printlogo


کد خبر: 210200تاریخ: 1398/3/18 00:00
چهارگوشه

آمریکا از سوریه خارج نمی‌شود
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیروهای این کشور پایگاه التنف در سوریه را ترک نخواهند کرد. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب سوریه باقی می‌مانند و این پایگاه را ترک نخواهند کرد. وی همچنین با تکرار ادعای انجام حملات شیمیایی توسط نظام سوریه، تاکید کرد که اگر نظام سوریه از سلاح شیمیایی در ادلب استفاده کند، آمریکا در سوریه مداخله خواهد کرد. نظام سوریه بارها ایالات متحده و کشورهای غربی را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در مناطق متعددی از سوریه متهم کرده است.

19 زخمی طی انفجارهای دوگانه مشکوک در سوئد
پلیس سوئد نیروهای ویژه و تیم خنثی‌کننده بمب را به 2 آپارتمان در لینکوپینگ در جنوب سوئد اعزام کرد و این در حالی است که رسانه‌های انگلیسی به پوشش دقیق تحولات جنوب سوئد پرداخته‌اند و آنطور که گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد در جنوب سوئد احتمال اقدام تروریستی وجود دارد. بر اثر انفجاری در یکی از آپارتمان‌ها در لینکوپینگ 19 نفر زخمی شدند. این انفجار به شکسته شدن پنجره‌های این آپارتمان و خانه‌های همجوار نیز منجر شده است. پلیس سوئد جزئیات بیشتری از این انفجار و عامل یا عاملان آن منتشر نکرده اما تحقیقات پلیس در این باره آغاز شده است. از این حادثه به عنوان انفجار یاد می‌کنند و هنوز این انفجار بر اثر بمب تایید نشده است.

روسیه نیروهای بیشتری به ونزوئلا اعزام می‌کند
مسکو آماده است در صورت نیاز کارشناسان نظامی بیشتری به ونزوئلا اعزام کند. روسیه اعلام کرد با مشارکت سازمان ملل متحد برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه از جمله کمک‌های دارویی به ونزوئلا آماده می‌شود. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو آماده است در صورت لزوم، کارشناسان نظامی بیشتری به ونزوئلا اعزام کند. براساس اعلام وزارت خارجه روسیه، این کشور احتمال افزایش نیروهای نظامی خود را در ونزوئلا بعید نمی‌داند. این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نیز اعلام کرد، متخصصان نظامی روس در ونزوئلا در حال انجام تعهداتی در چارچوب قراردادهای دوجانبه، نه‌تنها در عرصه نظامی بلکه در زمینه صنعتی هستند و روسیه قصد ایجاد هیچ پایگاه نظامی در خاک این کشور را ندارد. به گفته وی، برخی از این نظامیان ممکن است ونزوئلا را ترک کرده یا بار دیگر به آنجا اعزام شوند.

حمله تروریستی داعش در شرق لیبی
گروه تروریستی داعش مسؤولیت حمله تروریستی در شهر «درنه» واقع در شرق لیبی را به عهده گرفت. تشکیلات تروریستی داعش از طریق روزنامه النبأ که وابسته به این تشکیلات است اعلام کرد مسؤولیت حمله تروریستی شهر درنه لیبی را به عهده می‌گیرد. طی روزهای گذشته ۲ خودروی بمب‌گذاری شده در شهر درنه منفجر شد. این حمله مشخصاً نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی را هدف قرار داد. در جریان این حمله دست‌کم ۱۸ نفر مجروح شدند. این در حالی است که گروه تروریستی داعش بر اساس پیش‌بینی‌ها از عراق و سوریه در حال انتقال به سوی آفریقاست و در قاره آفریقا نیست یکی از شاخص‌های ناآرامی‌ها در لیبی است.

ترزا می ‌از محافظه‌کاران جدا شد
ترزا می ‌که 2 هفته پیش از نخست‌وزیری انگلیس استعفا کرده بود، این بار از ریاست حزب حاکم محافظه‌کار کنار رفت. وی که حدود 3 سال ریاست این حزب را عهده‌دار بود دیروز طی نامه‌ای کناره‌گیری خود را اعلام کرد. به این ترتیب روند رسمی ثبت‌نام نامزدهایی که تمایل به جانشینی وی و ریاست دولت کنونی انگلیس را دارند، آغاز می‌شود. قرار است نتیجه نهایی انتخاب جانشین می ‌که مراحل مختلفی دارد، تا پایان ماه جولای اعلام شود و تا آن زمان وی مسؤولیت اداره امور دولت را عهده‌دار خواهد بود. تاکنون ۱۱ نفر آمادگی خود را برای عهده‌داری ریاست حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرده‌اند که از میان آنها «بوریس جانسون» وزیر خارجه پیشین و «مایکل گاو» وزیر محیط‌زیست بیشترین بخت را دارند.


Page Generated in 0/0064 sec