printlogo


کد خبر: 210158تاریخ: 1398/3/13 00:00
چهارگوشه

روسیه: اقدام کوزوو عواقب گسترده ای خواهد داشت
روسیه اقدام اخیر «کوزوو» در «عنصر نامطلوب» خواندن «میخائیل کراسنوشچکوف» تبعه روس و نماینده موقت سازمان ملل در امور «کوزوو» را یک سیاست غیرقانونی خواند که هدف آن متشنج کردن روابط بین‌الملل است. طبق حقوق بین‌الملل، کسی که عنصر نامطلوب شناخته شود، حق ورود یا اقامت در کشور پذیرنده را ندارد. بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این اقدام نمایانگر بی‌احترامی مقامات کوزوو به سازمان ملل است و عواقب بسیار گسترده‌ای در پی خواهد داشت. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ما اقدامات مقامات کوزوو را تداوم خط‌مشی آزاردهنده متشنج کردن روابط بین‌قومی در این استان و نادیده گرفتن هنجارهای بین‌المللی روابط دیپلماتیک تلقی می‌کنیم.

برگزاری انتخابات الجزایر به تعویق افتاد
منابع الجزایری اعلام کردند شورای قانون اساسی این کشور از تعویق برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده است. منابع الجزایری از غیرممکن بودن برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ۴ جولای آتی خبر دادند. این منابع بیان کردند: شورای قانون اساسی، امکان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در چهارم جولای آینده را محال می‌داند و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به تعویق می‌افتد. این شورا از تمدید دوره عبدالقادر بن‌صالح، رئیس‌جمهوری موقت تا زمان انتخاب رئیس‌جمهور جدید خبر داد. شایان ذکر است چند روز قبل مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر که قرار است ۴ جولای سال جاری برگزار شود، پایان یافت اما هیچ فردی برای این امر به شورای قانون اساسی مراجعه نکرد. ۷۷ نامزد فرم درخواستی خود را پس گرفته‌اند.

حمل پرچم حزب‌الله ممنوع است!
راهپیمایی روز قدس روز گذشته در لندن برگزار شد، در انگلیس بر خلاف دیگر نقاط جهان راهپیمایی روز قدس در آخرین یکشنبه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و امسال نهاد‌‌های امنیتی حمل پرچم زردرنگ حزب‌الله لبنان را ممنوع اعلام کرده‌‌اند که این مهم با خوشحالی و شعف رسانه‌‌های صهیونیستی همراه بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. سال گذشته اما مردم لندن به سوی سفارت عربستان سعودی حرکت کردند. پلیس انگلیس اعتراضات مقابل سفارت رژیم صهیونیستی را در مرکز انگلیس محدود و با بلوک‌‌گذاری اطراف این ساختمان مانع تردد و رفت و آمد می‌شود.

حماس: یهودیان دنبال بازگشت به مدینه هستند
یکی از اعضای ارشد جنبش حماس، «معامله قرن» را در حقیقت نقشه «یهودیان» برای بازگشت به مدینه پس از اخراج آنها از این شهر حجاز در صدر اسلام خواند. «احمد ابوحلیبه» از اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین در غزه، نشست اقتصادی مرتبط با طرح «معامله قرن» در بحرین را در راستای توطئه ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه بر شمرد. او به تارنمای فلسطینی «دنیا الوطن» گفت: «اطلاعات به دست آمده از داخل عربستان سعودی تأکید می‌کند برخی یهودیان که ادعا می‌کنند از نسل «خیبر، بین قریظه و بنی قینقاع و ...» هستند، وارد عربستان بویژه مدینه منوره شده‌اند تا به اماکنی بازگردند که حضرت محمد(ص) آنها را از همین اماکن اخراج کرده بود؛ آنها می‌خواهند بار دیگر در این مکان‌ها زندگی کنند و این اتفاق خطرناکی است». او با اعلام اینکه سران یهود می‌خواهند خسارت‌هایی را که در پی خروج از مدینه متحمل شده‌اند در کنفرانس بحرین جبران کنند، گفت: «یهودیان مدینه نه تنها به پیمان‌هایی که با پیامبر (ص) بسته بودند،‌ عمل نکردند بلکه مرتب مسلمانان و شخص حضرت رسول (ص) را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند و به همین دلیل از این شهر طرد شدند». ابوحلیبه درباره نقشه معاصر اسرائیلی‌ها برای بازگشت به حجاز می‌افزاید: «خط قطاری که کشورهای عربی منطقه را به اسرائیل متصل می‌کند، دوباره می‌خواهد فعال شود؛ این قطار در زمان حاکمیت عثمانی کار می‌کرده است. عربستان‌سعودی و امارات برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل له‌له می‌زنند تا آمریکا را راضی نگه دارند؛ این دو کشور نشست بحرین را دروازه آرزوها برای عادی‌سازی روابط می‌بینند. هیأت اسرائیلی در این نشست، دیدارهایی با سران عرب حاضر خواهد داشت».
 


Page Generated in 0/0070 sec