printlogo


کد خبر: 210223تاریخ: 1398/3/19 00:00
بلاتکلیفی درباره وضعیت سرمربی آتی آبی ها ادامه دارد
استقلال و حال عجیب آن

زهره فلاح زاده: کابوس‌های هر ساله باعث سرگیجه هواداران استقلال تهران شده و تکرار خاطرات تلخ ابتدای هر فصل تیم‌شان، آنها را باز هم از رسیدن به جامی که ۶ سال است رنگ آن را ندیده‌اند، ناامید کرده است. از زمانی که استقلال وینفرد شفر را کنار گذاشت و مجیدی سرمربی موقت شد، قرار بود مربی جدید و خارجی بزودی به هواداران معرفی شود اما بی‌پولی باشگاه، درخواست‌های عجیب و به بن‌بست رسیدن با برخی گزینه‌ها، انتخاب مربی جدید را به تأخیر انداخت.
در این بین «آندرآ استراماچونی» پس از چک و چانه‌زدن‌های بسیار و قبول خواسته‌های عجیب او در واپسین لحظات توسط استقلالی‌ها قرار است پس از مذاکره نهایی در استانبول ترکیه یا تهران به عنوان سرمربی جدید آبی‌ها آن هم برای یک سال(سال دوم پس از توافق) معرفی شود؛ مربی‌ای که البته کارنامه موفقی نداشته و تنها دلیلی که باعث می‌شود هواداران به او روی خوش نشان دهند، سابقه مربیگری در اینترمیلان ایتالیاست.
اما جدا از اینکه تا استراماچونی جوان بیاید و تمرینات شروع شود که این یعنی از دست دادن زمان، تمدید قرارداد با بازیکنان فصل گذشته و خرید بازیکنان جدید هم به کندی در جریان است که البته همه اینها برمی‌گردد به بی‌پولی باشگاه که هنوز هیچ‌کس نمی‌داند چرا در ابتدای هر فصل استقلال مشکل بی‌پولی دارد و چک اسپانسر یا‌ طلب این تیم به حساب باشگاه واریز نمی‌شود تا شرایط بد اول فصل آبی‌ها هر سال تکرار نشود؟
باید دید استقلالی‌ که هنوز تکلیف بازیکنانی را که قراردادشان با استقلال به پایان رسیده مشخص نکرده و به طور رسمی بازیکنی را به خدمت نگرفته‌ است، شرایطش در روزهای آینده چگونه پیش می‌رود؟
با توجه به مشکل مالی‌ای که استقلال دارد و آنچه از گوشه و کنار شنیده می‌شود، بازیکنانی که وارد مذاکره با استقلال شده‌اند چندان بازیکنان بزرگی نیستند و خرید بازیکنان خارجی هم از این پس قرار است با وسواس انجام شود. در این شرایط پرسش این است: آیا این استقلال می‌تواند به موفقیتی در فصل آینده برسد؟
البته لیگ ایران در فصل گذشته نتوانست ستاره یا پدیده‌ای را به فوتبال ما معرفی کند و ملی‌پوشان هم با تیم‌های خارجی و ایرانی خود قرارداد دارند، بنابراین استقلال برای خرید بازیکن بزرگ و جدید دستش در پوست گردو مانده ‌است.
به هرحال شرایط استقلال این روزها چندان خوب نیست و باید دید با پولی که قرار است به استقلال برسد، که البته چندان هم زیاد نیست، این تیم می‌تواند روزهای بیکار خود را به روزهای پرکار مبدل کند؟
هیأت مدیره باشگاه توافق با استراماچونی را تأیید نکرد!
جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال دیروز برگزار شد و مدیرعامل گزارش عملکرد باشگاه را تقدیم هیات مدیره کرد.
سایت باشگاه استقلال در خبری پیرامون این نشست نوشت: «جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال با حضور کلیه اعضا از ساعت ۱۰ صبح برگزار شد. در این جلسه درباره مسائل مختلف میان اعضا بحث و تبادل نظر صورت گرفت. اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه عبارت است از:
* تخصیص و تهیه بودجه جهت جذب سرمربی و فعالیت‌های نقل و انتقالاتی برای حضور پر قدرت در فصل آینده
* گزارش مدیرعامل به اعضا درباره روند مذاکرات با آندرآ استراماچونی، به عنوان مربی مورد نظر باشگاه. همچنین در این جلسه مقرر گردید تا اقدامات لازم برای بسته شدن تیمی قدرتمند و در شأن نام باشگاه استقلال از سوی باشگاه انجام گیرد».
در حالی که برخی رسانه‌ها از قطعی شدن توافق با استراماچونی در جلسه هیات مدیره خبر داده‌اند اما در خبری که روی خروجی باشگاه قرار گرفته هیچ اشاره‌ای به این توافق نشده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec