printlogo


کد خبر: 210146تاریخ: 1398/3/13 00:00
آوای شهر

رئیس پلیس راهور ناجا:
7 میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
رئیس پلیس راهور ناجا از آغاز طرح تابستانی پلیس از ۲۰ خردادماه خبر داد. به گزارش خبرگزاری‌ها، سیدکمال هادیانفر در نشست خبری درباره این طرح گفت: طرح تابستانی پلیس در جاده‌های سراسر کشور با مشارکت دستگاه‌های امدادی و خدماتی در جاده‌ها و معابر شهری آغاز خواهد شد. هادیانفر با بیان اینکه این طرح تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت، افزود: هدف پلیس در این طرح افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی است. وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای ایجاد سازوکاری جدید در تعویض پلاک و شماره‌گذاری خبر داد و گفت: در حال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم که براساس آن هر شهروند یک پروفایل و آیدی داشته باشد و امور مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی را با مشخصه خود انجام دهد. حتی این پروفایل را می‌توان برای دریافت همه خدمات ناجا نیز تعمیم داد و دیگر در آن نیازی به دریافت کارت ملی یا شماره ملی و... نیست. هادیانفر درباره ساماندهی موتوسیکلت‌ها نیز اظهار داشت: ساماندهی موتوسیکلت‌ها در دست انجام است و برنامه‌های جدیدی نیز برای آن پیش‌بینی  کرده‌ایم؛ در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون دستگاه موتوسیکلت داریم که ۹ میلیون دستگاه آن فرسوده است. همچنین حدود 4 میلیون دستگاه موتوسیکلت پلاک دارند. بسیاری از موتوسیکلت‌ها در گذشته پلاک‌شان را به اسم کارخانه دریافت کرده‌اند و متعهدند پس از خرید، پلاک را به نام خود تغییر دهند که بسیاری انجام نداده‌اند. وی اضافه کرد: همچنین از ۱۱ میلیون موتوسیکلت فقط حدود 4 میلیون گواهینامه مربوط به موتوسیکلت داریم که بزودی تصمیمات جدیدی در این‌باره خواهیم گرفت.

شایع‌ترین سرطان‌ها  در ایران کدامند؟
معاون تحقیقات وزیر بهداشت با تشریح نتایج دومین گزارش ثبت سرطان مبتنی بر کل جمعیت ایران، پرخطرترین استان‌های کشور در ۱۰ سرطان شایع را معرفی کرد. به گزارش ایسنا، رضا ملک‌زاده، رئیس پژوهشکده گوارش و کبد علوم پزشکی تهران از بروز ۱۰۸ هزار و ۷۹۸ مورد جدید سرطان در ایران شامل ۵۸ هزار و ۹۲ مرد (39/53 درصد) و ۵۰ هزار و ۷۰۶ زن (6/46 درصد) در سال ۹۴ خبر داد و گفت: این رقم در سال پیش از آن ۱۱۲ هزار مورد شامل ۶۰ هزار و ۴۳۲ مرد (9/53 درصد) و ۵۱ هزار و ۶۲۸ زن (1/46 درصد) بوده است. ملک‌زاده شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران را بر اساس آخرین آمار بروز استاندارد شده سنی آنها در سال ۹۴ شامل سرطان پستان با 9/32 مورد، سرطان پروستات با 93/16، سرطان پوست (غیرملانوم) با 68/14، سرطان معده با 70/13 و سرطان روده بزرگ با 31/13 مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر برشمرد. وی همچنین سرطان‌های پستان با 9/32 مورد، روده بزرگ با 70/11، پوست (غیرملانوم) با 85/10، معده با 67/8 و تیروئید با 31/7 مورد در هر 100 هزار نفر را 5 سرطان شایع در بین زنان ایرانی اعلام کرد و گفت: در سال ۹۴ بالغ ‌بر ۱۲ هزار و ۵۸۸ زن ایرانی مبتلا به سرطان پستان شدند. وی استان‌های یزد، زنجان و آذربایجان‌غربی را استان‌های پیشتاز در ۱۰ سرطان شایع مردان برشمرد و استان‌های یزد، خراسان رضوی و اصفهان را دارای بیشترین موارد بروز ۱۰ سرطان شایع زنان دانست. ملک‌زاده تصریح کرد: بیشترین موارد بروز انواع سرطان در ایران، در گروه سنی ۷۵ تا ۸۵ سال دیده می‌شود.

کیوسک‌های غیرقانونی شهرداری در معابر تهران
برخی واحدهای شهرداری تهران بدون گرفتن مجوزهای لازم اقدام به نصب کیوسک در معابر عمومی شهر کرده‌اند. افشین حبیب‌زاده، رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: براساس بررسی میدانی، برخی واحدهای تابعه شهرداری تهران در راستای عرضه مواد غذایی و کالا مبادرت به جانمایی، نصب و بهره‌برداری از کیوسک‌ها و باجه‌هایی با ابعاد نامتعارف در سطح پارک‌ها، مجاورت پیاده‌روها و معابر عمومی کرده‌اند که این فرآیند بدون هماهنگی و دریافت مجوزهای لازم انجام شده و استقرار آنها باعث بروز مشکلات زیادی به لحاظ منظر شهری و ایجاد سد معبر شده است. وی ادامه داد: به استناد تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای ساماندهی دکاکین (کیوسک‌ها) در شهر تهران، واگذاری هرگونه کیوسک یا کانکس به افراد اعم از حقیقی و حقوقی در سطح معابر و اماکن عمومی ممنوع است.


Page Generated in 0/0056 sec