printlogo


کد خبر: 210165تاریخ: 1398/3/13 00:00
اخبار

رونمایی از مستند «این کوچه بن‌بست نیست» در شبکه مستند
مستند «این کوچه بن‌بست نیست» به کارگردانی رضا عاطفی در بیست‌وپنجمین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در این قسمت و پس از پخش مستند، داریوش بیات‌‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران میهمان برنامه خواهد بود و به بررسی ابعاد مختلف فعالیت سازمان بهزیستی، خدمات این مرکز به گروه‌های مختلف و آسیب‌شناسی آن می‌پردازد. مستند «این کوچه بن‌بست نیست»، با نگاهی به زندگی چند سوژه حقیقی، روند زندگی و سرنوشت کودکان بهزیستی را به تصویر می‌کشد. این مستند 52 دقیقه‌ای به کارگردانی رضا عاطفی و در شبکه مستند سیما تولید شده است. این قسمت از برنامه سه‌شنبه 14 خرداد ساعت 20:30 از شبکه مستند پخش خواهد شد.


روایت «سید‌مهدی شجاعی»‌ از چالش‌های دینداری در عصر مدرن
«دین به چه درد می‌خورد؟!»، بازخوانی استفهامی از چالش‌های دینداری در عصر مدرن است که به قلم سید‌مهدی شجاعی از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است. به گزارش تسنیم، شجاعی در تازه‌ترین اثر خود با عنوان «دین به چه درد می‌خورد؟!» دست به تلفیقی زیبا از این دو تجربه سترگ زده و اثری خلق کرده که نه داستان است و نه متنی عارفانه، بلکه با درون‌مایه‌ای از طنزی ملایم و البته با استفاده از عناصر زبانی ساده به دنبال بازخوانی استفهامی از چالش‌های دینداری در عصر مدرن است. شجاعی برای این موضوع کتاب خود را با روش اثبات معکوس شروع می‌کند و با برشمردن برخی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ساختارهای زیستی در جامعه دین‌مدار و قدم به قدم جلو آمدن و نفی کردن گزاره‌های ساده استنتاج شده از این موضوع، درباره کارکردهای واقعی دین‌مداری در زندگی اجتماعی به صحبت پرداخته است.

برگزاری هفتمین دوره آموزشی عناصر داستان در فصل تابستان
فراخوان دوره جدید کارگاه آموزشی عناصر داستان‌ نویسی منتشر شد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، این هفتمین دوره از سلسله کلاس‌های عناصر داستان‌نویسی است که در موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود. پیش از این، 6 کارگاه عناصر داستان دیگر با تدریس نویسندگانی چون «مجید اسطیری»، «سیدحسین موسوی‌نیا»، زنده‌یاد «علی شاه‌علی»، «مصطفی مردانی» و «سمیه عالمی» در مؤسسه شهرستان ادب برگزار شده است. گروه مدرسه رمان شهرستان ادب در راستای گسترش اهداف آموزشی خود در سطوح مختلف اقدام به برپایی این کارگاه‌ها کرده است. مدرس دوره جدید این کلاس‌های آموزشی، سیدحسین موسوی‌نیا از داستان‌نویسان و مدرسان ادبیات داستانی کشورمان است. این کارگاه دو‌شنبه‌ها از ساعت 17 تا 19 در مؤسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود. هزینه ثبت‌نام 120 هزار تومان است و تمام علاقه‌مندان می‌توانند تا 28 خردادماه به صورت تلفنی یا از طریق سایت مدرسه رمان به آدرس www.Madreseroman.com اقدام به ثبت‌نام کنند.

انتشار ۴ کتاب جدید از سری کتاب‌های «هری پاتر»
4 کتاب جدید از سری داستان‌های «‌هری پاتر» پس از گذشت ۲۰ سال از انتشار اولین جلد این مجموعه، ماه آینده منتشر می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، این سری کتاب‌های کوتاه که در قالب کتاب‌های الکترونیکی به کنکاش در سنت‌ها و دنیای جادویی داستان‌های «هری پاتر» می‌پردازد بزودی توسط انتشارات «پاترمور» به چاپ می‌رسد. این سری کتاب‌های کوتاه با اقتباس از پادکست‌های «‌جی.‌کی رولینگ» که برای نمایشگاه «هری پاتر» در سال ۲۰۱۷ تهیه شده بود، خلق شده‌ است. 2 جلد اول این سری کتاب‌های الکترونیکی بیست‌وهفتم ژوئن منتشر خواهد شد. جلدهای سوم و چهارم این سری داستان‌های جادویی نیز کمی بعد در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.


Page Generated in 0/0062 sec