printlogo


کد خبر: 210107تاریخ: 1398/3/12 00:00
دیروز با حضور هزاران نفر از مردم قدرشناس پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمد خرسند تشییع شد
بدرقه باشکوه امام‌جمعه شهید کازرون
پیام رهبر انقلاب در پی شهادت مظلومانه امام‌جمعه کازرون

گروه سیاسی: پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند با حضور جمع کثیری از مردم مومن و مسؤولان در شهرستان کازرون تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد خرسند، امام‌جمعه شهید شهرستان کازرون بعدازظهر دیروز با حضور گسترده علما، اقشار مختلف مردم و مسؤولان استان در شهرستان کازرون تشییع و در امامزاده سیدمحمد نوربخش به خاک سپرده شد. آیت‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بر پیکر  امام‌جمعه شهید نماز خواند.
شهادت در شب قدر
حجت‌الاسلام شهید محمد خرسند، امام جمعه کازرون هفته گذشته پس از برگزاری مراسم احیای شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، هنگام بازگشت مورد سوءقصد با ضربات چاقو قرار گرفت و به علت شدت جراحات به شهادت رسید. این شهید بزرگوار متولد سال 46 در شهرستان کازرون بود که تحصیلات دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در همین شهرستان گذراند و پس از آن به‌واسطه‌ علاقه‌ای که از کودکی به روحانیت داشت، مهرماه سال ۱۳۶۴ وارد حوزه علمیه کازرون شد.
وی دروس سطح را در حوزه علمیه کازرون از محضر حضرات آیات ایمانی و بنیادی و حضرات حجج‌اسلام والمسلمین حمیدی، کرمانی و هدایتی گذراند و بعد از عزیمت به قم درس کفایه را نزد حضرات حجج‌اسلام والمسلمین محمدجواد فاضل‌لنکرانی و فاضل هرندی خواند. در مقطع درس خارج از محضر حضرت آیات عظام مکارم‌شیرازی، جعفر سبحانی و نوری‌همدانی و حضرت آیت‌الله حاج شیخ محسن فقیهی کسب فیض کرد.
شهید خرسند از سال 1362 در حالی که در کلاس اول دبیرستان مشغول به تحصیل بود، به جبهه اعزام شد و تا پایان جنگ به صورت متناوب در جبهه حضور داشت. وی 3 مرتبه مجروح شد و دارای20 درصد جانبازی بود. وی در دهه 80 امام جمعه شهرستان کازرون شد. حجت‌الاسلام خرسند یکی از امامان جمعه پرکار فارس بود که در بیان مواضع خود در موضوعات شهرستانی، استانی و کشوری از صراحت لهجه برخوردار بود. اظهارنظر قاطع علیه جریان فتنه و همچنین غرب‌گراها از جمله مشخصات شهید خرسند بود. وی درباره فتنه 88 گفته بود: «بهتر است جریانات سیاسی، از رأی و خواسته مردم استفاده ابزاری نکنند و اینگونه نباشد که وقتی اتفاقی به نفع آنها رقم می‌خورد، آن را حماسه و حضور باشکوه مردم قلمداد کنند و هر کجا که به نفع آنها نیست، آرا را پوپولیستی و توده‌ای قلمداد کنند و برای آن ارزشی قائل نباشند. نمونه‌‌های فراوانی وجود دارد. شما ببینید در انتخابات‌‌های گوناگون، این جریان هرگاه که موفق شده‌اند، آن را در بوق و کرنا کرده‌‌اند و از آرای مردم دم می‌زنند اما هرگاه رأی نیاورده‌اند، اصل انتخابات را زیر سؤال برده‌اند. یعنی انتخابات و رأی مردم نزد جریان فتنه‌گر، زمانی ارزش دارد که به نفع آنها باشد. در بحث حقوق بشر، در بحث آزادی‌‌های مدنی و در همه این مقولات، آقایان دچار تناقض در گفتار و عملکرد هستند. بدی‌‌های دیگران را خوب می‌پندارند؛ خوبی‌‌های نظام جمهوری اسلامی را زشت جلوه می‌دهند». این شهید بزرگوار همچنین پیرامون لزوم میدان دادن به جوانان انقلابی و پس زدن غرب‌گراها نیز گفته بود: «یکی از امتیازات انقلاب اسلامی، رویش‌ها و تربیت کردن انسان‌های شایسته‌ای است که شما امروز نمونه‌های آن را در لبنان، فلسطین، یمن، بحرین، سوریه، عراق و افغانستان شاهد هستید. اینهایی که امروز با این جریانات تکفیری مبارزه می‌کنند، تربیت‌یافتگان انقلاب اسلامی هستند. در خود کشور ما، این تحولات بزرگی که به‌وجود آمده، این خودکفایی که به‌وجود آمده و این اعتماد به نفسی که ایجاد شده، همگی ناشی از میدان دادن به بچه‌‌های انقلاب و کادرسازی‌ای که از آنها صورت گرفته بوده، است. در مقابل، هر جا که بچه‌‌های انقلاب را باور نکردند، آنها را پس زدند و به غرب‌زده‌ها میدان داده شد، ما به مشکل برخوردیم. امروز اقتصاد ما مشکل دارد، چون می‌خواهیم با روحیه غیرجهادی و نسخه‌‌های غربی نظیر بانک جهانی، اقتصادمان را سامان بدهیم؛ خب! وضع اقتصاد ما نه‌تنها بهتر نشده، بلکه روز به روز مشکلات بیشتر شده است».
جزئیات مراسم ختم
مراسم ختم و سومین روز شهادت امام جمعه کازرون نیز امروز 12 خرداد ساعت 17 تا 19 در مصلای نماز جمعه کازرون و مراسم ختم و هفتمین روز همزمان با مراسم رحلت حضرت امام خمینی(ره) سه‌شنبه 14 خرداد ساعت 10 تا 12 صبح در مصلای کازرون برگزار می‌شود.

پیام رهبر انقلاب در پی شهادت مظلومانه امام‌جمعه کازرون
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی شهادت مظلومانه امام جمعه فعال و موفق کازرون حجت‌الاسلام حاج شیخ محمد خرسند را تبریک و تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت مظلومانه‌ امام ‌جمعه‌ فعال و موفق کازرون جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمد خرسند رضوان‌الله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کازرون بویژه ارادتمندان و مستفیدان از آن عالم بزرگوار و بالأخص خانواده‌ گرامی و بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. ایشان در شب قدر و پس از ساعاتی توسل و تضرع به لقاءالله پیوست و این نشانه‌ پاداش بزرگ الهی به آن روحانی بااخلاص و پرتلاش است؛ ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیائش را برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای/ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸


Page Generated in 0/0048 sec