printlogo


کد خبر: 210239تاریخ: 1398/3/19 00:00
اخبار

وزیر نفت:  نه خسته‌ام، نه پیر!
وزیر نفت با بیان  اینکه خسته نیستم، چرا که در حال حاضر روزی 17 تا 18 ساعت کار می‌کنم، اظهار داشت: در شرایط کنونی که در جنگ شدید اقتصادی هستیم، انگیزه بسیاری دارم اما با قرار گرفتن فرد جوانی در رأس وزارت نفت موافق بودم، هر چند جوانی، تنها به سن نیست اما رئیس‌جمهور نپذیرفت. بیژن نامدار زنگنه در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: در طول عمر کاری خود، هرگز اقدام‌کننده  و متقاضی برای پذیرش مسؤولیتی نبوده‌ام، این مسؤولیت بوده که آمده و من هم پذیرفته‌ و کار کرده‌ام. اکنون هم نه خسته هستم و نه پیر به آن معنا که روحیه و شادابی کاری نداشته باشم. زنگنه درباره وجود دستگاه کارتخوان در دفترش یادآور شد: دستگاه پوز برای یک مأمور خرید جزئی بوده است. وی در پاسخ به اینکه از 2 نفر از نمایندگان مجلس به دلیل اظهارنظر درباره اتفاقات (ماجرای دستگاه پوز) دفترتان شکایت کرده‌اید، گفت: از آنها به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و به قوه‌قضائیه شکایت کرده‌ایم و حتما آنجا رسیدگی می‌کنند. چه دستگاه پوزی در دفتر من بوده است؟ یک کارمند ساده مدت موقت که مأمور خریدهای جزئی  بوده، برای انجام کارهایش دستگاه پوز گرفته و همکارانش که از وجود این دستگاه آگاه شده‌اند، پرداختی‌های خودشان شامل پول برق و آب، نقد کردن کارت بانکی، انتقال کارت هدیه یا نفت کارت را از طریق این دستگاه پوز انجام می‌دادند، در طول  2 سال هم گردش مالی این دستگاه حدود یک میلیارد تومان بوده و با بازرسی انجام شده نیز کاملا روشن شده که هیچ مورد خلافی هم واقع نشده، حالا درباره چنین موضوع ساده و شفافی باید این تهمت‌ها را بزنند؟! زنگنه خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم از اموال بیت‌المال دست بردارم. در وزارت نفت پول بسیار است، اینجا در حالت عادی سالی 150 الی 160 میلیارد دلار پول می‌چرخد. عده‌ای می‌خواهند چیزی از این پول به دست بیاورند. دوستی و دشمنی‌شان هم بر این اساس است. من چنین دوستی و دشمنی را نمی‌خواهم! وی ادامه داد: نخستین کسی که در این‌باره مدعی شد، بازرسی خود نفت بود؛ آنها اطلاعاتی کسب کردند مبنی بر اینکه یک حساب بیش از حد گردش مالی دارد؛ این دستگاه پوز در اختیار یک کارمند موقت ساده بوده که مأمور خریدهای جزئی بوده  است. انسان بسیار بی‌پیرایه‌ای است و با حقوق ماهانه 2 تا 3 میلیون تومان هم زندگی می‌کند.


راه‌اندازی سامانه اشتغال ایرانیان
معاون وزیر کار از راه‌اندازی سامانه اشتغال ایرانیان حداکثر تا نیمه تیر خبر داد و گفت: با پیاده‌سازی این سامانه اطلاعات همه افراد در سن کار، بیکار، شاغل و حتی جمعیت غیرفعال به دست می‌آید. عیسی منصوری در گفت‌وگو با مهر، درباره وجه تمایز این سامانه با گزارشات نیروی کار مرکز آمار ایران، اظهار داشت: گزارشات مرکز آمار از نیروی کار ماهیت «آماری» دارند اما آمار سامانه جامع اشتغال ایرانیان گزارشات «ثبتی» است؛ در واقع در سامانه جامع اشتغال ایرانیان، شناسنامه یک فرد به لحاظ شغلی ثبت می‌شود. وی درباره بازیگران و محل کاربرد این اطلاعات افزود: علاوه بر اینکه داده‌های مربوط به شناسنامه شغلی افراد می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های بازار کار کمک کند، این اطلاعات به صورت مدیریت شده در اختیار بازیگران بازار کار از جمله کارفرمایان و کاریابی‌ها قرار می‌گیرد.


کلیات مالیات مسکن تصویب شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رقم فرار مالیاتی بیشتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: طرح کلیات مالیات بر عایدی مسکن در این کمیسیون تصویب شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدرضا پورابراهیمی در ادامه افزود: اصلاح مالیات بر عملکرد، تسریع تصویب مالیات بر عایدی سرمایه، نهایی شدن طرح صندوق‌‌های مکانیزه فروش و همچنین قانون مالیات بر ارزش افزوده در این کمیسیون پیگیری و در برخی موارد طرح‌ها نهایی شده و منتظر نظر نهایی شورای نگهبان هستیم. وی یادآور شد: موضوع مالیات بر مجموع درآمد خانوار سال‌هاست به فراموشی سپرده شده و پیشنهاد این است که می‌توان آن را به عنوان یک پایه مالیاتی اجرا کرد مانند کاری که در زمینه تراکنش‌های بانکی اتفاق افتاد و براحتی می‌توان آن را اجرایی کرد. وی تصریح کرد: میزان مالیات وصولی کشور می‌تواند براحتی 2 برابر ارقام فعلی شود.


Page Generated in 0/0080 sec