printlogo


کد خبر: 210125تاریخ: 1398/3/13 00:00
در مصلای امام خمینی(ره) اقامه می‌شود
نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب

نماز عید سعید فطر در تهران به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مصلای امام خمینی(ره) اقامه خواهد شد. مراسم باشکوه و معنوی اقامه نماز عید سعید فطر تهران در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد. این نماز پس از رؤیت هلال ماه شوال به امامت
ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه خواهد شد. درهای مصلا از ساعت ۴:۳۰ باز و از ساعت ۵ صبح آماده استقبال از نمازگزاران خواهد بود. همچنین مراسم از ساعت ۷ آغاز و نماز عیدسعید فطر ساعت ۸:۳۰ صبح اقامه خواهد شد.
زکات فطریه 98
مطابق اعلام دفتر وجوهات مقام معظم رهبری، مبلغ زکات فطره برای سال ۱۳۹۸ حداقل ۸ هزار تومان مانند سال گذشته است.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، مطابق اعلام دفتر وجوهات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، مبلغ زکات فطره برای سال ۱۳۹۸ حداقل ۸ هزار تومان مانند سال گذشته است. فطریه عبارت است از 3 کیلو طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و اقلامی که به‌عنوان طعام محسوب می‌شوند. بر اساس محاسبات انجام شده میزان زکات فطره برای یک نفر با محاسبه 3 کیلو گندم،  8 هزار تومان است و پرداخت این مبلغ به عنوان فطریه کفایت می‌کند. اما هموطنان می‌توانند با توجه به برنجی که مصرف می‌کنند، 3 کیلو از آن یا معادل قیمت آن را به‌عنوان فطریه بپردازند. البته در هر صورت پرداخت حداقل 8 هزار تومان برای هر نفر کفایت می‌کند. بر اساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری، مبلغ کفاره یک روز قضای روزه با عذر شرعی، مبلغ ۲۵۰۰ تومان و کفاره یک روز قضای روزه عمدی، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان است.


Page Generated in 0/0065 sec