printlogo


کد خبر: 210258تاریخ: 1398/3/20 00:00
اخبار

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
به‌مناسبت عید سعید فطر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با عفو یا تخفیف مجازات ۶۹۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر طی نامه‌ای به رهبر حکیم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۶۹۱ نفر از محکومان را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

احتمال مبادله نزار ذاکا  با یک ایرانی در بند در آمریکا
سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به خبر و شایعه وجود اسم نزار زکا (محکوم امنیتی لبنانی- آمریکایی) در لیست عفو و تخفیف مجازات عید فطر گفت: اسم محکوم مورد اشاره در لیست ارائه‌شده از سوی رئیس قوه‌قضائیه برای اعطای عفو یا تخفیف مجازات نبوده است. به گزارش میزان، اسماعیلی افزود: شخص محکوم و رئیس‌جمهوری لبنان با ارسال نامه‌هایی درخواست عفو مشروط را به مقامات قضایی کشورمان ارائه کرده بودند که این درخواست در فرآیند قضایی قرار گرفته است و در صورت اتخاذ هرگونه تصمیمی از سوی دستگاه قضا، فرآیند قضایی آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، بر اساس برخی اخبار تایید نشده قرار است آزادی نزار زکا طی معاوضه با یکی از زندانیان ایرانی در آمریکا انجام شود که برخی منابع آن شخص را «مسعود سلیمانی» دانشمند ایرانی دانشکده تربیت مدرس عنوان کرده‌اند. استاد «مسعود سلیمانی» که در رشته خون‌شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی تحقیق می‌کرد ۱۵ مهرماه ۹۷ برای تحقیقات در قالب یک فرصت مطالعاتی به بیمارستان مایو کلینیک آمریکا از سوی این دانشگاه دعوت اما به علت نامعلومی توسط پلیس FBI دستگیر شد.

اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که از ایران انتقاد کنند
وزیر امور خارجه گفت: اروپایی‌ها اصلاً در موقعیتی نیستند که از ایران انتقاد کنند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف صبح دیروز یکشنبه اظهار کرد: اروپایی‌ها اصلاً در موقعیتی نیستند که به ایران انتقاد کنند حتی در موضوعاتی که ارتباطی به برجام ندارد. وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ وظیفه اروپایی‌ها درباره ایران بیان شده است و آنها وظیفه دارند شرایط عادی‌سازی تبادلات اقتصادی ایران را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: آنها باید پاسخ دهند در این مسیر چه اقداماتی انجام داده‌اند. ظریف افزود: در برجام، اقدام مهم نیست و نتیجه مهم است و آنها باید بگویند از اقدامات‌شان چه نتایجی گرفته‌اند، اینکه بگویند ما تلاش کرده‌ایم و نشد ما هم از این به بعد می‌توانیم تلاش کنیم و بگوییم نشد.

رئیس پیشین سیا:
مواضع ترامپ در قبال ایران بسیار احمقانه است
رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) مواضع «دونالد ترامپ» در قبال ایران را «بسیار احمقانه» خواند و به او درباره فرهنگ مقاومت ایرانی‌ها هشدار داد. به گزارش فارس، جان برنان، رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ضمن تاکید بر اینکه مواضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در قبال ایران «بسیار احمقانه» و «نادرست» است، افزود: «ایالات متحده در قبال ایران وارد یک کوره‌راه شده است». او در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «آیریش تایمز»  همچنین به مواضع «مایک پمپئو» وزیر خارجه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاخت و آنها را «متعصبان ضد‌ایران» خواند. برنان با انتقاد از مواضع دولت ترامپ تصریح کرد: «ایالات متحده با اعمال فشار علیه رژیم [ایران] و این اعتقاد غلط که آنها [در نتیجه این فشارها] تغییر خواهند کرد، وارد یک کوره‌راه شده است. در ایران یک فرهنگ مقاومت [در برابر فشارهای خارجی] وجود دارد».


Page Generated in 0/0067 sec