printlogo


کد خبر: 210266تاریخ: 1398/3/20 00:00
رئیس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران:
دولت یا دخالت نکند یا پول بدهد

رئیس فدراسیون فوتبال صبح دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به سوالات آنان پاسخ داد. پیش از آغاز نشست خبری نیز ویدئویی از امکانات ورزشی و فوتبالی موجود در کمپ تیم‌های ملی به عنوان حاصل دوره مدیریتی مهدی تاج در فدراسیون فوتبال نمایش داده شد. او در ابتدای این نشست درباره مساله اهواز و اتفاقاتی که در فینال جام حذفی رخ داد، گفت: ضمن اظهار تأسف و عذرخواهی باید بگویم این اتفاقات نباید در حوزه فوتبال رخ دهد. همه باید تلاش کنیم. از همه هواداران عذرخواهی می‌کنیم. تلاش می‌کنیم اتفاقات کمتر شود. سعی می‌کنم یک مقدار واقعیت‌هایی را که رخ داد و ممکن است در آینده رخ دهد، امروز بیان کنم. رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه برخی اظهارنظرها شخصی است، افزود: در شورای تأمین و اداره کل انتظامی جلسه‌ای بود. همه دستگاه‌های مربوط نظرات خود را بیان کردند. ۲۰ هزار و ۵۰۰ عدد بلیت فروخته شده بود گنجایش سکوهای ورزشگاه
۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر بود. یعنی نزدیک به یک‌سوم ورزشگاه خالی بوده و دوسوم از آن فروخته شد. بنا بود بازی با یک‌سوم ظرفیت خالی ورزشگاه انجام شود. تاج گفت: از این تعداد، یکهزار و  عدد به سیل‌زدگان و ۲۰۰ عدد به پرسپولیس و ۲۰۰ عدد به داماش اهدا شد. ورزشگاه ۲۸ هزار صندلی معمولی و ۱۳۰۰ صندلی VIP داشت و بنا بود ۱۰ هزار صندلی خالی باشد. دوستان می‌گفتند تخمین دچار اشکال بود اما تخمین در حوزه فوتبال عملیاتی نیست. تخمین وقتی درست است که ما بلیت‌فروشی الکترونیکی و دوربین داشته باشیم و تمام مسائل ورزشگاه را کنترل کنیم. نیروی محترم انتظامی که حرف درستی هم می‌زند و دیروز هم عنوان کردند، گفتند امکان اینکه در هر بخشی بویژه در بازی‌های پرجمعیت با دست افراد را بگردیم و دولا و راست بشوند، عملی نیست و ضریب اشتباهات زیاد است. وی ادامه داد: باز هم اعلام کردند اگر پشت در هر ورزشگاهی جمعیتی قرار گیرد، آنها را بدون بلیت راه می‌دهند و امکان بازگرداندن آنها وجود ندارد! وی اظهار کرد: به نظرم مسؤولان اجرایی باید تدابیر واجا و نیروی انتظامی را اجرا کنند. آنچه مسلم است هیچ‌گونه امنیتی در ورزشگاه‌ها به عهده فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیست. آنها نمی‌توانند مسؤولیت امنیت را قبول کنند. تا زمانی که بلیت‌فروشی به صورت استاندارد و الکترونیکی فروخته نشود، فدراسیون فوتبال مسؤولیتی ندارد. این مدل در دنیا جواب داده است. وقتی جوانان و تماشاگران بدانند کسی بدون بلیت الکترونیک نمی‌تواند وارد ورزشگاه شود، به ورزشگاه نمی‌آیند و نیروی انتظامی هم نباید به کسانی که بلیت ندارند، اجازه ورود دهد. با این شرایط برگزاری لیگ نوزدهم به مصلحت نیست. باید بلیت‌فروشی به این شکل باشد. تاج افزود: وظیفه ما ساخت ورزشگاه نیست. ما باید مکان‌هایی برای تیم‌های ملی بسازیم. همچنان هم بابت همین فضاها بدهکار هستیم. قانون می‌گوید باشگاه باید ورزشگاه را ایجاد کند. باشگاه هم درآمد کافی