printlogo


کد خبر: 210140تاریخ: 1398/3/13 00:00
اخبار

پراید 43 میلیون تومان می‌شود
ریزش قیمت خودرو در بازار
کاهش قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه دارد و با فروکش کردن هیجان بازار پیش‌بینی می‌شود افت قیمت‌ها متوقف نشود. گفتنی است در پی برخورد دستگاه قضا با برخی سایت‌های فروش خودرو و جلوگیری از قیمت‌سازی در فضای مجازی و همچنین با مطرح شدن بحث بازگشت قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت، سیر کاهشی قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه دارد. سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل به فارس گفت: با فروکش کردن هیجان بازار، پیش‌بینی‌ها از کاهش دوباره قیمت‌ها حکایت دارد به‌طوری که قیمت پراید در روزهای آینده به حدود 43 میلیون تومان خواهد رسید. وی پیش‌بینی کرد در صورت افزایش عرضه خودرو از سوی خودروسازان، قیمت‌ها در بازار حدود 40 تا 50 درصد افت داشته باشد.
عرضه ۱۰۰ هزار خودروی جدید در بازار
با تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، خودروسازان بزودی ۱۰۰هزار خودروی جدید به بازار عرضه می‌کنند. به گزارش خبرگزاری‌ها، صادق نجفی، دستیار ویژه وزیر صمت با اعلام این مطلب اظهار داشت: به‌دنبال تلاش خودروسازان کشور برای تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعات پیشرفته، قرار است این خودروها بزودی به بازار عرضه شوند. وی با اشاره به پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو اضافه کرد: پس از آغاز این پویش که توسط شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو به اجرا درآمده، قرار است بخش اعظمی از خودروهای ناقص این شرکت‌ها که به‌دلیل کسری قطعات در پارکینگ‌ها انبار شده‌اند، بزودی تکمیل شده و به بازار عرضه شود. نجفی با بیان اینکه براساس آمارهای موجود 60 هزار خودرو متعلق به ایران‌خودرو و 40 هزار دستگاه نیز متعلق به سایپا است، گفت: این خودروها تاکنون به‌دلیل عدم رسیدن به مرحله تجاری، به بازار عرضه نشده و با توجه به سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت و سرمایه‌گذاری‌هایی که این شرکت‌ها جهت تأمین قطعات کسری انجام داده‌اند، بزودی به بازار عرضه خواهند شد.


مدیر شرکت ملی پخش تغییر کرد
با صدور حکمی از سوی معاون وزیر نفت، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران عزل شد. به گزارش تسنیم، دیروز علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صدور حکمی امیر وکیل‌زاده را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب کرد. به‌دنبال این عزل و نصب بیژن زنگنه، وزیر نفت، موسوی‌خواه را با صدور حکمی به‌عنوان مشاور خود و نماینده ویژه در کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی منصوب کرد.


ایجاد یک میلیون شغل با آیین‌نامه
آیین‌نامه دولت برای ایجاد یک‌میلیون و ۹۰ هزار فرصت شغلی با تسهیلات ۲۵ هزار میلیارد تومان ابلاغ شد. به گزارش تسنیم، آیین‌نامه اجرایی تسهیلات 25 هزار میلیارد تومانی اشتغال در سال 98 ابلاغ شد که براساس آن 16 وزارتخانه، دستگاه‌ اجرایی و نهاد مکلف شده‌اند برنامه اشتغال‌زایی خود را تا آخر خرداد ارائه دهند. دولت برای اجرای برنامه‌های تولید اشتغال‌محور در سال جاری، 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات با هدف ایجاد یک‌میلیون و 90 هزار فرصت شغلی در قالب بند «الف» تبصره 18 قانون بودجه 98 کل کشور پیش‌بینی کرده است. این رقم از محل قانون بودجه 98، تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانک‌ها تأمین خواهد شد.


سفر با قطار ۲۲ درصد گران شد
معاون وزیر راه‌وشهرسازی از افزایش متوسط ۲۲درصدی قیمت بلیت قطار از روز یکشنبه هفته آینده خبر داد. به گزارش تسنیم، سعید رسولی با اشاره به اینکه پیش‌فروش جدید بلیت قطار از 19 خرداد با قیمت‌های جدید آغاز می‌شود، اظهار داشت: بر اساس تصویب شورای‌عالی ترابری به‌طور متوسط قیمت قطارهای مسافری 22 درصد افزایش می‌یابد. وی یادآور شد: از سال 94 تا تیر 97 افزایش قیمت قطارهای مسافری نداشتیم و در تیرماه آن سال 10درصد قیمت بلیت افزایش یافت. وی قیمت بلیت قطار تهران - آنکارا و تهران - وان را به ترتیب 43 و 20 یورو اعلام کرد و گفت: زمان سیر قطار تهران - آنکارا 60 ساعت و تهران - وان 20 ساعت است.
 


Page Generated in 0/0049 sec