printlogo


کد خبر: 210234تاریخ: 1398/3/19 00:00
اخبار

صدور شناسه برای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از صدور شناسه برای سازمان‌های مردم‌نهاد 8 استان خبر داد. سجاد سالک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان با وزارت کشور درباره صدور شناسه برای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان تاکنون بین ۷۰ تا ۸۰ تشکل مردم‌نهاد موفق به دریافت شناسه شده‌اند، اظهار داشت: صدور نخستین شناسه برای سازمان‌های مردم‌نهاد ابتدای اردیبهشت 98 اتفاق افتاد اما با این وجود سیر صدور شناسه سمن‌های حوزه جوانان به کندی در حال انجام است. به گفته سالک، پس از آغاز فرآیند دریافت شناسه سمن‌ها، این تشکل‌ها می‌توانند به «اداره ثبت شرکت‌های غیرتجاری» مراجعه و پس از ثبت رسمی، شناسه خودشان را دریافت کنند. همزمان با ثبت این شناسه، تشکل‌ها هویت حقوقی پیدا می‌کنند و امکان تفاهم و همکاری آنها با دیگر دستگاه‌ها تسهیل می‌شود.

گزارش بدحجابی شماره پیامک ندارد
رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد هیچ شماره‌ای برای اعلام گزارش بدحجابی داخل خودروها از سوی مردم وجود ندارد. حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شماره پیامکی که اخیرا از سوی برخی افراد ناشناس در فضای مجازی با عنوان «اعلام شماره پلاک خودرو و موتوسیکلت افراد بدحجاب به پلیس» نشر شده است، گفت: هیچ شماره‌ای در این‌باره وجود ندارد. وی اضافه کرد: ما دنبال این هستیم ارتباط رایانه‌ای بین پلیس و مردم وجود داشته باشد و مانند سامانه 110 عمل کند اما در حال حاضر چنین چیزی در تهران بزرگ وجود ندارد. رحیمی تاکید کرد: آنچه در فضای مجازی اعلام شده ارتباطی با پلیس ندارد و از سوی ما اعلام نشده است.

آتش‌سوزی در انبار کالا در شرق پایتخت
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی جزئیات آتش‌سوزی در انبار ابزار و یراق در خیابان هنگام را اعلام کرد. به گزارش مهر، جلال ملکی در تشریح این حادثه گفت: صبح دیروز در یک انبار کالا در خیابان هنگام، بالاتر از سازمان آب، آتش‌سوزی رخ داد؛ محل آتش‌سوزی یک مغازه بزرگ ابزار و یراق‌آلات بود که در طبقه بالایی این فروشگاه انباری مسقف به وسعت حدود ۵۰۰ مترمربع وجود داشت و مقدار زیادی جنس و کالای مرتبط با همین صنف یعنی ابزار و یراق‌آلات در حجم خیلی زیاد در آن نگهداری می‌شد. وی افزود: با توجه به اینکه در کنار این انبار، انبارهای دیگری وجود و در ضلع پشتی این انبار هم یک ساختمان مسکونی قرار داشت، آتش‌نشانان عملیات را از چند طرف آغاز و از سرایت آتش به ساختمان‌های مجاور جلوگیری کردند.

کمک ۳۰۰ میلیاردی به سیل‌زدگان
رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر آخرین میزان کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان را
۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان حدود ۱۸۰ میلیارد کمک‌های نقدی و ۱۲۰ میلیارد کمک‌های غیر نقدی بوده است. محمد نصیری در گفت‌وگو با مهر، درباره مشارکت استان‌ها در کمک به سیل‌زدگان توضیح داد: به ترتیب استان‌های تهران، خراسان رضوی و قم تاکنون بیشترین مشارکت در کمک‌های نقدی و استان‌های تهران، گلستان و اصفهان بیشترین مشارکت در کمک‌های غیرنقدی را داشته‌اند. وی افزود: حدود ۴۳ درصد از اقلام و کمک‌های غیرنقدی به استان خوزستان، ۲۸ درصد به استان گلستان و ۲۷ درصد به استان لرستان فرستاده شده است. نصیری با اشاره به مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در راستای مسؤولیت‌پذیری اجتماعی و کمک به سیل‌زدگان نیز عنوان کرد: تاکنون در مجموع حدود ۳۳۰ شرکت و بنگاه اقتصادی در ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی و اجرایی شدن سایر بخش‌های کمک به سیل‌زدگان مشارکت داشته‌اند.


Page Generated in 0/0135 sec