printlogo


کد خبر: 210133تاریخ: 1398/3/13 00:00
فرماندهان نظامی از نشانه‌های عدم وقوع جنگ می‌گویند
نفت 100 دلاری با شلیک یک گلوله

گروه سیاسی: روز گذشته چند مقام ارشد نظامی کشورمان به بیان آخرین مواضع نیروهای مسلح کشور درباره تحرکات دشمنان و همچنین زمزمه‌های مجدد مذاکره با آمریکا در فضای داخلی پرداختند.  به گزارش «وطن‌‌امروز»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم در پیامی به مناسبت سالگرد رحلت امام اعلام کرد: ملت ایران از توان دفاعی کشور به‌عنوان موضوع اساسی انقلاب ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد. در پیام سردار سرلشکر باقری آمده است: نیروهای مسلح کشور بویژه نسل‌های جوان آن با افتخار به دستاوردهای عظیم خود در حوزه دفاعی و محور مقاومت ضدسلطه و تروریسم، به دشمن سرکش و بی‌خرد اعلام می‌کنند: ملت ایران از توان دفاعی کشور به‌عنوان موضوع اساسی انقلاب، ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد و با تأسی به آموزه‌های مکتب خمینی و خامنه‌ای عزیز در معادله‌ای معکوس هرگونه تهدید دشمن را به فرصتی طلایی برای توسعه دستاوردهای ناموسی انقلاب ـ بویژه اقتدار دفاعی و موشکی ـ تبدیل و دست و پای هر متعرض و تجاوزگری را قطع خواهد کرد.
خواب و خیال اروپایی‌ها درباره آرزوی مذاکره موشکی تعبیر نمی‌شود
چند روز پس از آنکه رهبر حکیم انقلاب از توان دفاعی و موشکی کشور به‌عنوان ناموس و اساس انقلاب اسلامی یاد کردند، دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ سخنان رهبر انقلاب درباره توان موشکی کاملاً شفاف است. وی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به برخی‌ درخواست‌های دشمنان برای مذاکره با ایران بر سر توان موشکی تصریح کرد: مگر می‌شود قدرت دفاعی کشور را در معرض مذاکره با دیگران گذاشت؟ در جواب به این افراد صراحتاً اعلام می‌کنیم توان دفاعی و موشکی ایران قطعاً غیر قابل مذاکره است. دریادار سیاری درباره رویکرد غیرشفاف و دوگانه اروپایی‌ها گفت:  اروپایی‌ها ممکن است خیلی امیال و آرزو در سر داشته باشند ولی ما اجازه تعبیر آرزوی مذاکره موشکی با ایران را به آنها نمی‌دهیم.
اولین شلیک در خلیج‌فارس نفت را 100 دلار می‌کند
سرلشکر سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا از دیگر مقامات ارشد نظامی کشور پیرامون مطرح شدن موضوع جنگ در فضای داخلی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آمریکایی‌ها بیش از 25 پایگاه نظامی در سراسر منطقه دارند که از جمله آنها فرماندهی هوایی سنتکام در قطر، فرماندهی زمینی در کویت و فرماندهی دریایی در بحرین است و آمریکایی‌ها بخوبی می‌دانند این پایگاه‌ها در برد موشکی ایران قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: نخستین تیری که در خلیج‌فارس شلیک شود قیمت نفت را به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رساند و این نفت ۱۰۰ دلاری برای آمریکا، اروپا و دوستان آمریکا مانند ژاپن و کره‌جنوبی قابل تحمل نخواهد بود. وی تصریح کرد: ما نظامی‌ها همیشه بدترین سناریوها را می‌بینیم و برای اینکه جنگی رخ ندهد باید برای جنگ آماده باشیم و بحمدالله امروز هم نیروهای مسلح مقتدر ما با رهبری فرمانده معظم کل قوا در آمادگی و قدرت کامل قرار دارند.
 


Page Generated in 0/0114 sec