printlogo


کد خبر: 210204تاریخ: 1398/3/18 00:00
خبر

مراسم یادبود مادر شهیدان اسفندقه امروز برگزار می‌شود
مراسم یادبود مرحومه ربابه میرحیدری، مادر مکرمه شهیدان بزرگوار فرهاد و محمدرضا امیری‌اسفندقه و همچنین شاعر گرامی جناب آقای مرتضی امیری‌اسفندقه امروز شنبه هجدهم خردادماه از ساعت 17 تا 19 در مسجد شهید سیدمجتبی نواب‌صفوی واقع در شهرک فجر تهران برگزار می‌شود. از تمام ارادتمندان به خانواده شهدا، شاعران
و ادب دوستان دعوت می‌شود با حضور در این مراسم، موجبات تسلای خاطر بازماندگان بویژه این شاعر داغدیده را فراهم آورند.
 

رابعه اسکویی:رسانه ملی مرا پذیرفت

رابعه اسکویی، بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی است به ایران بازگشته، درباره شرایط کاری خود در خارج از کشور و علت بازگشتش توضیحاتی ارائه داد. به گزارش فارس، رابعه اسکویی درباره علت رفتنش از ایران گفت: من زمانی تصمیم به رفتن گرفتم که حدودا 2 سال بود هیچ فیلمنامه‌ای در ایران به من پیشنهاد نمی‌شد؛ هم برایم جای تعجب داشت و هم شرایط زندگی به‌خاطر این مورد برایم سخت شده بود. زمانی که تصمیم به رفتن گرفتم فکر کردم با رفتنم می‌توانم یک کار فرهنگی جدید با معیار‌هایی که در ذهنم بود در خارج از ایران داشته باشم. وقتی رفتم 2 کار هم تولید شد ولی بعد از مدتی متوجه شدم این شرایطی که در خارج از ایران است به هیچ‌وجه با معیار‌های من سازگار نیست و من ربطی به آنجا و شرایطش ندارم، چون من در ایران رابعه اسکویی هستم، نه در آنجا و از رفتنم پشیمان شدم، قطع همکاری خود را اعلام کردم و تصمیم گرفتم با هر شرایطی شده به کشورم بازگردم. اسکویی در ادامه درباره شرایط بعد از بازگشت خود افزود: وقتی بازگشتم رفتار بسیار مناسبی با من شد و مرا پذیرفتند. مسؤولان رسانه ملی رفتار بسیار مناسبی با من داشتند و من توانستم پس از یک سال و نیم بازگشت به ایران، دوباره به ایفای نقش در رسانه ملی بپردازم. همین جا از تک‌تک دوستان، مردم و مسؤولان رسانه ملی که نگاه پدرانه‌ای به من داشتند و در این مدت همیاری خود را از من دریغ نکردند تشکر و عذرخواهی می‌کنم.


آغاز تابستانه کتاب از تیرماه
مدیرعامل خانه کتاب از برگزاری تابستانه کتاب پس از یک دوره وقفه در عیدانه کتاب خبر داد و گفت: از معاونت فرهنگی خواسته‌ایم بودجه طرح را افزایش دهد. به گزارش تسنیم، نیکنام حسینی‌پور از برگزاری تابستانه کتاب خبر داد و گفت:‌ به خواست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد قرار بر این شده تابستانه کتاب را برگزار کنیم،‌ بر این اساس اواخر تیرماه تابستانه را آغاز خواهیم کرد. ما معوقات طرح پیشین فصلی کتاب را پیش از نمایشگاه کتاب تهران پرداخت کردیم‌؛ امیدواریم برای تابستانه نیز بتوانیم بدهی کتابفروشان را در موعد مقرر پرداخت کنیم. حسینی‌پور از ارائه پیشنهاد افزایش بودجه طرح‌های فصلی بویژه تابستانه کتاب به معاونت فرهنگی خبر داد و گفت:‌ با توجه به افزایش قیمت کتاب خواسته‌ایم بودجه طرح را افزایش دهند.

ترجمه حلقه دوم «انسان ۲۵۰ ساله» به زبان‌های مختلف
مدیر انتشارات صهبا از ترجمه حلقه دوم «انسان ۲۵۰ ساله» به زبان‌های جدید خبر داد. به گزارش تسنیم، حسن ادیب‌زاده، مدیر مؤسسه ایمان جهادی(صهبا)، از ترجمه این اثر به زبان‌های جدید خبر داد و گفت: این اثر تاکنون به زبان‌های عربی، اردو، ترکی استانبولی، فرانسوی، مالایی و هوسایی ترجمه شده است. ترجمه این اثر به این زبان‌ها، از سوی گروه‌های خودجوش و علاقه‌مند انجام شده و حتی ما گاه بعد از ترجمه مطلع شده‌ایم که این اثر ترجمه و منتشر شده است. او پیش از این از ترجمه حلقه سوم این اثر به زبان عربی خبر داده بود. گروه‌های علاقه‌مند در لبنان و عراق پیشنهاد ترجمه این اثر را ارائه کرده‌اند.


Page Generated in 0/0054 sec