printlogo


کد خبر: 210193تاریخ: 1398/3/18 00:00
آوای شهر

حذف طرح «زوج و فرد» از تیرماه
مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران گفت: طرح کنترل آلودگی هوا قطعا از اول تیرماه در تهران اجرا خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عمار سعیدیان‌فر در واکنش به سخنان رئیس پلیس راهور مبنی بر اینکه هنوز طرح ترافیک جدید (حذف زوج و فرد) تاییدیه پلیس راهنمایی و رانندگی را ندارد، اظهار کرد: با توجه به زحمات شبانه‌روزی‌ای که همکاران در شهرداری تهران در راستای آماده‌‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اجرای طرح کنترل آلودگی هوا انجام داده‌اند، قطعاً از شنبه اول تیرماه سال ۱۳۹۸، طرح کنترل آلودگی هوا به جای طرح زوج یا فرد اجرا خواهد شد. وی با بیان اینکه شهروندان به منظور استفاده از ۲۰ روز تردد رایگان در هر فصل در محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد فعلی) باید در سامانه تهران من my.tehran.ir ثبت‌نام کنند، گفت: در صورت عدم ثبت‌نام در این سامانه و تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا، جریمه خواهند شد. سعیدیان‌فر درباره مسائلی که توسط رئیس پلیس راهور ناجا در زمینه طرح کنترل آلودگی هوا عنوان شده است، گفت: طرح کنترل آلودگی هوا مورد تصویب شورای اسلامی شهر تهران و شورای ترافیک شهر تهران قرار گرفته و این طرح طبق قانون لازم‌الاجراست و عملیاتی خواهد شد و نیازمند تأیید ثانوی و مجدد هیچ فرد، سازمان و نهاد ذی‌مدخل دیگر نیست و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران قطعاً طرح کنترل آلودگی هوا را از اول تیرماه اجرایی خواهد کرد.

برکناری پیرصالحی از سازمان غذا و دارو
وزیر بهداشت به دلیل عدم سازگاری و انطباق نحوه مدیریت فعلی سازمان غذا و دارو با شرایط خاص کشور و ضرورت مقابله هوشمندانه با تحریم‌های ظالمانه، پیرصالحی را از ریاست این سازمان برکنار و شانه‌ساز را به عنوان سرپرست معرفی کرد. به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، با توجه به شرایط خاص کشور و ضرورت مقابله هوشمندانه با تحریم‌‌های ظالمانه دشمن با اعمال شیوه‌‌های جهادی و قرارگاهی جهت تامین واردات مواد اولیه صنعت داخلی و داروهای ساخته شده و همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور و از آنجایی که نحوه اداره کنونی آن مجموعه سازگاری و انطباق کامل با شرایط پیش‌رو را ندارد، وزیر بهداشت در حکمی، دکتر محمدرضا شانه‌ساز را به‌عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو و مدیر اجرایی این قرارگاه منصوب کرد.

جذب ۱۰۰ هزار حامی ایتام در رمضان
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به سیل‌زدگان از مرز ۲۸۰ میلیارد تومان گذشت. علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با فارس، درباره کمک‌های مردمی تاکنون با توجه به حوادث اخیر، گفت: در این ایام مردم خیلی کمک کردند، از جشن نیکوکاری قبل از آغاز سال جدید
62 درصد رشد کمک‌ها را داشته‌ایم و پس از آن با سیل مواجه شدیم که کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان از مرز 280 میلیارد تومان نقدی و غیرنقدی عبور کرد؛ این در حالی است که تمام کمک‌هایی که به زلزله‌زدگان کرمانشاه شد
150 میلیارد تومان بود. عسگریان یادآور شد: توانستیم 150 هزار بسته کالای 200 هزار تومانی به محرومان ارائه دهیم و 140 میلیارد تومان نیز اطعام به هموطنان دادیم. وی گفت: در ماه مبارک رمضان نیز 100 هزار حامی برای ایتام و طرح محسنین جذب کردیم که کل سال گذشته 150 هزار حامی جذب شده بود و در حال حاضر 700 هزار حامی ایتام و طرح محسنین داریم.

آغاز رسمی سنجش سلامت نوآموزان
طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز (هجدهم خردادماه) در بیش از ۲۲۰۰ پایگاه کلید می‌خورد. به‌گزارش ایسنا، طرح سنجش نوآموزان با هدف سنجش میزان سلامتی و ارزیابی هوش، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی و همچنین شناسایی و هدایت دانش‌آموزان خاص و با نیازهای ویژه اجرا می‌شود. بیش از ۲۲۳۱ پایگاه برای ارزیابی دانش‌آموزان اول دبستان و همچنین پیش‌دبستانی‌ها آماده فعالیت هستند. این مراکز به پایگاه‌های درجه یک، 2 و 3 تقسیم می‌شوند. مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی هزینه سنجش سلامت را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد.


Page Generated in 0/0068 sec