printlogo


کد خبر: 210263تاریخ: 1398/3/20 00:00
اخبار

سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش شد
سخنگوی دولت از تعیین سیدجواد حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش از سوی رئیس‌جمهوری خبر داد. علی ربیعی گفت: در پی استعفای آقای سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش و پذیرش استعفای وی توسط رئیس‌جمهوری، گزینه‌‌های مختلفی برای تصدی سرپرستی این وزارتخانه مطرح شدند که درنهایت دکتر روحانی از میان این گزینه‌ها، با صدور حکمی دکتر سیدجواد حسینی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش منصوب کرد. سیدجواد حسینی پیش‌تر مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی بوده و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و قائم‌مقامی استانداری خراسان رضوی را نیز در کارنامه خود دارد.

دریغ از یک خدا قوت
با گذشت چند روز از استعفای وزیر آموزش‌وپرورش هنوز حواشی و اظهارنظرها در این‌باره به قوت خود باقی است. دیروز عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در توئیتی در این‌باره نوشت: معتقدم اگر روحانی فقط 10 دقیقه به بطحایی وزیر مستعفی آموزش‌وپرورش وقت می‌داد یا برایش یک پیغام «خدا قوت» می‌فرستاد او اکنون در حال خدمت بود.

مصادره خانه‌هایی که مواد مخدر تهیه و توزیع می‌کنند
استاندار تهران گفت: ‌از دستگاه قضایی درخواست می‌کنیم نسبت به مصادره خانه‌هایی که به دلیل فروش و توزیع مواد مخدر و روانگردان‌ها پلمب شده‌اند، اقدام کند. به گزارش فارس، انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌مبارزه همه‌جانبه در ابعاد مختلف با مواد مخدر در استان تهران انجام می‌شود و پیشگیری و پاکسازی در اولویت‌های ستاد قرار دارد. وی افزود: آیین‌نامه غربالگری مواد مخدر در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. این آیین‌نامه توسط وزارت بهداشت در دست تهیه است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد. بندپی گفت: ما از قوه‌قضائیه و دادگستری کمک‌هایی درخواست کرده‌ایم و خواسته‌ایم خانه‌هایی را که فروش و تهیه مواد مخدر و روانگردان‌ها داشتند و پلمب شدند نسبت به مصادره این خانه‌ها اقدام شود.

مرگ ٣۶ نفر در حوادث رانندگی طی یک روز
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: طی24 ساعت گذشته (روز یکشنبه) 36 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. به گزارش فارس، سرهنگ نادر رحمانی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: براساس تجزیه و تحلیل آمارها در جاده‌های برون‌شهری طی شبانه روز گذشته (یکشنبه)  ۲۸ نفر کشته و ۲۹۸ نفر مجروح شده‌اند؛ همچنین در درون شهرها نیز 8 نفر کشته  و ۳۸۲ نفر مجروح شده‌اند. وی تصریح کرد: بیشترین علل حوادث رانندگی در این مدت، عدم توجه به جلو با سهم ۳۱ درصدی بوده است.

رونمایی از پویش مردم‌نهاد صعود
 با هدف حمایت از کودکان کار
مراسم پویش مردم‌نهاد صعود، با هدف استعدادیابی و حمایت از ورزش کودکان کار، روز سه‌شنبه با برگزاری نخستین مسابقه نمادین فوتبال بین تیم‌های منتخب کودکان کار و ستارگان هنر ایران در باشگاه فرهنگی - ورزشی پاس قوامین برگزار می‌شود. نیما نکیسا، عضو هیات مدیره مجموعه صعود و مدیر توسعه تیم‌های پایه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: توجه به آرامش روحی و جسمی کودکان کار و هویت‌بخشی به آنها نه تنها شأن‌شان را در جامعه افزایش می‌دهد، بلکه مانع بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی در این قشر از جامعه می‌شود. وی بر ایجاد نشاط و آرامش اجتماعی کودکان کار تاکید کرد و گفت: تمام تلاش ما این است المپیاد ورزشی کودکان کار در کشور ایجاد شود. گفتنی است این پویش با مشارکت شهرداری منطقه 5 تهران و همکاری اداره ورزش و جوانان شمال‌غرب تهران و با حضور هنرمندان و ورزشکاران سرشناس کشور همچنین حضور خیران، در باشگاه پاس قوامین فردا همزمان با 12 ژوئن، روز جهانی مبارزه با کار کودک برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0070 sec