printlogo


کد خبر: 210115تاریخ: 1398/3/12 00:00
پیام‌های بازدارنده نصرالله در برابر رژیم‌ صهیونیستی و ارتجاع عربی

سخنرانی جمعه دبیرکل حزب‌الله لبنان ابزارهای بازدارنده جدیدی را ضد دشمن صهیونیستی و خفت عربی در برابر اسرائیل ایجاد کرد.
غالب قندیل، تحلیلگر مسائل راهبردی جهان عرب در مقاله‌ای در پایگاه خبری الشرق‌الجدید نوشت: سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت روز قدس بر شدت معادلات جدید و ابزارهای بازدارنده ضد دشمن اشغالگر صهیونیستی از موضع قدرت محور مقاومت و توانایی آن در درگیری‌های پیش‌ رو تاکید کرد. سخنرانی‌‌های نصرالله به این حقیقت اشاره داشت که قدرت محور مقاومت و پیشرفت آن در تحمیل تحولات میدانی و سیاسی از یمن و عراق آغاز شده و نیز در پشتیبانی از قیام مردم سوریه بیشتر شده است. مقاومت همچنین در سایه قدرت گروه‌های فلسطینی می‌تواند در برابر طرح «معامله قرن» و نیز سایر پروژه‌‌‌هایی که با هدف حذف جریان فلسطین طراحی شده‌‌اند، ایستادگی کند. فلسطینیان در سرزمین‌‌های خود ضد طرح «معامله قرن» و به منظور جلوگیری از آن با هم متحد هستند. اما در لبنان سیدحسن نصرالله به دولت مستبد آمریکا نسبت به مشروعیت‌بخشی به خواسته‌‌های رژیم صهیونیستی هشدار داده است که در پاسخ به لفاظی‌‌های بی‌جا در رابطه با موشک‌‌های مقاومت، فورا به کارخانه‌‌های ساخت موشک‌‌های دقیق روی خواهد آورد.
  پیام‌‌های بازدارنده؛ روشن و صریح
اولین پیام، هشدار دقیق به ایالات متحده و هیات‌ها و نمایندگان آنها در لبنان است که تمام تلاش‌‌های اطلاعاتی و جاسوسی علیه زرادخانه مقاومت را متوقف کنند. امروز و بعد از آنکه اطلاعاتی از جاروجنجال سفیران غربی و ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا در لبنان نقل شد، رهبر مقاومت با قاطعیت درباره رد مداخله گستاخانه که سبب نفی حاکمیت و کرامت ملی می‌شود صحبت کرد. نصرالله با لحنی خشمگینانه گفت یا آمریکا خودش باید خفه شود یا شما برای دفاع از سرزمین‌تان آن را خفه کنید، اگر نه به کارخانه‌‌های تولید موشک‌‌های دقیق روی می‌آوریم، البته برای رسیدن به هدف‌مان در فلسطین اشغالی و پاسخ به دشمنان به اندازه کافی موشک در اختیار داریم. نصرالله همچنین تاکید کرد مقاومت آنقدر قدرت دارد که بتواند در یک ساعت تصمیم‌‌‌گیری کند.
پیام دوم؛ «معامله قرن» محکوم به شکست است و محور مقاومت آن را نابود خواهد کرد. درگیری میان 2 محور در منطقه موازنه‌‌های جدیدی به‌وجود آورده که سبب افزایش قدرت مقاومت در یمن شده است. این موضوع ائتلاف متجاوز در یمن و همچنین در عراق را به بحران کشیده است، علاوه بر آن ثبات و ایستادگی سوریه نقش مقاومت در این کشور را بازگردانده و مقاومت در لبنان و فلسطین نیز قدرت‌نمایی می‌کند. بازخوانی موازنه واقعی، نشان می‌دهد پروژه ترامپ و نتانیاهو شکست خواهد خورد بویژه که مردم فلسطین یک موضع واحد در برابر رد «معامله قرن» و محرومیت اردوگاه‌‌های آمریکایی ـ صهیونیستی دارند و هیچ امضای فلسطینی در تایید «معامله قرن» آمریکایی- صهیونیستی زده نشد. این تحولی است که هیچ یک از کشورهای واپسگرای عربی نتوانستند جبران کنند و این تحول مربوط به محور مقاومت بود که اظهارات سیدحسن نصرالله نقش اساسی در آن داشت. پیام سوم؛ سیدحسن نصرالله به نمایندگی از تمام محور مقاومت تاکید کرد که ایران در تجاوز صورت گرفته توسط آمریکا ضد این کشور تنها نخواهد بود. تجاوزی که ارتجاع عربی امید آن را دارند و آمریکا برای دوشیدن کشورهای عربی همواره از آنها در این‌باره باج می‌گیرد. چهارمین پیام اینکه حریری با سخنرانی خود به نمایندگی از لبنان در نشست مکه بر خلاف تعهدش در بیانیه دولتی عمل کرده و در درگیری‌‌های منطقه‌ای بی‌طرف باقی نماند. اما با این وجود دبیرکل حزب‌الله بازدارندگی پیش‌دستانه را در این رابطه در دستور کار خود قرار داده است. همین موضوع باعث شد جریان المستقبل و تریبون‌های این کشور در خدمت عربستان درآیند و حملات سیاسی شدیدی را بعد از هر بار سخنرانی دبیرکل حزب‌الله دنبال می‌کنند. قندیل در انتقاد از اظهارات حریری در نشست مکه نوشت: صحبت کردن به نمایندگی از دولت لبنان یک موضوع است و اتخاذ مواضع سیاسی به نمایندگی از حزب یا تیم خاص چیز دیگری.
 


Page Generated in 0/0049 sec