printlogo


کد خبر: 210235تاریخ: 1398/3/19 00:00
اخبار

ادامه ترافیک در جاده های شمال
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا دیروز از ادامه ترافیک سنگین در محور هراز و ترافیک پرحجم در دیگر محورهای شمالی کشور خبر داد. سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها در حال حاضر (دیروز بعدازظهر) ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور هراز محدوده لاریجان، سنگین و ترافیک در طول محور نیز  پرحجم و روان است. وی همچنین گفت: ترافیک در مسیر شمال به جنوب کرج- چالوس و مسیر شمال به جنوب محور فیروزکوه نیز پرحجم و روان گزارش شده است. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به ترافیک نیمه‌سنگین در ورودی شهر تهران نیز اظهار کرد: ترافیک در مسیر آزادراه قزوین به کرج از پل حصارک تا پل فردیس و در ادامه در مسیر آزادراه کرج به تهران از پل فردیس تا پل کلاک و محدوده گرمدره نیمه‌سنگین است. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در پایان با اعلام شماره‌‌های ١٢٠ و ٨٨٢۵۵۵۵۵‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، گفت: توصیه ما این است شهروندان قبل از آغاز سفر  از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی مسیرها مطلع شوند.

اعلام جزئیات طرح جدید ترافیک
معاون شهردار تهران درباره اجرای طرح ترافیک سال 98 از ابتدای تیر اظهار داشت:  طرح ترافیک همانند سال گذشته در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا شده است با این تفاوت که از ابتدای تیرماه ۹۸ طرح «زوج یا فرد» حذف خواهد شد و به‌جای آن، طرح «محدوده کنترل آلودگی هوا» در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) اجرا می‌شود. به گزارش فارس، محسن پورسیدآقایی اظهار داشت: در طرح مذکور، خودروهای پلاک تهران در هر فصل ۲۰ روز (و خودروهای پلاک غیر تهران ۱۵ روز) مجاز به تردد رایگان در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) هستند، به‌طوری‌که زوج یا فرد بودن پلاک خودروها نیز در تعیین روزهای مجاز اثری ندارد و ملاک، صرفا تعداد روزهای ورود است. وی بر ضرورت ثبت‌نام خودروها در سامانه‌ «تهران من» تاکید کرد و گفت: تمام دارندگان خودروهای شخصی ساکن تهران و همچنین ساکنان دیگر شهرها که با خودروی شخصی قصد سفر به تهران را دارند باید پیش از ورود به محدوده‌های ترافیکی اول و دوم در سامانه «تهران من» به نشانی My.tehran.ir ثبت‌نام کرده باشند تا بتوانند از 20 روز تردد رایگان در محدوده‌ کنترل آلودگی هوا بهره‌مند شوند. به گفته پورسیدآقایی، عوارض تردد در محدوده «کنترل آلودگی هوا» در روزهای فراتر از تعداد مجاز (20 روز )، نصف عوارض طرح ترافیک تعیین ‌شده است.


اجرای طرح عاری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان
 وزیر بهداشت گفت: طرح عاری از پوسیدگی دندان برای یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی اجرا می‌شود. به گزارش فارس، سعید نمکی، وزیر بهداشت در چهل‌وسومین کنگره علمی سالانه جامعه جراحان با اشاره به بیماری‌های غیرواگیر همچون بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث و دیابت اظهار داشت: باید سبک زندگی مردم را تغییر دهیم. وی یادآور شد: طرح‌هایی مانند بسیج ملی کنترل فشار خون و بهداشت دهان را آغاز کرده‌ایم و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز را در طرح عاری از پوسیدگی دندان مشارکت داده‌ایم. وی با اشاره به حوزه درمان یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت نارسایی‌های داشته است اما توانسته در کاهش پرداخت از جیب بیمار، رسیدگی به بیماری‌های خاص و ماندگاری پزشک در مناطق محروم خوب عمل کند.

اعلام قیمت کتب درسی ابتدایی
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قیمت کتب درسی در مقاطع تحصیلی مختلف را برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اعلام کرد. علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: قیمت کتب درسی دوره ابتدایی از ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان تا
۲۷ هزار تومان متغیر است. قیمت کتاب‌های دوره اول ابتدایی ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان، پایه دوم ابتدایی ۱۷ هزار و  ۵۰۰ تومان، پایه سوم ابتدایی
۲۲ هزار و۱۰۰ تومان، پایه چهارم ابتدایی
۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان، پایه پنجم ابتدایی
۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان و پایه ششم ابتدایی
۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.


Page Generated in 0/0061 sec