ندارد. نداشتن درآمد هم به‌خاطر حقوق فوتبال است. در رأس آن هم پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی است. وقتی پرداخت نشود، امکان ساخت ورزشگاه وجود ندارد. به نظرم دولت باید دست از سر فوتبال بردارد و پخش فوتبال را فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها انجام دهند. او تاکید کرد: اگر دولت دخالت می‌کند، باید پول آن را هم پرداخت کند. امکان تجهیز و ساخت ورزشگاه از سوی فدراسیون فوتبال امکان‌پذیر نیست.
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به تیم‌ملی امید و انتخاب سرمربی این تیم گفت: ما با 2 نفر صحبت داشتیم که برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها نوشتند کسی نمی‌آید. تیم امید جای نگرانی دارد، چون بازی‌ها در فیفا دی نیست و در بحث‌های فیفا دیده نشده است. دوم اینکه در پنل 4 هستیم. از آنجا که در سید چهارم قرار داریم، سخت‌ترین دوره امید است. ان‌شاء‌الله سرمربی جدید را انتخاب می‌کنیم. با گل‌محمدی صحبت کردیم. بعد از اینکه ما اعلام کردیم، استاندار خراسان و خود باشگاه با من صحبت کردند که ما به آسیا رفته‌ایم و در نتیجه ما گفتیم گل‌محمدی برای خودتان باشد. او اضافه کرد: با یک نفر دیگر هم صحبت کردیم که به جمع‌‌‌بندی نرسیدیم. درباره کرانچار هم اعتقاد به تعویض سرمربی داشتیم. الان به آقای فرهاد مجیدی نزدیک شده‌ایم. دوستان صحبت داشتند و من هم با او صحبت کردم. گفتند صبر کنیم که امروز و فردا نتیجه مشخص شود. نمی‌خواهم غیرشفاف بگویم. با او صحبت شده است. به سیستم ما نزدیک شده است. تاج در واکنش به این سوال که حضور مجیدی بستگی به وضعیت استقلال دارد؟ گفت: مسائل مختلفی از جمله مسائل مالی است. هر کسی که به تیم‌ملی می‌آید باید از نظر مالی ایثار کند، چون ما مانند باشگاه‌ها پول نمی‌دهیم.
تاج درباره مشکلات داوری در فصل گذشته فوتبال و اعتراضات و تصمیم فدراسیون برای این مشکل و آوردن VAR اظهار کرد: برای سال آینده استفاده از VAR اجباری می‌شود. در AFC بحثی بود که به این شکل عمل کند. یکی از افتخارات اینفانتینو همین بود که روی آن هم تاکید داشت. اگر بخواهیم VAR را انجام دهیم، مجموعه‌ای را از کره‌جنوبی در نظر گرفتیم که اجرا نشد. الان با یک مجموعه دیگر صحبت کرده ایم و هر ورزشگاه باید این دستگاه را به مبلغ ۶۰ هزار یورو خریداری کند. همه باشگاه‌ها باید در کنار هزینه‌های مربیان خارجی و بازیکنان،
۶۰ هزار یورو برای کمک‌داور ویدئویی هزینه کنند. این اتفاق باید انجام شود و فکر می‌کنم این کار درست است. حتماً باید این کار را انجام دهیم. بسیاری از تشنج‌ها در ورزشگاه‌ها که می‌گفتند مهندسی شده، بی‌ربط است اما تأثیرگذاری داوران در نتیجه درست بود. داماش از صعود به لیگ دسته یک به خاطر مسائل داوری بازماند. باید این تکنولوژی را داشته باشیم. رسانه‌ها این کمک را کنند که این تکنولوژی با هزینه ۶۰ هزار یورو فراهم شود. کلاس این تکنولوژی هم مردادماه با حضور مدرسان فیفا در ایران برگزار می‌شود. بعد از آن باید دستگاه‌ها خریداری شود و مطمئن شویم لیگ هم به این شکل اداره شود. باید همه ورزشگاه‌ها این تکنولوژی را خریداری کنند.
 


Page Generated in 0/0213 sec