printlogo


کد خبر: 210243تاریخ: 1398/3/19 00:00
اخبار

شعار مذاکره، فریب آمریکا برای تسلیم ایران است
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شعار «مذاکره» فریب آمریکا برای تسلیم ایران است، گفت: اصرار آمریکا برای مذاکره، بر این مبناست که به دنیا نشان دهد ما انقلاب اسلامی را پای معامله و زیر بلیت خود آوردیم. به گزارش تسنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، حمیدرضا مقدم‌فر که در همایش پیشکسوتان استان اصفهان سخن می‌گفت، ظلم‌ستیزی انقلاب اسلامی و الگو شدن آن برای سایر ملل و شکسته شدن هیمنه نظام سلطه و آمریکا را اصل و ریشه‌ همه منازعات و هجمه‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اصرار آمریکا برای مذاکره، بر این مبناست که به دنیا نشان دهد ما انقلاب اسلامی را پای معامله و زیر بلیت خود آوردیم، لذا نه نتیجه مذاکره با آمریکا بلکه نفس پشت میز مذاکره نشاندن ایران با هر نتیجه‌ای برای آمریکایی‌ها مهم است. وی با تأکید بر اینکه «امروز راه‌حل مقابله با طراحی‌ها و سناریوهای دشمن، نظریه مقاومت است که مقام معظم رهبری در مراسم 14 خرداد در حرم مطهر امام خمینی(ره) به آن تأکید کردند»، بهترین راهکار در شرایط کنونی را عمل به نظریه مقاومت دانست.

دلیلی ندارد در برابر اروپا خیلی صبور باشیم
عضو حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از تعلل اروپایی‌ها در گام جدید برجامی ایران گفت: دلیلی ندارد همچنان در برابرشان صبور باشیم. حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرصت‌هایی که ایران در قالب برجام به اروپا داد، گفت: اقدام اخیر شورای عالی امنیت ملی دیرهنگام بود، چرا که باید زودتر شورای نظارت بر برجام تصمیم به مقابله به مثل می‌گرفت و این تاخیر فشار زیادی روی مردم آورد و مردم مشکلات عدیده‌ای را تحمل کردند. وی ادامه داد: از طرفی وقتی موضع اروپا و آمریکا مشخص است دلیلی ندارد ما همچنان امیدوار باشیم و بدون هیچ پایه و اساسی صبر و مدارا کنیم. ترقی خاطرنشان کرد: ما باید هرچه زودتر پروژه تحقیقاتی و تولید سانتریفیوژ را در سایت فردو آغاز کنیم و به نظرم ۶۰ روز فرصت زیادی است و حداکثر باید 2 هفته زمان می‌دادند تا اروپایی‌ها اقدامات لازم را انجام دهند و دلیلی برای این نوع تاخیر‌ها در اقداماتی که اروپایی‌ها متعهد بودند، وجود ندارد.

روسیه:
اینستکس برای چه ایجاد شد؟
نماینده روسیه در اتحادیه اروپایی روز جمعه اظهار داشت اگر سازوکاری که اروپایی‌ها برای تسهیل تجارت با ایران راه‌اندازی کرده‌اند قرار نبود تحریم‌های آمریکا را دور بزند برای چه ایجاد شد؟ به گزارش فارس، ولادیمیر شیزوف سستی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات‌شان به موجب برجام در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داد. وی در گفت‌‌وگو با ایتارتاس گفت: «این مکانیسم مستقر شده ولی تا به حال با جنب و جوش دنبال نشده است. تنها چیزی که می‌توان به آن افتخار کرد این است که بالاخره چند معامله در چارچوب آن انجام شده‌ است. اما این معاملات در زمینه محصولات غذایی است که اصلاً تحت شمول تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد». شیزوف تأکید کرد: «بنابراین، این سازوکار تجربه‌ای در زمینه دور زدن تحریم‌ها به شمار نمی‌رود. طبعاً پرسیدن این سوال منطقی است: اگر این کانال برای انجام مبادلات مالی مربوط به آن دسته کالاهایی ایجاد شد که مشمول تحریم‌ها نیست اصلاً چه نیازی به آن بود؟ همکاران اروپایی من همچنان می‌گویند تازه این اول کار است».

واکنش ایران به تحریم شرکت‌‌های پتروشیمی
سخنگوی وزارت امور خارجه تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران را شدیداً محکوم کرد و آن را مصداق تروریسم اقتصادی خواند و گفت: تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای ترامپ برای مذاکره ثابت شود. به گزارش فارس، سیدعباس موسوی در واکنش به اقدام تازه وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران، این اقدام رژیم آمریکا را شدیداً محکوم کرد و آن را مصداق تروریسم اقتصادی و در ادامه خصومت‌‌های مستمر کاخ سفید علیه ملت ایران خواند.  موسوی اضافه کرد: تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران ثابت شود. سیاست فشار حداکثری آمریکا یک سیاست شکست‌خورده است.
 


Page Generated in 0/0061 sec