printlogo


کد خبر: 210180تاریخ: 1398/3/18 00:00
اخبار

بیانات رهبری درباره مقاومت همان سخن امام(ره) است
خطیب نماز جمعه تهران گفت: مقاومت، سخن امام خمینی‌(ره) از روز اول بود و این خط و راه امام(ره) است و بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد همان راه امام(ره) است. به گزارش فارس، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه در دانشگاه تهران تاکید کرد: درباره مساله مقاومت و مقابله که رهبرمان در مرقد امام راحل صحبت کردند می‌خواهم عرض کنم این سخن، سخنی است که امام خمینی (ره) از روز اول گفتند. این خط امام و راه امام است؛ این بیانات رهبر عزیز همان راه است. امام جمعه موقت تهران افزود: مطالب امام خمینی همان خطی است که رهبر انقلاب دنبال می‌کنند، درست همان خط است؛ استدعا دارم و انتظار بر این است تمام ملت، مسؤولان و گروه‌های سیاسی با هر عقیده و فکری که هستند با رهبر معظم انقلاب هم‌صدا باشند، صدا یکی باشد؛ حرف یکی باشد و دنیا بداند (حرف همان) مقابله است و حرف همین است و غیر از این نیست.

بزرگداشت حجت‌الاسلام خرسند و طلبه شهید همدانی در تهران
مراسم یادبود امام جمعه شهید کازرون و نیز اربعین شهادت طلبه همدانی، یکشنبه در مسجد «نور» تهران برگزار می‌شود. به گزارش فارس، حزب مؤتلفه اسلامی، تشکل‌ها و نهادهای انقلابی طی اطلاعیه‌ای از اقشار مختلف مردم برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام خرسند و نیز اربعین شهادت حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی طلبه همدانی دعوت کردند. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با عرض تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه این مجاهد پاکباخته محضر حضرت ولی عصر ارواحنافداه، مقام معظم رهبری و خانواده گرامی و مردم شریف کازرون، از عموم ملت عزیز و انقلابی دعوت می‌شود در مراسم تجلیل و یادبود «شهید شب قدر»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه شهید کازرون و نیز اربعین شهادت طلبه مظلوم همدانی، حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی که روز یکشنبه 19 خرداد 1398از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌گردد، شرکت فرمایند.

متأسفانه مشی امام (ره) در دولت فعلی وجود ندارد
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: توجه به مستضعفین، دشمن‌ستیزی و دوری‌گزینی از اشرافیت جزو خط‌مشی‌های اصلی و اساسی امام (ره) بوده است ولی متأسفانه مشی امام در دولت فعلی زیاد وجود ندارد. مهدی چمران در گفت‌وگو با مهر گفت: توجه به مستضعفین، دشمن‌ستیزی و دوری‌گزینی از اشرافیت جزو خط‌مشی‌های اصلی و اساسی امام(ره) بوده است ولی متأسفانه مشی امام در دولت فعلی زیاد وجود ندارد. بنده بر این باورم اگر این دوستان خودشان نشانه‌هایی از ساده‌زیستی بودند، مردم مشکلات امروز را راحت‌تر می‌توانستند تحمل کنند. وی تاکید کرد: امروز شاهدیم وقتی کالایی گران می‌شود، مردم به سمت آن هجوم می‌آورند، این فرهنگی است که از برخی مسؤولان به مردم منتقل شده است. مسؤولان باید سعی کنند ساده زندگی کنند، البته ما انتظار نداریم همانند حضرت علی‌(ع) و رهبر انقلاب باشند. امروز باید به زندگی شهدایی همچون رجایی و بهشتی نگاه کرد. این افراد زندگی عادی و معمولی داشتند و مسؤولان هم باید آنها را الگوی خود قرار دهند.

انتقاد وزیر نفت عراق از تحریم‌های ضدایرانی
وزیر نفت عراق با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران چنین تحریم‌هایی را برخاسته از دلایل سیاسی دانست که بر مردم عادی فشار وارد می‌کند. به گزارش ایسنا، ثامر غضبان، وزیر نفت عراق در این باره در حاشیه نشست اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ اظهار کرد: سیاست آمریکا در قبال ایران شناخته شده است. ما واقعاً از آن چشم‌پوشی نمی‌کنیم. غضبان در ادامه گفت: تحریم‌هایی به دلایل سیاسی وجود دارند و مردم عادی بیش از حکومت‌ها بر اثر تحریم آسیب می‌بینند. مردم هر کشوری چه در عراق و چه در هر جای دیگر وقتی تحریم‌های اقتصادی، بویژه بر منابعی که به طور اساسی و قابل توجهی سودزا هستند اعمال شود، بسیار آسیب می‌بینند. وی افزود: من فکر نمی‌کنم هیچ انسانی خواهان رنج کشیدن افراد به دلایل سیاسی باشد.


Page Generated in 0/0065 sec