printlogo


کد خبر: 210135تاریخ: 1398/3/13 00:00
اخبار

نماز عید فطر در تهران به امامت ولی‌امر مسلمین اقامه می‌شود
نماز عید سعید فطر در تهران به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مصلای امام خمینی(ره) اقامه خواهد شد. مراسم باشکوه و معنوی اقامه نماز عید سعید فطر تهران در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد. این نماز پس از رؤیت هلال ماه شوال به امامت
ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه خواهد شد. درهای مصلا از ساعت ۴:۳۰ باز و از ساعت ۵ صبح آماده استقبال از نمازگزاران خواهد بود. همچنین مراسم از ساعت ۷ آغاز و نماز عیدسعید فطر ساعت ۸:۳۰ صبح اقامه خواهد شد.
زکات فطریه 98
مطابق اعلام دفتر وجوهات مقام معظم رهبری، مبلغ زکات فطره برای سال ۱۳۹۸ حداقل ۸ هزار تومان مانند سال گذشته است.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، مطابق اعلام دفتر وجوهات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، مبلغ زکات فطره برای سال ۱۳۹۸ حداقل ۸ هزار تومان مانند سال گذشته است. فطریه عبارت است از 3 کیلو طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و اقلامی که به‌عنوان طعام محسوب می‌شوند. بر اساس محاسبات انجام شده میزان زکات فطره برای یک نفر با محاسبه 3 کیلو گندم،  8 هزار تومان است و پرداخت این مبلغ به عنوان فطریه کفایت می‌کند. اما هموطنان می‌توانند با توجه به برنجی که مصرف می‌کنند، 3 کیلو از آن یا معادل قیمت آن را به‌عنوان فطریه بپردازند. البته در هر صورت پرداخت حداقل 8 هزار تومان برای هر نفر کفایت می‌کند. بر اساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری، مبلغ کفاره یک روز قضای روزه با عذر شرعی، مبلغ ۲۵۰۰ تومان و کفاره یک روز قضای روزه عمدی، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان است.

رفتار سعودی‌ها و اماراتی‌ها به زیان آنهاست
رئیس مجلس با بیان اینکه اجلاس‌های اخیر بویژه اجلاس مکه نشان داد برخی کشورهای عربی تجربه شکست‌های گذشته خود را تکرار می‌کنند، گفت: رفتارهای سعودی‌ها و اماراتی‌ها به زیان آنهاست. به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی روز یکشنبه در دیدار «عدنان محمود» سفیر سوریه در ایران اظهار داشت: مایه تأسف است در سال‌های گذشته برخی کشورهای عربی منطقه علیه سوریه گرد هم جمع شده‌اند و ضد این کشور عمل می‌کنند و البته با مقاومت سوریه این کشورها شکست خوردند. لاریجانی با اشاره به اینکه اجلاس‌های اخیر و اجلاس مکه نشان داد برخی کشورهای عربی تجربه شکست‌های گذشته خود را تکرار می‌کنند، ادامه داد: این کشورها با تصور دستیابی به موفقیت اقدام به برگزاری جلسه و صدور بیانیه می‌کنند. رئیس قوه مقننه عنوان کرد: البته در اینجا باید از دولت سوریه و رئیس‌جمهوری عراق تشکر کنم که نشان دادند این اظهارات را قبول ندارند؛ رفتارهای سعودی‌ها و اماراتی‌ها در درازمدت به زیان آنهاست.

کسب حداقل ۲۰ درصد آرا برای ورود به مجلس
دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد با اصلاح قانون انتخابات مجلس در خردادماه سال ۹۵، منتخبان باید حداقل ۲۰ درصد از کل آرا را کسب کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سیداسماعیل موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار این پایگاه عنوان کرد: موادی از قانون انتخابات مجلس در تاریخ 3/3/95 اصلاح شده و بر اساس ماده ۸ این قانون، در انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرد منتخب در مرحله اول انتخابات باید حداقل ۲۰ درصد از کل آرا را کسب کند. در دوره گذشته در سال ۹۴ نصاب رای‌آوری برای ورود به مجلس ۲۵ درصد بود، البته انتخابات در مرحله دوم و همچنین میان‌دوره‌ای با کسب اکثریت نسبی به هر میزان است. سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ادامه تشریح کرد: به استناد تبصره ۳ ماده ۱۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ملاک انتخاب منتخب، کسب 20 درصد از آرای صحیح است نه کل آرای ماخوذه آن حوزه انتخابیه. به عبارت دقیق‌تر، برای تجمیع و اعلام اسامی منتخب یا منتخبان انتخابات، آرای نامزد‌ها بر تعداد آرای صحیح حوزه انتخابیه تقسیم و درصدگیری خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0053 sec