printlogo


کد خبر: 210264تاریخ: 1398/3/20 00:00
اخبار

قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده نجفی مشخص شد
پرونده محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران که به قتل عمد همسر دومش متهم شده، برای رسیدگی به شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی ارجاع شد. قاضی کشکولی در کارنامه کاری خود سابقه رسیدگی به پرونده‌های مهمی همچون سعید مرتضوی مدیرعامل اسبق تامین اجتماعی و محمد ثلاث قاتل 3 نفر از ماموران نیروی انتظامی در فاجعه خیابان پاسداران را دارد. نجفی در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی به قتل‌عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص متهم است. هفتم خرداد امسال بود که محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران از قتل همسر دوم شهردار پیشین تهران خبر داد.

ایاب و ذهاب ۴۰۰ هزار تومانی  در فیش حقوقی مدیران شهرداری
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در فیش حقوقی برخی مدیران رقمی معادل ۴۰۰ هزار تومان برای ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است، گفت: این در صورتی است که این مدیران با خودروهای سازمانی تردد می‌کنند. به گزارش فارس، حجت نظری در صدوچهل‌وششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در هفته محیط‌زیست هستیم و این بیم و نگرانی می‌رود که بزودی خودروهای دیزلی تولید و‌ وارد بازار شود. وی گفت: با تولید خودروهای دیزلی حتماً شاهد افزایش آلودگی هوا خواهیم بود. نظری با اشاره به این مطلب که ما می‌دانیم در اروپا خودروهای دیزلی تولید می‌شوند، گفت: اما این خودروها با فناوری پیشرفته تولید شده و آلودگی اندکی دارند. وی گفت: ما آن فناوری را نداریم و حتما رفتن به مسیری اینچنینی فاقد خطا نبوده و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. نظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه رقمی ۴۰۰ هزار تومانی در فیش حقوق برخی مدیران شهرداری به‌عنوان هزینه ایاب و ذهاب قید می‌شود، در صورتی که این مدیران با خودروهای سازمانی تردد می‌کنند. نظری گفت: بهتر است این رقم‌ها حذف شده و فکری به حال معیشت کارکنان زیردستی شود و تقاضا داریم شهردار تهران به این موضوع توجه ویژه کند.

موتوسیکلت‌های فاقد معاینه فنی جریمه می‌شوند
معاون ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تغییری در محدوده زوج و فرد تهران رخ نمی‌دهد، از جریمه موتوسیکلت‌های بدون معاینه فنی خبر داد. سرهنگ مجید رضایی در گفت‌وگو با میزان، درباره جریمه موتوسیکلت‌هایی که فاقد معاینه فنی هستند، افزود: طبق قانون باید موتوسیکلت‌های فاقد معاینه فنی جریمه شوند اما در شهرداری و پلیس سازوکار دقیقی برای این کار نداریم ولی بزودی کار‌هایی در این‌باره انجام خواهد شد و موتوسیکلت‌های فاقد معاینه فنی جریمه خواهند شد.

موافقت نیروی انتظامی  با ۱۰ ساله شدن اعتبار گذرنامه‌ها
فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی هم موافق ۱۰ ساله شدن اعتبار گذرنامه‌ها به منظور راحتی مردم و کاهش هزینه‌هاست. سردار حسین اشتری با اشاره به صحبت‌های اعلام شده از سوی وزارت کشور مبنی بر ۱۰ ساله شدن اعتبار گذرنامه‌ها اظهار کرد: اگر مصوبه‌ای مبنی بر ۱۰ ساله شدن اعتبار گذرنامه‌ها اعلام و ابلاغ شود، نیروی انتظامی هم با این موضوع موافق است. وی افزود: نیروی انتظامی به 2 دلیل با ۱۰ ساله شدن اعتبار گذرنامه‌ها موافق است، یک اینکه کار مردم راحت می‌شود و هر ۵ سال یک بار دیگر احتیاج نیست اعتبار گذرنامه‌ها را تمدید کنند و 2 اینکه این کار (۱۰ ساله شدن اعتبار گذرنامه‌ها) هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0059 sec