عبور کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نجفی چهره شناخته‎شده‎ای است گیت حرم از وی ایرادی نگرفته است و حتی به گفته خود آقای نجفی برخی افراد نیز در حرم حضرت معصومه فوت همسرش را به وی تسلیت گفتند که در این بین آقای نجفی از رسانه‎ای شدن ماجرا مطلع شد. وکیل نجفی درباره اینکه برخی رسانه‎ها از حضور فرد دیگری به عنوان قاتل در پرونده قتل میترا استاد یاد می‎کنند و اینکه نجفی بنا دارد به دلایل نامعلومی این قتل را برعهده بگیرد، اظهار کرد: آقای نجفی تا به این لحظه صراحتا قتل را برعهده گرفته است، از این رو تحقیق دیگری درباره نفر دوم انجام نشده است.
اگر اشتباهی کرده‌ایم عذرخواهی می‌کنیم
رئیس پلیس پایتخت به حواشی منتشر شده از دستگیری نجفی و رفتار ماموران پلیس با وی واکنش نشان داد و گفت: اگر مردم احساس می‌کنند پلیس اشتباهی کرده است، ما عذرخواهی می‌کنیم. برخورد توأم با رأفت پلیس آگاهی با محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران و متهم پرونده قتل میترا استاد واکنش مردم در شبکه‌های مجازی را به دنبال داشت.  سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت در واکنش به حواشی به‌وجود آمده در پرونده نجفی اظهار داشت: آن لحظه که فیلم گرفته شد، هنگامی بود که نجفی به پلیس آگاهی آورده شد و ماموران در حال بازجویی مقدماتی بودند.  فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام این مطلب که ما برخی انتقادات را می‌پذیریم، چرا که ممکن است ماموران ما اشتباهی کرده باشند، تصریح کرد: اگر مردم احساس می‌کنند ما اشتباهی کرده‌ایم، عذرخواهی می‌کنیم.
وی گفت: اینطور نیست که بگوییم ما ایرادی نداریم، ممکن است مامور ما اشتباهی کرده باشد اما سوءنیتی در کار نبوده است. عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به وضعیت نجفی پرداخت و خاطرنشان کرد: وی در بازداشتگاه پلیس بوده و کار تحقیقاتی در حال انجام است و پرونده از سوی دستگاه قضایی و پلیس در حال پیگیری است.


Page Generated in 0/0083 sec